مراد محمدی: کشتی از نبود فرزندانش آسیب می بیند ، اینجا خانه قهرمانان است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کمتر از 48 ساعت تا برگزاری انتخابات کشتی باقی مانده اما هنوز از نام قهرمانان خبری نیست. همین باعث شده تا صدای نام آوران کشتی در بیاید. مراد محمدی یکی از این مدال آوران می گوید اینجا خانه قهرمانان است.

مراد محمدی: کشتی از نبود فرزندانش آسیب می بیند ، اینجا خانه قهرمانان است

محسن وظیفه - احراز نشدن صلاحیت سه قهرمان کشتی برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون صدای اعتراض قهرمانان کشتی را در آورده است. امامعلی حبیبی مرد نامدار کشتی ایران که سال ها بود درباره کشتی سکوت کرده بود، به یکباره به انتقاد از این وضعیت پرداخت و آن را بی احترامی به کشتی دانست. در کنار حبیبی خیلی های دیگر هم بودند، مثل اکبر فلاح، محسن فرح وشی، حمید سوریان، حسن رنگرز و... حالا نوبت به مراد محمدی دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک رسید تا نسبت به این تصمیم واکنش نشان بدهد. محمدی اعتقاد دارد این تصمیم به جایگاه واقعی کشتی در بین مردم هم آسیب می زند و باید تصمیمی متفکرانه درباره آن اتخاذ می شد.

آقای محمدی از زمانی که از تیم ملی ترکمنستان جدا شدید از شما بی خبر بودیم.

- در ساری مشغول به کار هستم، با عشق و علاقه وافر و شاگردان زیادی را دارم که امیدوارم بتوانم به تیم ملی هم برسند.

بنابراین هنوز از کشتی فاصله نگرفتید؟

- به هیچ وجه. اخبار کشتی را رصد می کنم و در جریان تمامی مسائل قرار دارم و البته هم از اتفاقاتی که در روزهای اخیر رخ داده به شدت دلخور هستم.

حتما شما هم نسبت به احراز نشدن صلاحیت سه قهرمان نامی کشتی معترض هستید؟

- قاعده کار این است که وقتی این سه قهرمان می خواهند به کشتی ورود کنند با احترام از آنها استقبال شود نه اینکه مقابل آنها موضع گیری هم شود.

یعنی معتقد هستید که مواردی در پشت پرده وجود دارد؟

- علیرضا دبیر همین الان عضو علی البدل شورای شهر تهران است و هر آن ممکن است که وارد شورا شود، چطور می توان گفت که او صلاحیت ندارد؟ امیررضا خادم معاون وزیر ورزش بوده اما الان به یکباره صلاحیت او دچار مشکل شد؟ قهرمانان کشتی می خواهند به خانه خودشان برگردند؛ کشتی به آنها تعلق دارد. وقتی وارد سیاست می شوند مسئله ای ندارند اما چطور می شود که وقتی قهرمانان کشتی خواستند به خانه خود برگردند، با این همه مشکل روبه رو می شوند؟

فکر می کنی چه دلیلی باعث این تصمیمات شده است؟

- من نمی دانم واقعا چه اتفاقی در حال رخ دادن است اما فکر می کنم این به سود کشتی نیست و همه از این کار آسیب می خورند. به همین دلیل همه باید تشویق کنند که قهرمانان کشتی به سمت این ورزش بیایند نه اینکه مقابل آنها جبهه گیری کنند. اینها فرزندان کشتی هستند و حتما از نبود آنها این ورزش آسیب می بیند.

به نظر جایگاه واقعی کشتی هم نزد مردم آسیب ببیند، موافقی؟

-حتما. ارزش و اهمیت کشتی به حضور قهرمانانش است. عجیب است که چندی پیش همین سیاسیون موضع گرفته بودند که چرا قهرمانان کشتی در حال ورود به عرصه سیاست هستند اما حالا که می خواهند به خانه خود برگردند باز هم عده ای مخالفت می کنند. بالاخره این قهرمانان کشتی چه کنند؛ به سیاست ورود کنند یا به کشتی برگردند؟

شاید قصد حذف این قهرمانان را دارند تا در هیچ بخشی حضور نداشته باشند؟

- به هر حال مراجع ذی صلاح در این باره تصمیم گیر هستند اما به نظرم می توان کمی با تفکر و برنامه ریزی دقیق در این باره تصمیم گیری کرد. هر چقدر که قهرمانان کشتی در این ورزش تصمیم گیرنده باشند و کار کنند این به سود کشتی و البته ورزش ایران است.

خیلی از قهرمانان در این چند روز واکنش نشان دادند و حتی امامعلی حبیبی هم به این موضوع اعتراض کردند...

- ببینید، عیار و زیبایی کشتی به قهرمانانش است. اگر قرار باشد از کشتی قهرمانانش را بگیرند، چه چیزی از آن باقی می ماند؟ کشتی که ورزش پهلوانی و دارای اعتبار در سطح جهان است به یک ورزش معمولی تبدیل می شود. باید اجازه بدهند همه قهرمانانی که ثبت نام کرده اند وارد عرصه انتخابات شوند و بعد مجمع درباره آنها تصمیم بگیرد. اینگونه حذف کردن توهین به کشتی و توهین به اعضای مجمع است. آنها در مجمع انتخاباتی باید این حق را داشته باشند که بهترین انتخاب را انجام بدهند.

فکر می کنید روز چهارشنبه چه اتفاقی برای کشتی رخ بدهد؟

- امیدوارم که روز چهارشنبه هر سه قهرمان را در مجمع کنار سایر کاندیداها ببینم. همه در کنار هم باشند و برای اعتلای کشتی رقابت کنند و بعد اعضای مجمع هم بهترین تصمیم را اتخاذ کنند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9947

به "مراد محمدی: کشتی از نبود فرزندانش آسیب می بیند ، اینجا خانه قهرمانان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراد محمدی: کشتی از نبود فرزندانش آسیب می بیند ، اینجا خانه قهرمانان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید