کاخ سفید: در پی مدیریت مطالبات واشنگتن در رقابت با چین هستیم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در پی افزایش تنش های سیاسی میان تایوان و چین و هم نگرانی های واشنگتن از اقدامات نظامی پکن، کاخ سفید از تبادل نظر با مقامات چینی استقبال کرد.

کاخ سفید: در پی مدیریت مطالبات واشنگتن در رقابت با چین هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، امروز قرار است جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا با یانگ جیچی، دیپلمات ارشد چین در حاشیه کنفرانس زوریخ ملاقات و تبادل نظر کند. این نخستین ملاقات رسمی میان مقامات دو کشور از زمان بالا گرفتن اختلافات سیاسی میان پکن و واشنگتن از ماه مارس گذشته خواهد بود.

حال کاخ سفید با صدور بیانیه ای گفت: در پی مذاکرات 9 سپتامبر جو بایدن با شی جین پینگ، رییس جمهور چین، واشنگتن در پی مدیریت مطالبات واشنگتن در رقابت سیاسی و مالی میان آمریکا و چین است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم در ماه های اخیر در ملاقات خود با همتای چینی در پاریس بر حل و فصل اختلافات سیاسی دو کشور تاکید و از مقامات دولت پکن خواست راه حلی برای مسائل مردم اویغور، هنگ کنگ و اختلافات سیاسی با تایوان پیدا کند.

گفته می گردد این ملاقات قرار است در جهت تقویت ارتباط مستقیم بایدن با رییس جمهور چین و کانال های ارتباطی و اجرای خواسته های واشنگتن انجام گردد.

یک روزنامه دولتی چین نوشت: دولت پکن مشتاق به ایجاد ارتباط تجاری متقابل با آمریکاست، اما از لحاظ قانونی حاضر نیست هیچ امتیازی به واشنگتن بدهد. چین از یک رقابت طولانی مدت در زمینه های تجاری و بازرگانی هراسی ندارد.

اختلافات آمریکا و چین در زمینه مالی از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ به نقطه اوج خود رسیده و به گفته بسیاری از تحلیلگران با اینکه واشنگتن کوشش نموده با وضع تحریم های مختلف مانع پیشرفت های مالی چین گردد، ولی در حال حاضر و به گفته بسیاری از تحلیلگران پکن گوی رقابت در بازار های جهانی را از واشنگتن ربوده است.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 65630

به "کاخ سفید: در پی مدیریت مطالبات واشنگتن در رقابت با چین هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید: در پی مدیریت مطالبات واشنگتن در رقابت با چین هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید