هشدار صدراعظم سابق اتریش درباره موج جدید هجوم پناهندگان به اروپا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، صدر اعظم سابق اتریش درباره موج جدید هجوم پناهندگان به اروپا در سایه سیاست های مهاجرتی نادرست این اتحادیه هشدار داد.

هشدار صدراعظم سابق اتریش درباره موج جدید هجوم پناهندگان به اروپا

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی ولت آلمان در حالی که روز گذشته بعضی وزرای کشور اتحادیه اروپا بر روی مسئله تقسیم پناهندگان نجات یافته از دریای مدیترانه توافق کردند، سباستین کورس، صدر اعظم سابق اتریش انتقاد شدیدی به سیاست مهاجرت اتحادیه اروپا وارد نموده است.

روز گذشته کشور آلمان با کشورهای فرانسه، ایتالیا و مالت درباره یک راه چاره موقتی برای تقسیم پناهندگان نجات یافته از دریای مدیترانه توافق کردند.

مایکل فاروگیا، وزیر کشور مالت روز دوشنبه بعد از مذاکرات وزرای کشور چندین کشور اروپایی در این باره در کشورش گفت که ما روی یک بیانیه مشترک در این باره توافق کردیم. این توافق باید در یک نشست وزرای کشور اتحادیه اروپا که اوایل اکتبر برگزار می گردد به دیگر کشورهای اروپایی ارائه گردد.

تا به حال مهاجران نجات یافته در دریای مدیترانه هفته های طولانی در کشتی های نجات معطل و منتظر می ماندند تا کشورهای اروپایی درباره نحوه پذیرش آن ها تصمیم گیری نمایند و کشورهای مالت و ایتالیا هم اجازه لنگر انداختن در سواحل خود را به این کشتی ها نمی دادند. آن ها نگران این مسئله بودند که دیگر کشورهای اروپایی در پذیرش پناهندگان مشارکت ننموده و آن ها را در این امر تنها بگذارند و خواهان پذیرش مهاجران توسط دیگر کشورهای اروپایی بودند.

اتحادیه اروپا سال هاست که درباره نحوه تقسیم پناهندگان نجات یافته از دریای مدیترانه اختلاف نظر دارد. علت اصلی آن این است که به دلیل مقاومت کشورهایی مانند لهستان و مجارستان تا به حال هیچ سیستمی برای تقسیم عادلانه پناهندگان در اتحادیه اروپا شکل نگرفته است.

سباستین کورس که در تبادل نظر با نشریه بیلد آلمان سخن می گفت درباره هجوم جدید پناهندگان به اتحادیه اروپا هشدار داده و به دلیل افزایش تعداد پناهندگان انتقاد شدیدی به سیاست مهاجرت اتحادیه اروپا وارد کرد.

وی در این باره گفت که من نه تنها این احساس را ندارم که ما چیزی را می سازیم، بلکه احساس می کنم که ما در اروپا تا حدی مقصر هستیم.

کورس ایتالیا و اسپانیا را به دلیل سیاست های مهاجرتی شان سرزنش نموده و سیگنال هایی که بعضا اروپا در راستا آفریقا و قاچاقچیان انسان ارسال می نماید را صحیح ندانسته و همچنین سیاست مرزهای باز بیشتر و بنادر باز را رد نموده و گفت: اگر ما بخواهیم می توانیم از مرزهای خارجی خود حمایت کنیم، اما این به ارسال سیگنال های درست احتیاج دارد.

صدر اعظم سابق اتریش در بخش دیگری از این مصاحبه به توافق پناهندگان بین ترکیه و اتحادیه اروپا اشاره نموده و با توجه به افزایش هجوم پناهندگان از ترکیه به جزایر یونان در ماه های اخیر گفت: ما هزینه زیادی برای این توافق نموده ایم. ما باید به رجب طیب اردوغان این پیغام قاطع را بدهیم که نقض این توافق عواقبی از جمله توقف مذاکرات عضویت این کشور در اتحادیه اروپا تا دیگر عواقب مالی را به دنبال دارد.

وی همچنین انتقاد شدیدی به تصمیم دولت آلمان برای پذیرش بخشی از پناهندگان نجات یافته از دریای مدیترانه وارد نموده و گفت: وقتی انسان ها در دریای مدیترانه نجات داده می شوند ما باید همه اقدامات لازم را انجام دهیم تا آن ها را به کشورهای مبدا برگردانیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13696

به "هشدار صدراعظم سابق اتریش درباره موج جدید هجوم پناهندگان به اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار صدراعظم سابق اتریش درباره موج جدید هجوم پناهندگان به اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید