مالزی خواهان دخالت خارجی برای متوقف شدن نسل کشی مسلمانان روهینگیا شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نخست وزیر مالزی امروز یکشنبه خواهان مداخله خارجی برای متوقف کردن نسل کشی مسلمانان روهینگیا در میانمار شد.

مالزی خواهان دخالت خارجی برای متوقف شدن نسل کشی مسلمانان روهینگیا شد

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، نجیب رزاق نخست وزیر مالزی که در تظاهرات اعتراض آمیز هزاران مسلمان روهینگیایی در کوالالامپور شرکت نموده بود، از جامعه بین المللی خواست تا برای متوقف کردن نسل کشی مسلمانان در میانمار دخالت کند.

طی روزهای گذشته هزاران نفر از مسلمانان روهینگیا برای فرار از اقدامات وحشیانه گروه های تبهکار و افراطی به سوی مرزهای بنگلادش عزیمت نموده اند ولی گزارش ها نشان می دهد که مسلمانان در حال فرار از این روستاها هدف تیراندازی نظامیان میانمار قرار گرفته اند.

جان مک کیسیک رئیس آژانس آوارگان سازمان ملل در مرز بنگلادش تاکید نمود: نظامیان میانمار در کشتار بچه ها و مردان و تجاوز به زنان و آتش زدن خانه ها و غارت اموال مسلمانان روهینگیا نقش داشته اند و آنها را مجبور نموده اند تا با عبور از رودخانه به سوی بنگلادش بروند.

سازمان ملل اعلام نموده است که تاکنون بیش از 30 هزار مسلمان روهینگیایی خانه های خود در میانمار را ترک نموده اند. داکا اعلام نموده است که هزاران نفر از آوارگان روهینگیا در مرز این کشور تجمع نموده اند.

شاهدان عینی نیز از اقدامات وحشیانه نظامیان ارتش میانمار علیه مردان و بچه ها و تجاوز و شکنجه زنان خبر داده اند ولی دولت آنگ سان سوچی برنده جایزه صلح نوبل، این اتهامات را رد نموده است.

سازمان ملل اعلام نموده است که بیش از 150 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا بیش از یک ماه است که دسترسی به یاری های غذایی و انسان محبت آمیز نداشته اند.

مالزی روز شنبه این اقدام میانمار را پاکسازی قومی ارزیابی کرد. نخست وزیر مالزی از سازمان ملل، دادگاه کیفری بین المللی و سازمان کنفرانس اسلامی خواسته است تا دخالت نمایند.

وی تاکید نمود: دنیا نمی تواند تنها بنشیند و نظاره گر کشتار و نسل کشی مسلمانان در میانمار باشد. اظهارات نخست وزیر مالزی در حالی است که میانمار نسبت به نقض تعهدات مالزی در چارچوب اصل عدم دخالت در امور داخلی کشورهای آسه آن هشدار داده است.

نخست وزیر مالزی در پاسخ به این تهدید تاکید نموده است که کشورهای آسه آن نسبت به حفظ حقوق اساسی انسانی نیز تعهد داده اند و میانمار باید به این تعهدات پایبند باشد.وی همچنین دولت انگ سان سوچی را به انفعال در برابر این اقدامات وحشیانه متهم نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 15404

به "مالزی خواهان دخالت خارجی برای متوقف شدن نسل کشی مسلمانان روهینگیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالزی خواهان دخالت خارجی برای متوقف شدن نسل کشی مسلمانان روهینگیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید