طرح کناف اتاق خواب نو و شیک در مدل های ساده و پیچیده

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در خانه های امروزی و قدیمی، سقف بیشتر اتاق ها طرحی ساده و سفید دارد و شاید نهایت تزیینی که سقف می گردد حاشیه های گچبری شده باشد اما با استفاده از طرح کناف اتاق خواب می توانید به سادگی و با خرج هزینه ای مناسب دکوراسیون اتاق خود را طوری متحول کنید که همگی هنگام قدم گذاشتن داخل اتاق خواب محو زیبایی و شیکی آن شوند. در این مطلب می خواهیم به معرفی تعدادی از زیباترین مدل های سقف اتاق خواب طراحی شده با کناف بپردازیم که به معنای واقعی کلمه دکوراسیون اتاق را متحول نموده اند.

طرح کناف اتاق خواب نو و شیک در مدل های ساده و پیچیده

به احتمال زیاد سقف اتاق خواب شما هم طرحی ساده و سفید دارد، یا در نهایت فقط حاشیه و مرکز آن گچبری شده است. اما تصور کنید همین سقف ساده با سقفی بسیار شیک و پیچیده عوض گردد آنوقت هر روز صبح وقتی از خواب بیدار می شوید یا برای استراحت روی تخت خود دراز می کشید، از نگاه کردن به سقف زیبای اتاقتان خسته نمی شوید و حتی انرژی مضاعف هم دریافت می کنید. بنابراین اگر از دکوراسیون اتاق خود خسته شده و قصد زیباسازی آنرا دارید خوب است نگاهی به طرح کناف اتاق خواب آورده شده در زیر بیاندازید تا به زیبایی و اهمیت سقف های کناف کاری شده پی ببرید.

همانطور که در مطالب پیشین اشاره کردم، تزیینات دکوراسیون داخلی باید از سبکی تعیین پیروی کند، مثلا مدرن، کلاسیک، صنعتی یا امروزی و … سقف هم بعنوان عنصری بسیار مهم در دکوراسیون باید از همین فرایند پیروی کند که البته به وسیله عده زیادی نادیده گرفته می گردد. در شکل زیر، طراحی داخلی اتاق خواب سبکی کلاسیک دارد بنابراین کناف سقف هم به سبک کلاسیک طراحی شده است. شکل های دایره ای و گرد از ویژگی های اصلی سقف کناف به سبک کلاسیک هستند که در اتاق خواب زیر به خوبی این موضوع اجرا شده است.

سقف کناف مدرن هم خاصیت و ویژگی مخصوص به خودش را دارد که آنرا از سبک کلاسیک متمایز می نماید. سبک مدرن براساس طرحی با خطوط صاف، مستقیم و گوشه دار تعریف می گردد که در شکل زیر بخوبی قابل مشاهده است. مدل کناف مستطیلی یا گوشه دار تعیین کننده سبک مدرن دکوراسیون اتاق است. عامل مهم دیگر نورپردازی سقف کناف مدرن است، برخلاف سبک کلاسیک که بهتر است از لوسترهای کریستالی با شاخه های زیاد در مرکز بهره ببرید، در سبک مدرن بیشتر لوسترهای مستطیلی ساده یا نوارهای ال ایی دی مخفی و چراغ های ال ای دی توکار بکار می رود.

یکی از ایده های نو در طراحی داخلی اتاق خواب ایجاد هماهنگی شکلی بین سقف کناف و تخت خواب است. همانطور که در شکل زیر تعیین است سقف طرحی گرد دارد و به همین دلیل تخت خواب هم گرد انتخاب شده است. تخت خواب های گرد ابهت خاصی دارند که در مطالب پیشین در خصوص آنها صحبت کردیم اما ترکیب این نوع تخت ها با سقف کناف هم شکل، جلوه ای شدیدا زیبا و با شکوه در دکوراسیون ایجاد می نماید. جالب اینجاست که در نورپردازی سقف هم از لامپ های ال ایی دی گرد و کوچک استفاده شده و خبری از لوسترهای حجیم و پرشاخه نیست.

طرح کناف اتاق خواب

طرح نو دیگر در طراحی سقف کناف اتاق خواب مدل آورده شده در شکل زیر است. در این طرح کناف دقیقا از پشت یا بالای تاج تخت آغاز شده و تا انتهای طول تخت خواب بروی سقف ادامه پیدا می نماید. در این مدل کل سقف پوشیده نمی گردد و در عوض قسمتی از دیوار و سقف دقیقا به موازات تخت خواب کناف کاری می گردد. این روش برای دکوراسیون های مدرن بسیار مناسب بوده و هزینه اجرای به مراتب کمتری نسبت به سایر طرح های کناف دارد. در انتخاب رنگ کناف هم آزاد هستید و می توانید آنرا به حال سفید گچی رها کنید یا رنگ ها و شکل های دیگری روی آن پیاده کنید.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

مدل آرک آشپزخانه کناف در بیش از 30 طرح مختلف و زیبا

مدل های نو سقف کناف در دکوراسیون منازل مسکونی و تجاری

آشنایی با مدل های شیک و منحصر بفرد پوشش سقف کاذب چوبی

مدل های نو کاغذ دیواری سقف در طرح های مدرن و کلاسیک

طرح های چند طبقه کناف هم در اتاق های کوچک و مبه وسیله خیلی خوب جواب می دهد. با این کار عمق بیشتری به فضا می دهید که باعث می گردد نگاها سریعا به سقف جذب شده و متوجه کوچکی فضا نشوید. سقف کناف چند طبقه را می گردد به شکل های بسیار متنوعی تزیین کرد. اگر فضای اتاق عظیم است. می توانید از رنگ های مختلف و متناسب در طبقات بهره ببرید یا اینکه هر طبقه را به شکل مختلفی درآورید، مثلا شکل های مستطیلی، دایره ای یا بیضوی را در طبقات مختلف با هم ترکیب کنید.

طرح کناف اتاق خواب

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: اتاق
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 63006

به "طرح کناف اتاق خواب نو و شیک در مدل های ساده و پیچیده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح کناف اتاق خواب نو و شیک در مدل های ساده و پیچیده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید