پروتکل لالیگا: محدودیت حمام، خودرو و آب آشامیدنی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ویروس کرونا همچنان در اروپا قربانی می گیرد و هنوز این بیماری تازه وارد مهار نشده است. بااین حال لیگ های فوتبال در؛ نقاط مختلف تصمیم به تعطیلی ندارند و می خواهند به هرصورت ممکن مسابقات خود را پیگیری نمایند. به تازگی فیفا هم از کشور های مختلف خواسته مسابقات خود را نیمه کاره رها ننمایند و منتظر خاتمه شیوع این ویروس باشند تا بازی ها مجددا آغاز گردد. هفته گذشته وزیر ورزش هلند دستور داد کلیه مسابقات تا پاییز به تعویق بیفتد و در چنین شرایطی بعید است ملاقات های این فصل لیگ این کشور مجددا دنبال گردد. بااین حال در لیگ های معتبر کوشش ها برای آغاز دوباره بازی ها ادامه دارد و برنامه ریزی هایی برای آغاز تمرینات و پس از آن انجام ملاقات ها درحال انجام است.

پروتکل لالیگا: محدودیت حمام، خودرو و آب آشامیدنی

دستورالعمل 25 صفحه ای

در اسپانیا که یکی از مراکز مهم شیوع این ویروس بود و قربانیان زیادی گرفته، مسئولان برگزاری لالیگا می خواهند از حدود یک ماه و نیم دیگر مسابقات را پیگیری نمایند. به همین دلیل پروتکلی 25 صفحه ای از سوی مقامات ورزشی و همچنین سازمان های بهداشتی برای باشگاه های مختلف ارسال شده تا مطابق آن تمرینات خود را طی هفته های آینده شروع نمایند که بازیکنان برای بازی ها به آمادگی لازم برسند و از سوی دیگر از خطر ابتلا به این بیماری مرموز در امان باشند. طبق این فرمول باشگاه ها قرار است در چهاربرهه زمانی یک هفته ای تمرینات خود را طبق برنامه های تعیین پیش ببرند و بین 5 ژوئن (16 خرداد) تا 12 ژوئن (23 خرداد) ادامه ملاقات های فصل پیگیری خواهد شد. این دستورالعمل شامل 6 بخش اصلی است که در بخش نخست آن محدودیت هایی برای کادر فنی و عوامل اجرایی باشگاه اعمال خواهد شد. بر این اساس، هرکدام از عوامل اجرایی و فنی باید جداگانه و به صورت انفرادی راهی باشگاه ها شوند. این مورد شامل مربیان، دستیاران فنی، پزشک تیم و فیزیوتراپیست باشگاه می گردد. همچنین برای جابه جایی آن ها از خانه به محل تمرین در هر اتومبیل تنها یک نفر مجاز است حضور داشته باشد و باید 72 ساعت قبل در محل تمرین حاضر گردد و اتومبیل نیز ضدعفونی شده و در طول چهارهفته آن شخص مجاز است تنها از همان وسیله نقلیه استفاده کند.

مورد بعدی استفاده از ماسک برای کادر فنی و عوامل اجرایی است که باید در گروه های 10 نفره در هریک از بخش های باشگاه حضور داشته باشند و در تمام مدت باید از دستکش و ماسک بهداشتی استفاده نمایند. تنها بازیکنان و در داخل زمین تمرین مجاز به عدم استفاده از این وسایل هستند. همچنین دوش دریافت در کمپ تمرینی ممنوع است و در رختکن تیم ها نیز نباید میوه و حتی آب معدنی سرو گردد، مگر اینکه آب ها به صورت بسته بندی و پلمب باشد.

مورد بعدی استفاده از وسایل بدنسازی است که در این بخش تنها دونفر همزمان باید در سالن بدنسازی حضور داشته باشند. پس از اتمام تمرین آن ها هم باید کلیه دستگاه ها توسط مواد الکلی، ضدعفونی و میکروب زدایی شوند تا نفرات بعدی بدون دغدغه بتوانند از آن ها استفاده نمایند. البته توصیه شده در دوهفته ابتدایی تمرینات کمتر از سالن بدنسازی استفاده گردد.

قرنطینه در هفته آخر

این پروتکل که با دقت زیادی تهیه شده درباره تمرینات می نویسد که در هفته نخست بازیکنان باید در گروه های 6 نفره به تمرین بپردازند و از هفته دوم می توان این تعداد را به 8 نفر افزایش داد. درمجموع بااحتساب بازیکنان و کادر فنی حداکثر باید 10 نفر همزمان در زمین حضور داشته باشند. به این ترتیب مربیان می توانند بازیکنان را به سه گروه 8 نفره تقسیم نمایند و در هربخش از تمرینات یکی از آن ها در زمین حضور داشته باشند. تا انتها تمرینات هم نباید ترکیب این گروه ها به هم بخورد و چه در زمین تمرین و چه در سایر ساختمان های باشگاه حق ادغام شدن آن ها وجود ندارد.

طبق برنامه زمان بندی قرار است پس از چهارهفته تمرین، مسابقات شروع گردد. به همین دلیل در هفته چهارم و انتهای بازیکنان و کادر فنی باید در قرنطینه قرار گیرند و اردوی خود را در هتل یا کمپ تمرینی باشگاه برپانمایند.

در طول این دوره یک ماهه تست کرونا به صورت منظم از بازیکنان گرفته می گردد تا از سلامت آن ها اطمینان حاصل گردد. درصورتی که یکی از نمونه ها مثبت باشد فرد موردنظر همراه گروهی که در آن حضور دارد از سایرین جدا خواهد شد و قرنطینه می گردد تا پس از اطلاع رسانی به مسئولان برگزاری مسابقات و همچنین سازمان های بهداشتی اسپانیا، درباره ادامه فرایند تصمیم گیری گردد.

منبع:فرهیختگان

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: فرارو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 30343

به "پروتکل لالیگا: محدودیت حمام، خودرو و آب آشامیدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروتکل لالیگا: محدودیت حمام، خودرو و آب آشامیدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید