چین: آمریکا به تروریسم مالی در تجارت رو آورده است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مقام های چین روز پنجشنبه گفته اند اقدامات آمریکا در مناقشات تجاری با چین معادل تروریسم مالی است.

چین: آمریکا به تروریسم مالی در تجارت رو آورده است

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقام های چین روز پنجشنبه گفته اند اقدامات دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مناقشات تجاری میان دو کشور معادل تروریسم مالی است.

به نوشته پایگاه خبری UPI، این اظهارات را ژانگ هانوهی، معاون وزیر خارجه چین درباره مقام های آمریکایی مطرح نموده است. او توضیح داد چین مایل به استفاده از ابزارهای خشنی مانند تحریم، افزایش تعرفه ها و حمایت از فراوری داخلی نیست. لو کانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین هم گفته که با این ارزیابی موافق است.

کانگ گفت: بیشتر از این نمی توانم با سخنان معاون وزیر خارجه موافق باشم. یکجانبه گرایی و زورگویی آمریکا در عرصه بین المللی، از جمله در روابط مالی و تجاری با سایر کشورها به وضوح نشان می دهند که این کشور در حال تضعیف قوانین بین المللی است... آمریکا صدمات جدی به سایر کشورها وارد نموده است.

ایالات متحده آمریکا به شدت نگران نقش کشور نوظهوری مانند چین در اقتصاد جهانی است.

آمریکا همچنین نگران تاکتیک های چین از جمله در به دست دریافت شرکت های مهم فناوری در آمریکا و اروپا و همچنین توسعه شعبات صنایع مهم و حیاتی و پیشی دریافت چین از شرکت های رقیب خارجی است. دولت آمریکا بر همین اساس در کوشش است نفوذ مالی چین در ایالات متحده و دیگر کشورها را محدودتر کند، و فعالیت های چین را به حداقل برساند.

ایالات متحده اوایل ماه جاری میلادی تعرفه واردات 200 میلیارد دلار کالای وارداتی از چین را به 25 درصد افزایش داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 8091

به "چین: آمریکا به تروریسم مالی در تجارت رو آورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: آمریکا به تروریسم مالی در تجارت رو آورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید