مسئولان مانع سوءاستفاده برخی کشورها از نام مفاخر این مرز و بوم شوند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کننده مردم شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه بسیاری از قوانین امروز به تسهیل در تحقق اقتصاد مقاومتی کمکی نمی کنند افزود: در حوزه اقتصادی با نوعی جنگ اقتصادی روبرو ایم و در این شرایط نیازمند آرایش جنگی جدید برای رویارویی در این میدان هستیم.

مسئولان مانع سوءاستفاده برخی کشورها از نام مفاخر این مرز و بوم شوند

به گزارش خبرنگاران، سید حسن حسینی شاهرودی در گردهمایی مدیران 14 شهر نمونه گردشگری کشور در شهر تاریخی بسطام اظهار کرد: مسئولان باید مانع از سوءاستفاده برخی کشورها از نام مفاخر این مرز و بوم شوند.

وی از برخی مفاخر شاهرود از سلطان العارفین، بایزید بسطامی، ابوالحسن خرقانی، فروغی بسطامی و...نام برد و اضافه نمود: مبادا این بهره برداری برخی کشورها از نام بلندآوازه شاعران و مفاخر علمی ایران به چهره هایی همچون بایزید بسطامی و خرقانی برسد.

کننده مردم شاهرود و میامی، بایزید بسطامی را از برجسته ترین عرفای تاریخ برشمرد و گفت: این عارف نامدار علاقه مندان و دوستداران بسیاری در اقصی نقاط دنیا و از جمله در آسیا و آفریقا دارد که بسیاری از آنها مشتاق حضور بر تربت و مزار این عارف نامی بسطامی هستند.

وی با اشاره به اشتیاق دوستداران سلطان العارفین به حضور در بسطام از آن به عنوان یک فرصت مغتنم برای توسعه گردشگری در این شهر نمونه گردشگری نام برد و گفت: بسیاری از علاقه مندان به این عارف ایرانی راغبند که حداقل سالی یک بار به زیارت مرقد وی در بسطام نایل شوند.

وی بسطام و شاهرود را دارای ظرفیت های گردشگری بسیاری دانست و اضافه نمود: متاسفانه کمتر در حوزه معرفی ظرفیت های این شهرستان کار درخوری اجرا شده تا آنجا که بسیاری اطلاع ندارند که مرقد بایزید بسطامی و یا ابوالحسن خرقانی در کجا است.

کننده مردم شاهرود و میامی، با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در دنیا گفت: گردشگری امروز یکی از پرسودترین بخش های اقتصادی در دنیا است.

وی ایران را کشوری سرشار از جاذبه های گردشگری خواند و شرح داد: باید برای بهره برداری از این ظرفیت های متعدد برنامه ریزی شود.

حسینی بر لزوم توجه مسئولان کشورمان به درون زا و برون نگر بودن صنعت گردشگری تاکید کرد و گفت: برای رونق در گردشگری یک منطقه علاوه بر تلاش و برنامه ریزی مسئولان، اقشار مختلف مردم آن منطقه نیز باید برای معرفی این ظرفیت ها تلاش کنند.

عضو فراکسیون ولایت مجلس بر لزوم معرفی و شناساندن مفاخر علمی و ادبی ایران زمین در سطح بین المللی تاکید کرد و اضافه نمود: مدیران و مسئولان شهری وظایف مهمی در این بخش و معرفی مفاخر علمی و هنری دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم تحقق شعار امسال اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی محدود به یک حوزه و محدوده خاص نیست و همه بخش های اقتصادی را دربرمی گیرد.

حسینی شاهرودی بر ضرورت رویکرد بنیادی به اقتصاد مقاومتی تاکید و اضافه نمود: اقتصاد مقاومتی باید در همه شئون اقتصادی و در همه سطوح اجتماعی و بویژه در سه نهاد مهم خانواده، محیط کار و آموزش و جامعه مورد توجه جدی قرار گیرد.

این کننده مردم با بیان اینکه این شرایط متفاوت نیازمند قوانین تازه است،ادامه داد: اگر بنا است با همین قوانین دست و پاگیر فعلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی کار کنیم تغییر ماهوی و جدی ایجاد نخواهد شد لذا باید قوانین متناسب با این شراط وضع شوند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 22374

به "مسئولان مانع سوءاستفاده برخی کشورها از نام مفاخر این مرز و بوم شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولان مانع سوءاستفاده برخی کشورها از نام مفاخر این مرز و بوم شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید