مطالبات نماینده جیرفت در مجلس از وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس می گوید که وزیر نو جهاد کشاورزی باید در زمینه سنددار کردن اراضی، اصلاح الگوی کشت، اصلاح مصرف بهینه آب کشاورزی و البته کشاورزی قراردادی، اقدامات عملیاتی انجام دهد.

مطالبات نماینده جیرفت در مجلس از وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم

ذبیح الله اعظمی در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص مطلباتش از وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به رأی اعتماد مجلس یازدهم به سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی دولت نو اظهار کرد: به نظرم پیش از هر چیز ایشان باید برای کشاورزی قراردادی اهمیت زیادی قائل گردد. خوشبختانه سید جواد ساداتی نژاد از همین هفته این موضوع را آغاز کرد. معاون وزیر جهاد کشاورزی برای خرید 50 هزار تن محصول کشاورزی از کشاورزان به جنوب کرمان فرستاده شد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد به ضرورت اصلاح کشت اشاره نمود و گفت: مقدمات اصلاح الگوی کشت از پیش فراهم شده است. سید جواد ساداتی نژاد باید با یک مدیریت مناسب هر چه سریع تر الگوی کشت کشور را اصلاح کند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه نمود: ما از ایشان مطالبات زیادی داریم و ایشان هم قول های زیادی داده است. یکی از این قول ها، مسئله کاداستر یا سنددار کردن اراضی کشاورزی در سال 1400 است. امیدواریم این موضوع هم عملیاتی گردد.

اعظمی بعلاوه با اشاره به خشکسالی و کمبود آب در کشور گفت: سید جواد ساداتی نژاد باید با همکاری وزارت نیرو، برنامه کوتاه مدت و بلند مدت مشخصی برای استفاده بهینه از آب بخش کشاورزی داشته باشد. ایشان باید به جای افزایش سطح زیر کشت به افزایش عملکرد در واحد سطح بپردازد. این مهم یعنی اصلاح و نوسازی باغات بسیار مهم بوده و احتیاجمند برنامه ریزی دارد.

وی در سرانجام در خصوص مسئله امحاء محصولات کشاورزی به وسیله کشاورزان که در چند سال اخیر به کشاورزی ایران آسیب زده است، گفت: ما هیچ قانونی در خصوص امحاء محصولات کشاورزی نداریم. دولت با اجرایی کردن واقعی خرید تضمینی محصولات کشاورزی و حمایت از فراوری کنندگان، کشاورزان و دامداران می تواند جلوی این موضوع را بگیرد اما مسئله اینجاست که دولت می گوید اعتبار کافی وجود ندارد. به اسم مثال خرید تضمینی همه محصولات کشاورزی جنوب استان کرمان به 5 هزار میلیارد اعتبار احتیاج دارد. پس در این موضوع از دست سید جواد ساداتی نژاد هم کاری بر نمی آید. ما در سال گذشته کوشش زیادی کردیم تا بودجه را به مبلغ بالا نزدیک کنیم اما پیروز نشدیم. وزیر نو جهاد کشاورزی برای بودجه 1401 باید این اعتبار را به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد دهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 63516

به "مطالبات نماینده جیرفت در مجلس از وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالبات نماینده جیرفت در مجلس از وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید