هموطنان ایرانی تا اطلاع ثانوی سفرشان به عراق را به تعویق بیندازند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزارت امور خارجه ایران در توصیه ای مسافرتی به زائران ایرانی عتبات عالیات از آن ها خواست تا اطلاع ثانوی سفرشان به عراق را به تعویق بیندازند.

هموطنان ایرانی تا اطلاع ثانوی سفرشان به عراق را به تعویق بیندازند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، همزمان با تحولات این روز ها در عراق، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از هموطنان و زائران ایرانی که قصد سفر به عراق را دارند خواست که تا اطلاع ثانوی برنامه سفر به این کشور را به تعویق بیندازند.

براساس این گزارش، در بخش توصیه های مسافرتی سایت وزارت امور خارجه آمده است: با تسلیت ایام رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) ضمن قدردانی مجدد از میهمان نوازی کریمانه دولت و ملت برادر عراق در ایام اربعین حسینی، با توجه به گزارش وقوع بعضی نا آرامی ها در عراق از هموطنان عزیز و زائران عتبات عالیات درخواست می گردد تا اطلاع ثانوی برنامه سفر خود به عراق را به تعویق اندازند.

به گزارش فارس، در پی بروز بعضی ناآرامی ها و تظاهرات در روز های اخیر نیز، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در اظهاراتی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تحولات عراق را با دقت و حساسیت دنبال می نماید، گفت: جمهوری اسلامی ایران از مطالبات و خواسته های مردم عراق که به روشنی در بیانیه ها و اظهارات مرجعیت دینی و همچنین جناب آقای دکتر عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق مورد تأکید قرار گرفته است، حمایت می نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تاسف عمیق از وقایع اخیر عراق که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر و تخریب اموال عمومی شده و همچنین مصادره مطالبات مردمی و افزایش خشونت اضافه کرد: اطمینان داریم دولت و ملت عراق و مرجعیت می توانند بر مسائل فایق آمده و با یکپارچگی به آبادانی عراق مبادرت نمایند. (اینجا بخوانید)

لازم به ذکر است در ناآرامی های چند هفته گذشته نیز وزارت خارجه ایران در بیانیه ای با ابراز تاسف از بروز ناآرامی ها در چند شهر عراق و تاکید بر اهمیت راهپیمایی اربعین، از زوار ایرانی خواسته بود سفر به عراق را تا آرام شدن شرایط در آن کشور به تاخیر بیندازند.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 16719

به "هموطنان ایرانی تا اطلاع ثانوی سفرشان به عراق را به تعویق بیندازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هموطنان ایرانی تا اطلاع ثانوی سفرشان به عراق را به تعویق بیندازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید