انتها تلخ و غم انگیز سازنده ماده خارق العاده!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ایرنا نوشت: یک شرکت پیشگام فراوری گرافن با بیش از 12 سال فعالیت این روزها به انتها غم انگیز خود نزدیک شده است.

انتها تلخ و غم انگیز سازنده ماده خارق العاده!

گرافن یک ماده خالص بر پایه کربن است. ماده ای خارق العاده، بسیار محکم و منحصر به فرد که به علت ساختار منظم و خواص ویژه نقش مهم و پرکاربردی در صنعت و علم امروز دارد.

این ماده توانایی بسیار بالایی در راهنمایی گرمایی حتی بیشتر از نقره و مس یا گرافیت و الماس دارد. از گرافن برای ساخت کاغذهای ضدباکتری، حسگرهای شیمیایی، تقویت کامپوزیت های پلیمری، باتری های الکتریکی، تراشه های کامپیوتری ، تلفن همراه و ساخت صفحه های خورشیدی استفاده می گردد.

این روزها با توجه به این که شرکت انگلیسی مواد گرافن کاربردی به انتها فعالیت های خود رسیده است، دارایی های خود را به شرکت آمریکایی یونیورسال ماتر، فراوریکننده گرافن با روش گرمایشی فروخته است.

بیشتر بخوانید:

  • عکس | یک کشف عجیب :فسیل سالم دایناسور زره پوش پس از 100 میلیون سال!

  • خبری که بیشتر رسانه های بزرگ دنیا به آن پرداختند/ راز گشایی از شباهت عجیب صدای دلفین پوزه دار به کیم کارداشیان!

  • تصاویر | گرانترین شاسی بلند چینی بمب تازه بازار تهران؟

در نوامبر 2022، شرکت مواد گرافن کاربردی (Applied Graphene Materials) گفت که میخواهد برای تامین مالی عملیات های کسب و کارانه خود پول جمع آوری کند، اما نتوانست این کار را انجام دهد. این شرکت بعدا گفت که پیشنهادهایی برای فروش دارایی های شرکت مواد گرافن کاربردی دریافت نموده است.

شرکت مواد گرافن کاربردی، یکی از پیشگامان صنعت، فعالیت خود را در سال 2010 به عنوان یک سهامی از دانشگاه دورهام، تحت نام علم گرافن دورهام (Durham Graphene Science) شروع کرد. این شرکت یک روش منحصر به فرد سنتز گرافن را تجاری سازی و مواد گرافنی فراوری کرد.

این روزها شرکت مواد گرافن کاربردی در تارنمای خود اعلام نموده است که شرکت یونیورسال ماتر (Universal Matter) آمریکایی با خرید دارایی های این شرکت به مبلغ 1.3 میلیون دلار موافقت نموده است.

قرار است وجوه حاصل از این واگذاری برای بازپرداخت بستانکاران، کارکنان این شرکت و هزینه های عملیاتی تا زمانی که شرکت بتواند منحل گردد، استفاده گردد. این یک انتها غم انگیز برای یک پیشگام گرافن با بیش از 12 سال سابقه است.

شرکت آمریکایی یونیورسال ماتر فناوری فراوری گرافن را بر اساس فرآیند اختصاصی Flash Joule Heating دانشگاه رایس توسعه داده است که می تواند منابع کربن مقرون به صرفه قیمت را به لایه های گرافن تبدیل کند.

58321

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 اسفند 1401 بروزرسانی: 13 اسفند 1401 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 86811

به "انتها تلخ و غم انگیز سازنده ماده خارق العاده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها تلخ و غم انگیز سازنده ماده خارق العاده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید