مخترع ماشین حساب جیبی درگذشت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، سر کلایو سینکلر روز گذشته پس از یک دوره طولانی بیماری در 81 سالگی درگذشت. سینکلر برای عرضه گسترده رایانه های خانگی مشهور بود.

مخترع ماشین حساب جیبی درگذشت

هرچند او مخترع ماشین حساب جیبی هم بود، اما برای محبوب سازی رایانه خانگی و عرضه آن در بازار انگلیس با قیمت مناسب مشهور شده بود. بسیاری از غول های عظیم صنعت بازی های رایانه ای فعالیت خود را با مدل های مختلف رایانه های ZX شرکت او شروع کردند.

او در سن 17 سالگی ترک تحصیل و 4 سال به اسم خبرنگار فعالیت کرد تا برای شرکت سینکلر رادیونیکس سرمایه جمع آوری کند. او در اوایل دهه 1970 میلادی مجموعه ای از ماشین حساب هایی ابداع کرد که به مقدار ای کوچک بودند که در جیب جای می گرفتند. در آن دوره مدل های موجود از این ابزار بسیار عظیم بودند.

نخستین رایانه خانگی او ZX80 نام داشت که بازار این دستگاه را متحول کرد. البته این دستگاه با رایانه های فعلی تفاوت بسیار زیادی داشت. قیمت رایانه به شکل کیت 79.95 پوند و در حالت سرهم بندی شده 99.95 پوند بود. چنین قیمتی معادل یک پنحم رایانه های خانگی در آن موقع بود.

بعلاوه او یک تلویزیون جیبی به نام TV80 ابداع کرد که با استقبال عمومی روبرو نشد، هرچند اکنون بسیاری از افراد برنامه های تلویزیونی را در موبایل هایشان دیدن می نمایند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 64501

به "مخترع ماشین حساب جیبی درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخترع ماشین حساب جیبی درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید