قدردانی نماینده سازمان ملل در سوریه از اقدامات ایران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در نشست شورای امنیت گفت که باید به حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی این کشور احترام گذاشت.

قدردانی نماینده سازمان ملل در سوریه از اقدامات ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گیئر پدرسون نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در نشست روز یکشنبه شورای امنیت درباره اوضاع غرب آسیا گفت که باید به حاکمیت سوریه و وحدت اراضی این کشور احترام گذاشت.

به گزارش خبرگزاری سانا، پدرسون گفت که بحران سوریه راه چاره نظامی ندارد و این سوری ها هستند که قانون اساسی سوریه را تدوین می نمایند.

پدرسون اضافه نمود: کمیته قانون اساسی سوریه طرحی را ارائه خواهد نمود که با اجرای آن زمینه برای حل سیاسی بحران این کشور فراهم می گردد.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه تاکید نمود که این فقط سوری ها هستند که قانون اساسی را وضع و با آن موافقت می نمایند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد روز شنبه گذشته گفته بود که اولین نشست کمیته تدوین قانون اساسی سوریه یک ماه دیگر در شهر ژنو سوئیس برگزار می گردد.

گوترش هفته گذشته هم در سخنرانی افتتاحیه مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود: پیشرفت جدیدی در راه چاره سیاسی برای بحران سوریه حاصل شده است. با تمام طرف ها به توافق رسیدیم تا کمیته فراگیر، متعادل و معتبر برای [بازنویسی]قانون اساسی سوریه تشکیل گردد.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه در خاتمه نشست شورای امنیت از کوشش های روسیه، ایران و ترکیه در نشست های آستانه تقدیر و تشکر کرد.

کمیته قانون اساسی سوریه150 عضو دارد که در چارچوب روند سیاسی حل و فصل بحران سوریه قرار است قانون اساسی کنونی را اصلاح نموده یا قانون اساسی تازه ای تدوین نمایند. این کمیته با مشارکت تمام طرف های سیاسی سوریه از جمله احزاب سیاسی معارض تشکیل شده است.

بر اساس نقشه راهی که در روند موسوم به آستانه با مشارکت تهران، مسکو و آنکارا تدوین شده، قرار است پس از تدوین قانون اساسی جدید، انتخابات تازه ای در سوریه برگزار گردد. روند آستانه از اواخر سال 2016 میلادی (آذر ماه 1395) به ابتکار وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه شروع شد و قرار شد مذاکرات صلح دولت و معارضین سوری در شهر آستانه (نورسلطان کنونی) قزاقستان برگزار گردد. این روند تاکنون به برقراری آتش بس در بخش های بزرگی از سوریه و همچنین حرکت به سوی حل سیاسی بحران منجر شده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 14469

به "قدردانی نماینده سازمان ملل در سوریه از اقدامات ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدردانی نماینده سازمان ملل در سوریه از اقدامات ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید