طرز تهیه ساندویچ شنیسل

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ساندویچ شنیسل یک غذای سریع و آسان است که به راحتی می توانید آن را تهیه کنید. این غذا بسیار محبوب بوده و در منوی بسیاری از رستوران ها نیز وجود دارد. ساندویچ شنیسل یک غذای سبک محسوب شده و یک گزینۀ بسیار مناسب برای وعده های غذایی از جمله شام است. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه ساندویچ شنیسل را آموزش دهیم. اگر برای اولین بار است که قصد دارید این غذای مجذوب کننده را تهیه کنید، این مطلب را تا سرانجام مطالعه نمایید.

طرز تهیه ساندویچ شنیسل

طرز تهیه ساندویچ شنیسل

همانطور که اشاره شد ساندویچ شنیسل یک غذای راحت و سبک محسوب می گردد. شنیسل مرغ را می توانید به صورت آماده از سوپرمارکت ها تهیه کنید. بعلاوه در صورتی که تمایل داشته باشید تمام مراحل تهیۀ این غذا در خودتان انجام دهید نیز باید شنسیل مرغ را با مرغ های تکه شده در اندازۀ مناسب و با استفاده از پودر و ادویه های سوخاری آماده سازی کنید. در ادامه مواد اولیه برای تهیه شنیسل مرغ مناسب 2 نفر آورده شده است. بنابراین اگر قصد دارید این غذا را برای افراد بیشتر یا کمتری تهیه کنید، اندازه مواد اولیه را به همین نسبت تغییر دهید.

مواد لازم برای تهیه شنیسل مرغ

  • شنیسل مرغ 300 گرم
  • پیاز کوچک 1 عدد
  • کلم قرمز 150 گرم
  • فلفل دلمه ای رنگی 1 عدد
  • پنیر پارمسان (دلخواه) به اندازه لازم
  • روغن گیاهی به اندازه لازم
  • سس مایونز به اندازه لازم
  • نمک و فلفل به اندازه لازم
  • نان باگت 2 عدد
  • سیر ورقه شده (دلخواه)

مراحل تهیه ساندویچ شنیسل

بعضی از مواد اولیه برای تهیه ساندویچ شنیسل به صورت دلخواه نوشته شده است. یعنی در صورتی که مایل بودید می توانید آن را نیز به دستور تهیه این غذا اضافه کنید. گفتنی است که برای درست کردن ساندویچ شنیسل می توانید علاوه بر نان باگت از نان برگر نیز بهره ببرید. در ادامه طرز تهیه ساندویچ شنیسل مرحله به مرحله آورده شده است.

آماده سازی سالاد کلم

برای درست کردن ساندویچ شنیسل ابتدا باید سالاد کلم را تهیه کنید. این سالاد به عنوان مخلفات به ساندویچ اضافه شده و طعم خوبی به آن می بخشد. برای این کار ابتدا کلم را به خوبی بشویید و سپس برش بزنید. حال این کلم ها را با سس مایونز خوب ترکیب کنید. به صورتی که همۀ کلم ها کاملاً به سس آغشته شده باشد. سپس ادویه های لازم از جمله نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و سپس هم بزنید تا یک ترکیب یکدست حاصل گردد.

کباب کردن شنیسل

شنیسل مرغ را می توانید هم درون فر و بعلاوه درون تابه همراه روغن تهیه کنید. برای پختن شنیسل مرغ ابتدا آن را با نمک و فلفل مزه دار و با روغن گیاهی چرب کنید و کف سینی فر بچینید. البته پیش از این کار باید کف سینی فر از کاغذ مخصوص فر و یا ورقۀ آلومینیومی بهره ببرید تا شنیسل به سینی نچسبد. فر را روی 180 درجۀ سانتی گراد تنظیم نموده و زمانی که داغ شد، سینی را داخل فر قرار دهید. زمان لازم برای پختن شنیسل 5 تا 10 دقیقه است. پس از آن فر را خاموش نموده و شنیسل ها را خارج کنید.

کباب کردن پیاز و فلفل دلمه ای

حال نوبت کباب کردن سبزیجات یعنی پیاز و فلفل دلمه ای می رسد. برای این کار ابتدا پیاز، سیر و فلفل دلمه ای را به شکل ورقه ای برش بزنید. سپس آن ها را نیز درون سینی فر بچینید. سپس به آن ها کمی نمک و فلفل پاشیده و مجدد وارد فر کنید. زمان لازم برای پختن سبزیجات نیز 10 دقیقه است. پس از خارج کردن سبزیجات توجه داشته باشید که کاملاً پخته شده باشند.

طرز تهیه ساندویچ شنیسل پنیری

پس از رسیدن به این مرحله، یعنی آماده شدن سبزیجات و شنیسل می توانید آن ها درون ساندویچ قرار داده و نوش جان کنید. اما در صورتی که مایل بودید ساندویچ شنیسل پنیری تهیه کنید، شنیسل و سبزیجات را مجدد روی سینی فر قرار داده و در نهایت روی آن نیز به اندازه لازم پنیر پارمسان رنده شده و یا ورقه ای قرار دهید و مجدد سینی را به مدت 5 دقیقه وارد فر نموده تا پنیر آن به خوبی آب گردد.

آماده سازی ساندویچ شنیسل

حال که همۀ مواد یک ساندویچ خوشمزه را تهیه کردید، نوبت به آماده سازی آن می رسد. برای این کار ابتدا یک نان را که می تواند نان باگت یا نان برگر باشد را از وسط برش بزنید و یک طرف آن را به سس مایونز آغشته کنید. سپس شنیسل مرغ را داخل نان قرار داده و سبزیجات کبابی مانند فلفل دلمه ای و پیاز را روی آن قرار داده و در آخر نیز سالاد کلام را نیز بیفزایید. برای بهتر شدن طعم مرغ نیز می توانید روی آن کمی کنجد بپاشید.

نحوه سرو ساندویچ شنیسل

ساندویچ شنیسل را می توانید با انواع نان سرو کنید. بعلاوه در کنار آن نیز می توان سیب زمینی سرخ نموده نیز سرو کرد. این ساندویچ خوشمزه نیز با سس های مختلف، از جمله سس هات چیلی، سس آلفردو، سس فرانسوی و سس های دیگر نیز طعم فوق العاده ای خواهد داشت. در آخر گفتنی است که سالاد کلم را نیز می توان به صورت جداگانه و خارج از ساندویچ قرار داد.

نتیجه گیری

همانطور که خواندید طرز تهیه ساندویچ شنیسل بسیار راحت بوده و در زمان خیلی کوتاه و کمتر از 30 دقیقه می توانید آن را تهیه کنید. ساندویچ شنیسل در صورتی که درون فر تهیه شده باشد و بعلاوه پنیر نداشته باشد، یک ساندویچ رژیمی محسوب می گردد. پس اگر از رژیم غذایی مشخصی به قصد کاهش وزن پیروی می کنید بهتر از شنیسل را کباب نموده و از افزودن پنیر نیز اجتناب کنید. این غذا یک غذای سبک و خوشمزه مناسب همۀ افراد است.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 76980

به "طرز تهیه ساندویچ شنیسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ساندویچ شنیسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید