ونزوئلا: به تعهدات نفتی خود در قبال کوبا پایبندیم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ونزوئلا به کوبا وعده داده است تا علی رغم تحریم های ایالات متحده، همچنان به تعهدات نفتی خود در قبال هاوانا پایبند باشد.

ونزوئلا: به تعهدات نفتی خود در قبال کوبا پایبندیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، خورخه آریازا وزیر خارجه ونزوئلا روز دوشنبه در اظهاراتی گفت: ونزوئلا علی رغم تحریم های آمریکا علیه صادرات نفت این کشور، همچنان به تعهدات خود در قبال کوبا به طور کامل پایبند خواهد بود.

ایالات متحده روز آدینه در تازه ترین دور از تحریم های مالی و تجاری علیه ونزوئلا، صادرات نفت این کشور به کوبا را هدف قرار داده تا فشار بیشتری را بر دولت نیکولاس مادورو رئیس جمهور قانونی و مشروع ونزوئلا وارد کند.

وزارت خزانه داری آمریکا در تازه ترین اقدام خود 34 فروند کشتی تحت مالکیت یا اجاره شرکت نفت دولتی ونزوئلا را در فهرست تحریم ها قرار داده است. وزارت خزانه داری آمریکا همچنین 2 شرکت و یک فروند کشتی را که نفت ونزوئلا را به کوبا منتقل کرده اند، تحریم کرده است.

ونزوئلا مدت مدیدی است که نفت ارزان قیمت برای کوبا ارسال می نماید. آمریکا نسبت به هرگونه همکاری کشورهای خارجی با دولت مادورو هشدار داده است.

وزیر خارجه ونزوئلا اضافه نمود: راهبرد کاراکاس را فاش نمی کنم ولی تحریم ها مانع صادرات نفت ونزوئلا نخواهد شد. زمانی که قدرت متعارف سرمایه داری به شما حمله می نماید، باید بدانید چگونه با استفاده از ابزارهای غیرمتعارف به آن پاسخ بدهید.

آمریکا پیش از این تحریم هایی را علیه شرکت نفت دولتی ونزوئلا اعمال کرده تا درآمدهای ارزی این کشور را به شدت کاهش دهد.

گرچه ترامپ گفته است که همه گزینه ها روی میز است ولی به نظر می رسد کشورهای آمریکای لاتین حمایت چندانی از گزینه نظامی علیه ونزوئلا نخواهند داشت.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 6227

به "ونزوئلا: به تعهدات نفتی خود در قبال کوبا پایبندیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونزوئلا: به تعهدات نفتی خود در قبال کوبا پایبندیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید