هوش مصنوعی خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را تخمین می زند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، توانایی هوش مصنوعی به زودی می تواند بیماری های قلبی خطرناک برای سلامت انسان را پیش بینی کند.

هوش مصنوعی خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را تخمین می زند

محققان دانشگاه MIT یک سیستم ماشین یادگیری به نام ریسک کاردیو ابداع نموده اند که می تواند خطر مرگ افراد در نتیجه بیماری های قلبی را تخمین بزند که این مسائل می تواند جریان خون را مسدود نمایند یا کاهش می دهند.

این سیستم برای تخمین ریسک مرگ فقط به 15 دقیقه از خوانشECG (الکتروکاردیوگرافی) فرد نیازمنداست. از این مرحله به بعد ریسک بیماری برای سلامت فرد براساس ضربان های قلب فرد در نمونه اندازه گیری می گردد.

سیستم کاردیو ریسکبا آنالیز اطلاعات ثبت شده در 15 دقیقه معین می نماید فرد در یک ماه یا حتی یک سال آینده فوت می نماید یا خیر.

این رویکرد مبتنی بر این تصور است که تمایز بیشتر بین ضربان قلب ، خطر بالاتری را منعکس می نماید. دانشمندان سیستم ماشین یادگیری را با استفاده از داده های تاریخی بیماران آموزش دادند.

البته در حال حاضر باید تحقیقات بیشتری انجام گردد، از جمله اطلاعات آموزشی برای طیف سنی بیشتر ، پیشینه های قومی و جنسیتی نیز باید اصلاح گردد. این سیستم باید دقت و صحت بالایی داشته باشد در غیراین صورت پیامدهای خطرناکی دربرخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13583

به "هوش مصنوعی خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را تخمین می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را تخمین می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید