پژوهشگران ترکیب های دو دارویی را برای درمان کرونا آزمایش می نمایند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دانشمندان می خواهند یک درمان دارویی ترکیبی برای بیماری کووید-19 را که هم مانع انتشار ویروس درون بدن می گردد و هم از از واکنش شدید دستگاه ایمنی جلوگیری می نماید، آزمایش نمایند.

پژوهشگران ترکیب های دو دارویی را برای درمان کرونا آزمایش می نمایند

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از وب ام دی یک کارآزمایی بالینی در آمریکا قرار است تاثیربخشی ترکیبی از داروی ضد ویروسی رمدسیویر و داروی ضد التهابی قوی باریسیتینیب (baricitinib) را در بیماران کووید-19 آزمایش کند.

باریسیتینیب یک داروی خوراکی است که به صورت یک دوز روزانه در آنالیز های بسیاری برای درمان بیماران دچار آرتریت روماتوئید به کار رفته است. این دارو تداخل های کمی با داروهای دیگر دارد، بنابراین می توان آن را با اغلب داروهای ضد ویروسی مانند رمدسیویر ترکیب کرد.

یک آنالیز دیگر در شرکت زیست فناوری سیتودین در ایالت واشنگتن آمریکا می خواهد ترکیب رمدسیویر را با دراوی لرونلیماب آزمایش کند. لرونلیماب دارویی است که عفونت ویروسی را مهار می نماید و همچنین دارای خواص ضد التهابی است.

اما علت اضافه کردن داروهای دیگر به رمدسیویر چیست؟ گرچه رمدسیویر مانع از تکثیر ویروس کرونا می گردد، اما در آزمایش های بالینی اثرات آن بر بیماران در حد متوسط بوده است.

پژوهشگران تصور می نمایند علت تاثیربخشی نه چندان بالای رمدسیویر این است که این دارو بر واکنش شدید دستگاه ایمنی در برابر ویروس کرونا در موارد شدید بیماری - یک موج التهاب شدید که به اندام ها اسیب می زند و در ایجاد ذات الریه نقش دارد- تاثیری ندارد.

پژوهشگران امیدوارند با افزودن باریسیتینب به رمدسیویر به طور موثرتری بیماران کووید-19 را درمان نمایند.

این رویکرد چند دارویی در درمان بیماران قبلا در پژوهش ها درباره درمان ایدز موفقیت آمیز بوده است و ترکیب های چند دارویی توانسته اند از انتشار و پیشرفت ویروس ایدز جلوگیری نمایند.

• کشف خواص ضد کرونایی یک داروی تجربی| چطور رمدسیویر بر ضد ویروس کرونا عمل می نماید

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است.

مینی نت: مینی نت، با برگزیده آخرین اخبار جراید و روزنامه ها همراه ما باشید.

منبع: همشهری آنلاین