نخست وزیر عراق وضعیت کشور را عادی خواند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق روز سه شنبه گفت که وضعیت این کشور به شرایط عادی خود بازگشته است.

نخست وزیر عراق وضعیت کشور را عادی خواند

عراق

به گزارش روسیا الیوم، در حالی که در روزهای گذشته برخی از استان های عراق شاهد ناآرامی ها و اعتراضات مردمی بود، عبدالمهدی در سخنانی روز سه شنبه گفت که شرایط این کشور به وضعیت عادی بازگشته است.

مسئولان عراقی امروز بار دیگر منطقه امنیتی سبز بغداد را که به دلیل اعتراض ها بسته بودند، باز کردند.

خبرنگار راشاتودی نیز گزارش داد که وضعیت در منطقه سبز بغداد که نهادهای دولتی و دفتر ریاست و مجلس عراق و ساختمان های دیپلماتیک از جمله سفارت آمریکا و انگلیس و دفاتر سازمان ملل و اتحادیه اروپا در آن قرار دارند به حالت عادی به آنها بازگشته است.

وضعیت عادی

نخست وزیر عراق روز گذشته نیز در گفت و گوی تلفنی با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا وضعیت این کشور را عادی گفت.

دفتر عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق هم در اطلاعیه ای درباره این گفت و گو گفت که در این تماس تلفنی دو طرف در مورد تحولات اخیر و ناآرامی های این کشور گفت و گو کرده اند.

وزیر خارجه آمریکا

پمپئو نیز حمایت کشورش از اقدامات دولت عادل عبدالمهدی برای کنترل وضعیت و خاتمه دادن به ناآرامی ها و تقویت امنیت و ثبات در عراق را گفت.

عبدالمهدی روز سه شنبه در دیدار با روسای عشایر عراق و شخصیت های برجسته از استان های مختلف این کشور درباره اوضاع کشور گفت و گو و خواسته های مشروع معترضین و راه های دستیابی به راه حل ها و تصمیم گیری درباره آنها را شنید.

وی همچنین امروز با محمد الحلبوسی رئیس مجلس این کشور درباره خواسته های معترضین و رخدادهای این ناآرامی ها و کشته و زخمی شدن شماری از معترضان و نیروهای امنیتی در جریان گفت و گو کرد.،ایرنا

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 15256

به "نخست وزیر عراق وضعیت کشور را عادی خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر عراق وضعیت کشور را عادی خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید