کره شمالی یک آزمایش موشکی دیگر انجام داد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، طبق گزارشات منتشر شده به نظر کره شمالی امروز یک موشک دیگر از سواحل شرقی خود شلیک نموده و باوجود ابراز نگرانی ژاپن و کره جنوبی، پیونگ یانگ رفتار دوگانه آمریکا را علت ادامه تنش در شبه جزیره می داند.

کره شمالی یک آزمایش موشکی دیگر انجام داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، ارتش کره شمالی امروز (سه شنبه) یک موشک دیگراز سواحل شرقی خود شلیک کرد و از آمریکا و کره جنوبی خواست استانداردهای دوگانه در برنامه های تسلیحاتی خود به منظور ازسرگیری مذاکرات را کنار بگذارند.

دولت ژاپن می گوید به نظر می رسد کره شمالی صبح روز سه شنبه یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن شلیک نموده است.

ارتش کره جنوبی هم اظهار داشت ظاهرا کره شمالی یک پرتابه شلیک نموده است. آن ها در حال جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات با ارتش آمریکا هستند.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در یک کنفرانس خبری و در واکنش به این آزمایش موشکی گفت: متاسفیم که این موشک زمانی شلیک شد که برای تثبیت شرایط در شبه جزیره کره ضروری بود.

کره شمالی اوایل ماه جاری اظهار داشت که موشک های کروز دوربرد تازه خود را با موفقیت در یازدهم و دوازدهم سپتامبر آزمایش کرد.

آنها بعلاوه در پانزدهم سپتامبر دو موشک بالستیک کوتاه برد به سمت دریای ژاپن شلیک کردند. به احتمال زیاد این موشک ها در منطقه انحصاری مالی ژاپن سقوط کردند.

نماینده کره شمالی در مجمع عمومی سازمان ملل معتقد است که این کشور درحال حمایت از توانمندی های دفاع از خود است و اگر آمریکا از سیاست ها و استانداردهای دوگانه خود دست بردارد، کره شمالی با کمال میل در هرزمان به کوشش ها برای ازسرگیری مذاکرات پاسخ خواهد داد.

پرتاب سه شنبه در روزی انجام شد که قرار بود مجلس کره شمالی تشکیل جلسه دهد. در صورت برگزاری این نشست، این اولین نشست مجمع عالی خلق از ماه ژانویه بوده است.

هفته گذشته، کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، از کره جنوبی خواست تا خصومت خود با کره شمالی را کنار بگذارد. او بعلاوه به احتمال برگزاری یک اجلاس بین کره دیگر اشاره نمود.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 64903

به "کره شمالی یک آزمایش موشکی دیگر انجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی یک آزمایش موشکی دیگر انجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید