دلیل زنگ خوردن تلفن زیر آوار ماندگان متروپل چیست؟، همه سگهای امداد و نجات حاضر در آبادان، متعلق به هلال احمر هستند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس سازمان امداد و نجات با بیان توضیحاتی آخرین جزئیات امداد رسانی نیروهای هلال احمر و سگهای زنده یاب جمعیت هلال احمر را تشریح کرد.

دلیل زنگ خوردن تلفن زیر آوار ماندگان متروپل چیست؟، همه سگهای امداد و نجات حاضر در آبادان، متعلق به هلال احمر هستند

مهدی ولیپور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مصاحبه با خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، اظهار کرد: درباره بحث تجسس افراد و بعلاوه زنده یابی خیلی که بخواهیم درباره آن حساسیت به خرج بدهیم نهایتا تا 72 ساعت پس از وقوع حادثه این چنینی (حادثه ساختمان متروپل) جواب می دهد و بعد از آن به هیچ کدام از مواردی که در بحث زنده یابی یاری می نماید پاسخگو نیست.

وی افزود: ما به میزان کافی در محل حادثه ساختمان متروپل آبادان سگ زنده یاب داریم و از ابتدای جستجو تا کنون 8 تیم جستجو به همراه 8 قلاده سگ زنده یاب جمعیت هلال احمر حضور داشته و از طرف دیگر بیشتر از این تعداد هم به سگ زنده یاب احتیاج نبود و با یک سگ هم جواب می داد اما برای اینکه دقت کار بیشتر باشد و سایر حواشی که ایجاد شده بود، تعداد سگها را افزایش دادیم که نگویند امکانات نیست.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر یادآور شد: از طرف دیگر وقتی که سگهای متفرقه و غیر آموزش دیده یا سگهای خانگی در سر صحنه حادثه ساختمان متروپل آبادان حضور پیدا می نمایند، چندین مشکل را به وجود می آورند.

ولیپور بعلاوه افزود: سگهای متفرقه هیچ کدام آموزش لازم در بحث زنده یابی را ندارند و بعد از 72 ساعت هم که توجیهی ندارد که سگهای مذکور به سر صحنه حادثه منتقل شوند و یک نوع خاصی از سگها هستند که خصوصیت زنده یابی را دارند که سالها با مربی خود کار نموده اند.

وی در ادامه تاکید نمود: کار جستجوی افراد در زیر آوار مانده فقط با سگهای زنده یاب هلال احمر انجام شد و وقتی تعداد سگهای خود جمعیت کفایت می نماید لزومی ندارد که از سگهای متفرقه که هیچ گونه آموزشی را ندیده اند، استفاده کنیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: فیلم هایی که در شبکه های اجتماعی مختلف فضای مجازی منتشر می شوند که در آن بعضی از افراد سگهای خود را برای یاری هلال احمر آورده و مورد استفاده نهاده شده اند دروغ است و در حال حاضر که چندین روز از وقوع حادثه ساختمان متروپل گذشته است، بدون استفاده از سگ هم می گردد جستجوی اجساد را ادامه داد.

بعید است کسی تا حالا زیر آوار متروپل زنده مانده باشد!

ولیپور بعلاوه توضیح داد: مکان اجساد داخل ساختمان متروپل آبادان تعیین است و مسئله ای که وجود دارد حجم آوار سنگینی است که در حال حاضر همین آوار نقش حائل و نگهدارنده ساختمان را بر عهده دارد و کار آواربرداری با دقت و با تجهیزات سنگین همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه تاکید نمود: سگهای حاضر در صحنه حادثه ساختمان متروپل زنده یاب هستند و اجساد را نیروهای حاضر بر اساس تجاربی که دارند و بعلاوه بر اساس نقشه ساختمان پیدا می نمایند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است فردی همچنان زیر آوار ساختمان متروپل آبادان زنده باشد، افزود: از خدا می خواهیم که این چنین باشد اما با وجود حجم آواری که ریخته، جواب نه است و تعیین است که 10 طبقه بتن و آهن در طبقه اول روی هم جمع شده است و بعید میدانم کسی تا حالا زیر این آوار زنده مانده باشد.

ولیپور در ادامه اعلام کرد: اینکه کسی زیر آوار ساختمان متروپل آبادان از روز حادثه تا کنون زنده مانده باشد یا خیر ، معمولا در بیست و چهار ساعت اول وقوع تعیین می گردد و صحبتهایی که مطرح می گردد، صحبتهای غیر کارشناسی است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تلفن همراه بعضی از افرادی که در زمان وقوع ریزش ساختمان متروپل بعد از گذشت چند ساعت زنگ می خورد و در دسترس آمده است گفت: ما همان روز نخست حادثه و در لحظات اولیه چون احتمال می دادیم بعضی همچنان آن پایین، زنده باشند با وزارت ارتباطات هماهنگ شد تا ددستگاه تقویت فرکانس موبایل نگردد و با نصب این دستگاه، موبایل هایی که روشن بود در دسترس نهاده شد و زنگ خورد و اینطور نبوده که خود افرادی که زیر آوار مانده اند موبایل خود را روشن نموده باشند و اگر اینطور بود حداقل یک اس ام اس به خانواده خود ارسال می کردند که هنوز زنده هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 77486

به "دلیل زنگ خوردن تلفن زیر آوار ماندگان متروپل چیست؟، همه سگهای امداد و نجات حاضر در آبادان، متعلق به هلال احمر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل زنگ خوردن تلفن زیر آوار ماندگان متروپل چیست؟، همه سگهای امداد و نجات حاضر در آبادان، متعلق به هلال احمر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید