کوبا: دروغ های ترامپ بیشتر از صلاحیتش کاست

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس جمهور کوبا در توییتی به مخالفت کشور های دنیا با اقدام اخیر دولت آمریکا علیه هاوانا و بیانیه جنبش عدم تعهد در حمایت از کوبا اشاره نمود.

کوبا: دروغ های ترامپ بیشتر از صلاحیتش کاست

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، رئیس جمهور کوبا روز شنبه ب i محکومیت دنیای اقدام دولت کنونی آمریکا در گنجاندن نام این کشور در فهرست حامیان تروریسم اشاره نمود و نوشت، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با دروغ های بیشتر خود را بیش از قبل رد صلاحیت کرد.

به نوشته خبرگزاری پرنسا لاتینا میگل دیاز کانل رئیس جمهور کوبا در توییتی نوشت: دنیا اتهامات ایالات متحده علیه کوبا را بی اساس توصیف کرد.

وی در این توییت مقاله منتشر شده در روزنامه کوبایی گرانما در خصوص حمایت جنبش عدم تعهد (NAM) از کوبا پس از آنکه دولت آمریکا کوبا را در فهرست حامیان مالی تروریسم قرار داد، اشاره نمود.

جنبش عدم تعهد که متشکل از 120 کشور است، اقدام اخیر واشنگتن را غیرموجه توصیف و محکوم کرد. این گروه همچنین از دولت جدید آمریکا خواسته اقدامات لازم را برای رد تحریم های بی اساس علیه کوبا و حرکت در جهت عادی سازی روابط دوجانبه انجام دهد.

با روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور، دولت آمریکا مواضع تندی علیه کوبا اتخاذ کرد و بار دیگر به تشدید فشار های سیاسی، مالی و تهدید نظامی علیه کوبا روی آورد. به همین دلیل، وزارت خارجه ایالات متحده بامداد سه شنبه با صدور بیانیه ای گفت که نام کوبا را به دلیل آنچه حمایت مکرر آن از اقدامات تروریسم بین المللی و پناه دادن به تروریست ها خوانده بود، مجددا به فهرست کشور های حامی تروریسم اضافه نموده است.

رئیس جمهور کوبا در روز های گذشته نیز با انتقاد از قرار دریافت نام کشورش از سوی آمریکا در فهرست حامیان تروریسم گفت، این اقدام معیار های دوگانه آمریکا را نشان می دهد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 49359

به "کوبا: دروغ های ترامپ بیشتر از صلاحیتش کاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوبا: دروغ های ترامپ بیشتر از صلاحیتش کاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید