نهمین روز نشست های خبری؛ فیلم های سرد و کمی ترسناک

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نهمین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر 98 روز یک شنبه بیستم بهمن ماه با اکران سه فیلم خون شد، دشمنان و پوست در پردیس سینمایی ملت پیگیری شد.

نهمین روز نشست های خبری؛ فیلم های سرد و کمی ترسناک

از میان این سه فیلم خون شد جدیدترین اثر مسعود کیمیایی بدون برگزاری نشست خبری اکران شد. کیمیایی پیش از این اعلام نموده بود در این دوره از جشنواره شرکت نخواهد کرد اما تهیه نماینده اثر تصمیم به شرکت دادن آن در دوره سی و هشتم جشنواره فجر گرفته بود؛ جواد نوروزبیگی تهیه نماینده، علیرضا زرین دست فیلم بردار و لیلا زارع بازیگر این فیلم سینمایی پیش از اکران خون شد در سالن حاضر شدند و خبر از لغو نشست رسانه ای این اثر دادند.

روز گذشته پنج فیلم برتر آرای مردمی نیز اعلام شدند و بر این اساس تا انتها روز نهم فیلم های آبادان یازده60، شنای پروانه، مغز استخوان، درخت گردو و روز صفر به عنوان 5 فیلم برتر آرای تماشاگران سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر اعلام شدند.

پوست؛ افسانه های محلی آذربایجان به زبان سینما

نشست خبری فیلم سینمایی پوست به کارگردانی و نویسندگی بهمن ارک و بهرام ارک با حضور کارگردان و نویسنده، محمدرضا مصباح (تهیه نماینده)، جواد قامتی، عاشیق ولی عبدی، فاطمه مسعودی فر (بازیگران)، بامداد افشار (موسیقی)، علیرضا علویان (صداگذار)، پوریا شیوایی (مدیر فیلمبرداری پارت1) ،علی آبپاک (مدیر فیلمبرداری پارت2)، رسول علیزاده (طراح صحنه پارت2)، پوریا اخوان (طراح صحنه پارت 1) و سحر عصر آزاد (منتقد) با اجرای فرزاد حسنی یکشنبه بیستم بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار گردید.

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم فجر بهمن ارک در ارتباط با زیبا شناسی بصری فیلم شرح داد: با بهرام تصمیم گرفته بودیم فیلمی بسازیم که شبیه به مستند باشد. ما به دنبال بستن قاب های زیبا نبودیم و کوشش کردیم برای باورپذیری بیشتر افسانه، فضا را به مستند نزدیک تر کنیم. ما به قاب های شکیل اعتقادی نداریم و قصدمان در آوردن لحن است که امیدوارم پیروز بوده باشیم.

بهرام ارک در ادامه شرح داد: شاید فیلم ساختن به زبان ترکی یک امتیاز فرهنگی باشد ولی ساخت اینگونه فیلم ها سخت است. ما منتظر بازخوردهای فیلم هستیم تا ببینیم امکان ساختن چنین فیلم هایی به زبان ترکی وجود دارد که این راه را ادامه دهیم.

بهمن ارک در ادامه شرح داد: برای این فیلم از نقاشی های محمد سیاه قلم الهام گرفتیم. همچنین برای موسیقی، به موسیقی شمنی رسیدیم. فکر کردیم این نوع خواندن جن ها برای فیلم مناسب است.

بهرام ارک در ادامه گفت: در انتخاب بازیگر راوی به دنبال بازیگر پیری بودیم که وقتی با آقای ولی عبدی گفت وگو کردیم نهایتا او برای نقش عاشیق انتخاب شد.

جواد قامتی هم با اشاره به تجربه های بازیگری خود اضافه کرد: من نمی خواهم بگویم بازیگر ستاره هستم اما در کارنامه بازیگری ام در 40نمایش بازی نموده ام. من در تبریز بازیگر چهره ای هستم. این اولین کار سینمایی من نیست و فیلم هایم مجوز پخش نگرفته اند و به همین دلیل تا کنون دیده نشده ام.

مسعودی فر در ارتباط با نقش خود در پوست شرح داد: این اولین تجربه سینمایی من بود و خوشحالم که با این تیم اولین تجربه ام را شروع کردم. لوکیشن های فیلم برای من درس های بزرگی داشت و لذت بخش بود.

جواد قامتی در ارتباط با سکانس استخر فیلم گفت: دریافت این سکانس بسیار سخت بود. چندین مرتبه این سکانس را تکرار کردیم. دریافت این سکانس خطر زیادی برایم داشت و حتی تا پای مرگ رفتم.

بهمن ارک در خصوص افسانه فیلم شرح داد: افسانه های فیلم مرتبط به بازه های زمانی مختلف است و داستان عملا از افسانه های محلی آذربایجان الهام گرفته است.

کارگردان های فیلم در ارتباط با ژانر فیلم اظهار داشتند: ما اعتقادی به تجربه ژانرهای مختلف نداریم. اعتقادمان بر این است که در سینمای ایران باید به دنبال فضاهای جدید باشیم.

آبپاک در ادامه توضیح داد: این فیلم تجربه دومم با برادران ارک بود و تجربه اولم فیلم کوتاه حیوان بود. زمانی که به فیلم حیوان دعوت شدم و سبک ذهنی آن ها را دیدم متوجه شدم که عاشق لنز تله هستند و سبک فیلمبرداری نزدیک به ذهن این دو برادر است. در خصوص فیلمبرداری کار می توانم این را بگویم که این دو برادر کارهای عجیب و غریبی برای خلق تصویرها از ما می خواستند.

بهمن ارک توضیح داد: همه دکورهای این فیلم ساخته شده است و این را مدیون تیم طراحی صحنه می دانیم.شعرها هم به فیلمنامه ما بسیار جهت داده اند.

در ادامه بهرام ارک اعلام کرد: در ابتدا به فیلم ما پروانه ساخت داده نشد و در بازبینی پس از شرح های تکمیلی پیروز به دریافت پروانه شدیم. برای پخش نیز مسئله ای نداریم.

نسخه زنانه فیلم پرویز

نشست خبری فیلم دشمنان ساخته علی درخشنده با حضور کارگردان فیلم، مجید برزگر (تهیه نماینده)، ندا جبرئیلی، سعید آرمند، سینوهه دانشمند (بازیگران)، بهروز بادروج (مدیر فیلمبرداری)، محمدمهدی جواهری زاده (صداگذار)، لیلا نقدی پری (طراح صحنه و لباس)، زهره صمدی (طراح چهره پردازی)، حمید جانی پور (عکاس)، ایلیا محمدی نیا (منتقد) و با اجرای فرزاد حسنی یکشنبه بیستم بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار گردید.

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم در ابتدای نشست علی درخشنده با اشاره به گیشه و بازیگران فیلم دشمنان گفت: صرفا فکر نمی کنم فیلم را برای گیشه ساخته باشم. یک سری از بازیگران که اساتید من هستند و در این مدل فیلم ها بیشتر دیده شده اند را می توانستم برای فیلم دعوت کنم اما انتخابم رویا افشار بود.

درخشنده همچنین درباره ساخت فیلم دشمنان در شهرک اکباتان گفت: همه با شهرک اکباتان آشنایی دارند، از همه قشری در این شهرک زندگی می نمایند و به نظرم فضای مناسبی برای فیلمبرداری داشت.

مجید برزگر در ارتباط با انتخاب رویا افشار گفت: ما برای انتخاب خانم افشار سعی داشتیم که آشنایی زدایی کنیم و از چهره ای که کمتر در سینما دیده شده برای این نقش استفاده کنیم.

برزگر در ارتباط با ساخت این فیلم گفت: علی درخشنده در مقدمه، دغدغه ای داشت و قصه ای را پیش برده بود که من به اجرایی شدن آن یاری کردم و سعی داشتم شرایطی را به وجود بیاورم که او کارش را به بهترین شکل انجام دهد. نمی دانم که تا چه میزان پیروز بوده ام.

او در ارتباط با گیشه و اکران فیلم عنوان نمود: این فیلم برای اکران و مخاطب به خصوص ساخته شده است. بر مبنای الگوهایی که برای فیلم طراحی کردیم بازگشت سرمایه خواهیم داشت. منظور فروش میلیاردی نیست و بازگشت سرمایه برای ما کفایت می نماید.

درخشنده همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این فیلم نسخه زنانه فیلم پرویز است گفت: هر کسی ناخودآگاه ممکن است از یک اثر تاثیر بگیرد، زمانی که فیلم پرویز را دیدم دوست داشتم با کارگردان آن کار کنم و این تنها باری بود که درباره کسی این حرف را می زدم. شانس هم به من رو کرد و با آقای برزگر آشنا شدم.

او ادامه داد: از ابتدا درباره همه چیز با علی درخشنده صحبت نموده بودم چیزی که برایمان اهمیت داشت فضای سردی بود که باید بر فیلم حاکم می شد و کاری که باید انجام می شد تا مخاطب با فیلمنامه همراه گردد، پس فضای سرد را به رنگ کرم و قهوه ای بردیم.

سینوهه دانشمند بازیگر فیلم دشمنان گفت: خوب است که همواره به این صورت کنار هم قرار بگیریم، از زمانی که به عنوان بازیگر در سینما فعالیت داشتم متوجه اهمیتی که مسائل تاریخی برای من دارند شدم. دوره قبلی که وارد جشنواره شدم اصلا نامی از من نبود اما سال جاری مجری برنامه بیشتر مرا می شناسد.

سعید آرمند در ادامه این نشست درباره بازی اش در این فیلم گفت: در مقام بازیگر حرفی ندارم که بزنم. روز اولی که درخشنده از من خواست بازی کنم بدون هیچ پرسشی در فیلم او بازی کردم. وی ادامه داد: فیلم های زیادی با بودجه های میلیاردی ساخته می شوند و کسی سوالی از گیشه آن نمی پرسد اما فیلم های مستقلی که به سختی بودجه آن ها جمع می گردد همواره هزاران سوال و اعتقاد درباره آن ها وجود دارد.

مجید برزگر نیز گفت: وام دریافت یا حمایت از فیلمسازان وظیفه بنیاد فارابی است و وظیفه دارد این کار را انجام بدهد، بعد از گرفتاری هایی که زمان ساخت فیلم ابر بارانش گرفته پشت سر گذاشتم درخواست وام از طرف این ارگان را دادم و آن ها نیز با درخواست من موافقت کردند اما شرایط آنقدر بد بود که از دریافت وام انصراف دادم. تاکید می کنم فیلم دشمنان و ابر بارانش گرفته هیچ یاریی از سمت هیچ نهاد دولتی مخصوصا فارابی نداشته اند.

ندا جبرئیلی نیز درباره نقش خود در فیلم دشمنان شرح داد: این نقش از شخصیت اصلی ام دور بود. معمولا در فیلم های ایرانی رابطه دختر و مادر بسیار عاطفی نشان داده می گردد و به باقی ابعاد این رابطه پرداخته نمی گردد برای همین بازی در این فیلم و نقش را دوست داشتم.

زهره صمدی طراح چهره پردازی فیلم دشمنان نیز در بخش دیگری از نشست درباره کار خود در این فیلم توضیح داد: در این فیلم اولین تجربه گریم را داشتم، برخی ها در سینما گریم را آرایش می دانند. گریم به وجود آوردن یک آدم دیگر است و گریمور باید در خلق شخصیت یاری کند. من با بازیگران قبل از انجام دادن تست گریم مشورت کردم و درنهایت به نتیجه مشترکی رسیدیم و همه بازیگران نیز اجازه دادند کاری که فکر می کنم بهتر است را انجام دهم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 21628

به "نهمین روز نشست های خبری؛ فیلم های سرد و کمی ترسناک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهمین روز نشست های خبری؛ فیلم های سرد و کمی ترسناک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید