مازندران و کیش رکورددار اقامت نوروزی هستند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، مازندران و کیش رکورددار اقامت نوروزی هستند.

مازندران و کیش رکورددار اقامت نوروزی هستند

داستان چیست؟

آمارهای سامانه های حمل ونقل هوشمند مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل ونقل جاده ای نیز تایید می نماید که استان های شمالی تا به امروز رکورددار سفرهای نوروزی بوده اند. معاون گردشگری در تنها آماری که از میزان سفرهای نوروزی بیان کرد نیز گفته است: از 28 اسفند 99 تا هفتم فروردین 1400 در مجموع یک میلیون و 300 هزار نفرشب اقامت در مراکز اقامتی رسمی کشور ثبت شده است که اگر هر فرد بطور متوسط سه شب اقامت داشته باشد، حدود 450 هزار نفر در 10 روز گذشته سفر نموده اند. ضریب اشتغال متوسط مراکز اقامتی رسمی حدود 30 درصد بوده است.

جمشید حمزه زاده گفت که میانگین اقامت در هتل ها و هتل آپارتمان ها از ابتدای تعطیلات تا به امروز حدود 25 درصد بوده است.

او افزود که با توجه به کاهش محدودیت های سفر در نوروز و صدور دستور ممنوعیت برپایی چادر مسافرتی و اقامت در مراکز غیرمجاز و مدارس، پیش بینی شده بود ضریب اشغال هتل ها در کشور دست کم به 50 درصد برسد، اما برخی عوامل این انتظار را برآورده نکرد.

به گفته او، استان های شمالی به ویژه مازندران و جزیره کیش براساس میزان اقامت، جز پرمتقاضی ترین مراکز برای سفر بوده اند، بطوریکه در برخی روزها و برخی هتل ها ضریب اشغال به 100 درصد رسیده است.

رئیس هیات مدیره جامعه هتلداران ایران، شرایط اسکان در سایر استان ها را چندان تعریفی ندانست و اضافه نمود: البته در برخی استان های مرکزی، مثل اصفهان و یزد ضریب اقامت در مقایسه با دیگر روزهای سال گذشته، فرایند مثبتی داشت، ولی میانگین اسکان در این استان ها نیز به کمتر از 40 درصد رسید.

حمزه زاده دلایل مالی و معیشتی را عامل چندان اثرگذاری در کاهش میزان اقامت در هتل های کشور ندانست و گفت: مردم را از سفر خیلی ترساندند. از طرفی برخی مرزها به روی مسافران باز شد و موقعیت سفر به ترکیه و دیگر کشورها در نوروز فراهم شد. تعداد زیادی از مردم هم به خاطر کرونا ترجیح دادند در منزل دوست و آشنا اقامت داشته باشند؛ در برخی استان ها مثل آذربایجان شرقی این شکل از اقامت بسیار زیاد بود. این ها از جمله عواملی است که باعث شد تعداد مسافران هتل رو در نوروز سال جاری با وجود کاهش محدودیت سفر کم باشد.

او درباره مدیریت اسکان در چادرهای مسافرتی و اقامتگاه های غیرمجاز اظهار کرد: هنوز اطلاعات کامل از سطح استان ها جمع آوری نشده است، اما فکر می کنم به غیر از استان های شمالی در دیگر نقاط کشور مطابق مصوبه ای که داده شده بود و برپایی چادر و اسکان در مدارس و خانه های شخصی را ممنوع نمود، در مقایسه با سالهای گذشته، بهتر مدیریت شده باشد. البته اقامت در خانه های اجاره ای شمال کشور را نتوانستند مدیریت نمایند.

رئیس هیات مدیره جامعه هتلداران ایران درباره تاثیر قیمت هتل در کاهش تقاضا گفت: قیمت یا مساله معیشت تاثیر زیادی روی مسافران هتل رو ندارد. البته روی درصدی تاثیر داشته است و امکان دارد به این خاطر کل برنامه سفر را حذف نموده و یا تغییر داده باشند.

او درباره نگرانی مردم از بهداشت و ویروس کرونا در هتل نیز اظهار کرد: فکر نمی کنم مردم از این بابت نگرانی داشته باشند، چون وزارت بهداشت در یک سال گذشته حتی یک مورد ابتلا در هتل را گزارش ننموده است. البته امکان دارد کارمندان هتل بیمار شده باشند که سریع قرنطینه شده اند، اما در بین مسافران حتی یک مورد گزارش وجود ندارد.

حمزه زاده اضافه نمود: در همین مدت تعطیلات میزان خرید از رستوران های هتل در مقایسه با سالهای گذشته افزایش قابل توجهی داشت. حتی استفاده از کافی شاپ های هتل ها بیشتر شده است که نشان دهنده اعتماد مردم به ویژه محلی ها به هتل ها است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: همگردی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 54616

به "مازندران و کیش رکورددار اقامت نوروزی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مازندران و کیش رکورددار اقامت نوروزی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید