مخالفت سازمان ملل با اعزام نیروی خارجی به لیبی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، فرستاده ویژه سازمان ملل در لیبی پیشنهاد اروپا برای اعزام نیروهای نظامی بین المللی به لیبی به منظور نظارت بر آتش بس دائمی احتمالی در این کشور را رد کرد.

مخالفت سازمان ملل با اعزام نیروی خارجی به لیبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، غسان سلامه، فرستاده ویژه سازمان ملل در لیبی با پیشنهاد اتحادیه اروپا برای عملیات نیروهای صلح بین المللی در این کشور به منظور نظارت بر آتش بس برقرار شده مخالفت کرد.

سلامه از عدم آمادگی لیبی برای پذیرش نیروهای خارجی سخن گفته و توضیح داد: من همچنین آمادگی برای اعزام نیرو به لیبی را در جامعه بین المللی نمی بینم.

وی که در تبادل نظر با روزنامه دی ولت آلمان سخن می گفت توضیح داد که سازمان ملل برای تحق چنین گزینه نظامی کوشش نمی کند. مهم تر این است که آتش بس فعلی را به یک آتش بس دائمی تبدیل کنیم. اما برای این منظور به هیچ نیروی کلاه آبی احتیاج نیست بلکه تنها به شمار اندکی ناظران نظامی احتیاج است.

سلامه همچنین این مسئله را مهم ارزیابی کرد که احزاب درگیر در لیبی در یک کمیته نظامی مشترک درباره مذاکره به منظور آتش بس با هم توافق نموده اند.

وی همچنین گفت که این کمیته بین المللی تازه تاسیس که باید فرایند کار در برلین را هماهنگ و پی گیری کند برای اولین بار در اواسط فوریه برگزار می گردد. وی گفت که احتمالا آلمان مشترکا با مامورین سازمان ملل در لیبی ریاست این کمیته را بر عهده خواهد گرفت.

سلامه همچنین کنفرانس صلح لیبی در برلین را به عنوان یک موفقیت ارزیابی نموده و گفت: هدف من این بود که دیگر کشورهای شرکت نماینده در این بحران را هم بر سر یک میز آورم.علی رغم مسائل زیاد ما در آنجا به موفقیت هایی دست یافتیم.

بالا دریافت بحث ها درباره دخالت نظامی در لیبی بعد از کنفرانس صلح برلین

مسئله نظارت نظامی بر آتش بس در لیبی بعد از کنفرانس صلح برلین بحث های زیادی را در بین مقامات و سیاستمداران آلمانی و اروپایی به راه انداخته و اختلاف نظرهای زیادی در این باره وجود دارد.

کنفرانس بین المللی لیبی در بالاترین سطح روز یکشنبه دربرلین، پایتخت آلمان با شرکت حداقل 10 رئیس جمهور و مقامات بلندپایه کشورهای دنیا، از جمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و البته آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد برگزار گردید .

روز دوشنبه، احزاب حاضر در مجلس آلمان در رابطه بااعزام نظامیان این کشور به لیبی موضع گیری کردند .

صبح دوشنبه استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان گفت که در حال حاضر برای دولت، تصمیم درباره چنین اقدامی مطرح نیست. او تاکید نمود: نباید گام سوم را پیش از گام نخست برداشت .

وزارت امور خارجه آلمان نیز اعلام نموده است که ارسال نیروهای نظامی فعلا در دستور کار دولت نیست. به گفته سخنگوی این وزارتخانه ، پیش از هر اقدامی از جانب کشورهای بیگانه، باید نیروهای درگیر در جنگ داخلی لیبی بر سر آتش بس به توافق برسند .

دولت آلمان مایل است در هماهنگی با دیگر اعضای اتحادیه اروپا، بیش از هر چیز در زمینه فرایند آشتی و بازسازی کشور لیبی شرکت کند .

یوهان داوید واد ه فول، نایب رئیس فراکسیون احزاب مسیحی در مجلس فدرال آلمان هم پیشنهاد داد که برای نظارت بر فرایند آتش بس در لیبی و کوشش گروه های درگیر برای برقراری صلح، یک هیات نظامی اروپایی به این کشور اعزام گردد .

وی گفت: ما نمی توانیم بیش از این نظاره گر باشیم که لیبی صندلی امنی برای قاچاقچیان اسلحه و قاچاقچیان انسان و تروریست های اسلامی باشد .

الکساندر دوبرینت، رئیس فراکسیون نمایندگان حزب سوسیال مسیحی بایرن در مجلس فدرال، در مخالفت با واده فول گفت، به دلیل جنگ مسلحانه ای که در حال حاضر لیبی را فراگرفته، سربازان آلمانی نمی توانند به برقراری صلح دراین کشور یاری نمایند .

رالف مونتسه نیش، رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات در مجلس آلمان هم تاکید نمود که برای حضور نظامیان آلمان در لیبی موانع قانونی زیادی وجود دارد و سوسیال دموکرات ها کوشش خواهند کرد که در این زمینه اقدامی غیرقانونی صورت نگیرد .

حزب چپ به طور کلی مخالف اعزام نظامیان به لیبی است .

حزب سبزها و لیبرال ها مسئله ای با دخالت ارتش آلمان در لیبی ندارند، به این شرط که حضورآلمانی ها در این کشور به صلح و ثبات در لیبی یاری کند .

هانس پتر بارتلس، نماینده دولت آلمان در ارتش این کشور به این نکته اشاره نموده که ارتش آلمان در حال حاضر به دلیل ماموریت در افغانستان و اقتصادی به اندازه کافی وظایفی به عهده گرفته است و هر گونه ماموریت اضافی برای نظامیان آلمانی، فشاری مضاعف به ارتش خواهد بود .

در این میان الکساندر شالنبرگ، وزیر امو خارجه اتریش درباره زنده شدن دوباره عملیات نجات دریایی اروپا در دریای مدیترانه هشدار داده است.

وی همچنین تاکید نمود که ما باید حالا ببینیم آیا از این آتش بس یک آتش بس واقعی ایجاد می گردد.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در ملاقات وزرای امور خارجه این اتحادیه در بروکسل فعال شدن دوباره ماموریت نظامی اتحادیه اروپا در سواحل لیبی را خواهان شده و البته اعزام نیرو به این کشور را منوط به برقراری آتش بس دانسته است.

یک دیپلمات بلندپایه اروپایی چنین عملیاتی را در صورت شکل گیری خطرناک ترین ماموریت تاریخچه اتحادیه اروپا عنوان نموده است.

وزیر امور اخارجه اتریش هم درباره عملیات نظامی در لیبی هشدار داده و تاکید نموده که برای این اقدام باید آنالیز های لازم انجام گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 20577

به "مخالفت سازمان ملل با اعزام نیروی خارجی به لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت سازمان ملل با اعزام نیروی خارجی به لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید