ورود 500 هزار تبعه خارجی بدون روادید به منطقه آزاد اروند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران, سید علی موسوی عصر امروز در نشست خبری با برخی اصحاب رسانه اظهار کرد: از ابتدای حذف روادید تاکنون بیش از 500 هزار تبعه خارجی که بیشتر آنها عراقی بودند، به منطقه آزاد اروند سفر کردند.

ورود 500 هزار تبعه خارجی بدون روادید به منطقه آزاد اروند

وی، استان بصره عراق را با 4.5 میلیون نفر جمعیت با توجه به حذف روادید و نزدیکی به منطقه آزاد اروند، فرصتی مناسب برای رونق اقتصادی این منطقه دانست و گفت: ورود این حجم از مسافر خارجی تاثیر قابل توجهی در توسعه کسب و کارهای خرد همچون اصناف داشته و به شغل های همچون رستوران و هتل ها نیز رونق بخشیده است.

موسوی در خصوص نسبت دادن گرانی بازار در منطقه آزاد اروند به ورود اتباع و اعلام کم یاب شدن کالاهای مصرفی در بازارهای این منطقه بیان کرد: قیمت در منطقه آزاد اروند به نسبت دیگر مناطق کشور و استان خوزستان ارزان تر است و کمبودی در زمینه عرضه کالاهای ضروری وجود ندارد و قیمت های هر روز رصد و با سایر مناطق آزاد و استان ها مقایسه می شود..

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند به گرانی قیمت ماهی در بازارهای منطقه هم پرداخت و گفت: سرانه مصرف ماهی در شهرستان های آبادان و خرمشهر بیشتر از برخی مناطق دیگر کشور همچون پایتخت است و شور شدن، کم شدن آب و گرمای هوا میزان صید ماهی را هم کاهش داده که به افزایش قیمت نه تنها در منطقه آزاد اروند که در بسیاری از نقاط دیگر انجامیده است و ارتباطی به حضور گردشگران ندارد.

وی در ادامه از سرمایه گذاری به ارزش 10 هزار میلیارد ریال در منطقه آزاد اروند خبر داد و بیان کرد: حجم سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند در سال 92 سه هزار و 600 میلیون ریال بود در حالی که در سال 96 به 10 هزار میلیارد ریال رسید و امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز از رشد مناسبی برخوردار بوده است.

موسوی، شمار واحدهای فعال شهرک های صنعتی در منطقه آزاد اروند را 166 واحد اعلام کرد و افزود: تولیدات کالا در منطقه آزاد اروند در 11 صنعت از جمله صنایع و پتروشیمی، پالایشگاهی، پلیمری و شیمیایی، غذایی، نساجی، دریایی و فراساحلی، برق و الکترونیک، نیروگاه برق فشار قوی دارویی، و بهداشتی فلزی است.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 24 مرداد 1397 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 63

به "ورود 500 هزار تبعه خارجی بدون روادید به منطقه آزاد اروند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود 500 هزار تبعه خارجی بدون روادید به منطقه آزاد اروند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید