واحد های فناور دانشگاه محقق اردبیلی تا 40 میلیارد ریال محصولات خود را به فروش رساندند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از فروش بیش از 40 میلیارد ریالی محصولات واحد های فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی طی یک سال گذشته اطلاع داد.

واحد های فناور دانشگاه محقق اردبیلی تا 40 میلیارد ریال محصولات خود را به فروش رساندند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از فروش بیش از 40 میلیارد ریالی محصولات واحد های فناور مستقر در مرکز رشد این دانشگاه طی یک سال گذشته اطلاع داد.

حبیبی گفت: اغلب این واحد ها با موضوع دانشجویان، دانش ­آموختگان و اساتید در مرکز رشد واحد های فناوری دانشگاه مستقر هستند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: این دانشگاه حمایت های متعددی در راستای توانمندسازی واحد های فناور از جمله تسهیلات اقتصادی، ارائه خدمات پشتیبانی و مشاوره در زمینه ­های مختلف نظیر بیمه، اقتصادیات، تجاری­ سازی، فروش، دانش­ بنیان شدن، ثبت اختراع، ثبت برند، حضور در نمایشگاه ها و ... به عمل می ­آورد تا این واحد ها بتوانند ایده ­های فناورانه­ خود را به محصول تبدیل کرده و در نهایت روانه­ بازار نمایند.

وی توضیح داد: آموزش دانشجویان در ورود به حوزه­ فناوری یکی از رسالت های اصلی دانشگاه است و با این رویکرد، در حال حاضر تعداد 115 واحد فناور در دانشگاه محقق اردبیلی مشغول تحقیق بر روی ایده ­های فناورانه­ خود هستند که تعداد قابل توجهی از این واحد ها از دانشجویان و دانش ­آموختگان این دانشگاه هستند.

حبیبی با اشاره به رشد مناسب شرکت های دانش بنیان این دانشگاه در سال 1399 نسبت به سه سال گذشته، گفت: این دانشگاه تبدیل واحد های فناور خود به شرکت های دانش بنیان را در دستور کار قرار داده است تا از این طریق، نقش دانشگاه در ایجاد زیست ­بوم فناوری و راه اندازی کسب و کار های پایدار برای دانشجویان و دانش ­آموختگان را ارتقا بخشد.

وی با اشاره به آغاز تأسیس شرکت های دانش بنیان دانشگاهی توسط اعضای هیأت علمی در این دانشگاه و نیز افزایش حمایت های اقتصادی و مشاوره­ ای به فناوران دانشگاه، ابراز امیدواری کرد: با ورود اساتید دانشگاه به حوزه­ فناوری و سوق دادن تحقیقات آن ها به سمت محصولات فن ­محور و کاربردی کردن نتایج پژوهش های دانشگاهی، دانشگاه بیش از پیش در کنار صنعت قرار گیرد و مسئولیت اجتماعی خود را در توسعه­ نسل چهارم دانشگاه ها ایفا نماید.

حبیبی اضافه کرد: پس از آغاز ویروس منحوس کرونا در کشور، این دانشگاه در کنار آموزش های مجازی 100 درصدی، در حوزه فراوری محصولات مرتبط با پیشگیری، تشخیص و درمان کرونا نیز ورود نمود که از جمله­ آن می توان به فراوری ماسک ­های فیلتردار هفت لایه­ N 95 و تأمین بخش عمده ­ای از احتیاج کادر درمانی استان اردبیل به این محصول، محلول ضدعفونی دست و محل تزریق، ست لوله ونتیلاتور برای بزرگسالان و اطفال، بگ تنفس بیهوشی، دستگاه تنفس مصنوعی غیرتهاجمی دو فشاره بر اساس فشار هیدرو استاتیک آب، سیستم ماژولار تصفیه ­نماینده هوا و محیط از عوامل بیماری­ زا، دستگاه هوشمند اسپیرومتر پرتابل، تب سنج غیرتماسی هوشمند، سامانه پردازش تصاویر پزشکی و تشخیص میزان درگیری ریه با ویروس کرونا اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 47823

به "واحد های فناور دانشگاه محقق اردبیلی تا 40 میلیارد ریال محصولات خود را به فروش رساندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحد های فناور دانشگاه محقق اردبیلی تا 40 میلیارد ریال محصولات خود را به فروش رساندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید