فروش در نمایشگاه مجازی کتاب نمونه جهانی ندارد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، امیرعلی بیک، مدیر فروش انتشارات مروارید در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران ، با بیان این نکته که با توجه به فعالیت سایت های فروش کتاب، انتظار فروش بالایی از نمایشگاه مجازی کتاب نداشته است، گفت: فکر نمی کردم نمایشگاه مجاری کتاب با چنین استقبالی روبرو باشد، این رویدادی است که در آنالیز مقالات متوجه شدم در سطح جهان نمونه ای نداشته است. متاسفانه از طرف مقابل کتاب فروشان متضرر می شوند و بازخوردهایی که از آن ها می گیریم براین اساس است که به کتاب فروشان محلی صدمه زیادی واردشده است.

فروش در نمایشگاه مجازی کتاب نمونه جهانی ندارد

مدیر فروش انتشارات مروارید با بیان اینکه در نمایشگاه مجازی کتاب بیشتر کتاب های شناخته شده فروش می رود، ادامه داد: یک نکته قابل توجه این است که در زمان به روزرسانی اطلاعات موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، یک ماه وقفه افتاد؛ یعنی اطلاعات دی ماهِ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در نمایشگاه موجود نیست و کتاب های تا آخر آذر ماه بارگذاری شده است.

به گفته علی بیک، در پنل ناشران در نمایشگاه مجازی کتاب، اطلاعات کتاب ها و عکس های آن ها بارگذاری شده است، اما اطلاعات یک صفحه، موزون و هماهنگ نیستند. او پیشنهاد داد: اگر طراحی صفحه به ناشر سپرده می شد تا ناشر کتاب هایش را براساس سلیقه و نظرش در آن بارگذاری کند، مناسب تر بود. ترجیح می دادم در صفحه نخست سایت، کتاب های پرفروش انتشارات مروارید بارگذاری بگردد تا مخاطب جذب گردد و صفحه را آنالیز کند. البته باید توجه داشت که این نخستین دوره برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب است و مانند نمایشگاه بین المللی کتاب روزبه روز برای اصلاح کاستی ها کوشش خواهدشد.

علی بیک مهم ترین مساله در نمایشگاه مجازی کتاب را استقبال مردم و کوشش موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در ارائه یارانه و گسترش کار دانست و ادامه داد: این امر موجب استقبال مردم شده است، جای تشکر و قدردانی از مردم دارد که نسبت به صنف فراوری فرهنگی محبت نشان می دهند و باعث تزریق خون تازه ای دررگ های ناشران به خصوص آنهایی که به تازگی وارد این حوزه شدند، درست است که از کرونا و گردش اقتصادی متضرر شدیم اما توانستیم در این رویداد، کارخود را انجام بدهیم.

به گفته او ناشرانی بیشتر پیروز بودند که علاوه بر بارگذاری تعداد کتاب بیشتر، قبل از ورود به نمایشگاه در فضای مجازی فعال بودند. علی بیک اضافه نمود: نمایشگاه مجازی کتاب می تواند راهکاری برای آشنایی ناشران کوچک باشد تا کتابشان را بهتر بشناسانند و در فضای مجازی بتوانند اطلاع رسانی بنمایند تا مردم بتوانند با ذهنیت مثبت و دید روشن لازم برای خرید کتاب اقدام نمایند.

مدیر فروش انتشارات مروارید ثبت سفارش بیش از تعداد کتاب های انبار و موجودی ناشران را به دلیل اطلاعات نادرستی بیان کرد که توسط ناشران در سایت نمایشگاه مجازی بارگذاری شده است، او شرح داد: در این مساله عملکرد موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و مدیریت نمایشگاه مجازی کتاب دخالتی ندارد. اگر تعداد کتاب درست و براساس موجودی انبار وارد سایت نمایشگاه بگردد و برای اطلاعات زمان صرف گردد، وقتی موجودی کتاب تمام شده باشد، خریدار امکان تهیه آن را ندارد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 50294

به "فروش در نمایشگاه مجازی کتاب نمونه جهانی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش در نمایشگاه مجازی کتاب نمونه جهانی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید