کلارا و خورشید در بازار نشر آفتابی شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران ، کتاب کلارا و خورشید هشتمین رمان کازوئو ایشی گورو و نخستین رمانی است که این نویسنده ژاپنی تبار انگلیسی پس از دریافت جایزه نوبل ادبیات منتشر نموده است.

کلارا و خورشید در بازار نشر آفتابی شد

امیرمهدی حقیقت، مترجم کلارا و خورشید درباره این رمان می گوید: ایشی گورو در این رمان پا به دنیایی در آینده می گذارد و با روایت داستان از قول یک ربات می کوشد تصویری بسازد از آینده ای که در آن انسان ها تنهاتر شده اند و شهرها آلوده تر و از سوی دیگر، هوش مصنوعی رشدی چشم گیر یافته است.

وی ادامه داد: کازوئو ایشی گورو -که در رمان قبلی خود، غول مدفون، با روایتی دن کیشوت وار، پا به سرزمینی خیالی در افسانه های شاه آرتور گذاشته بود- این بار هم برای گفتن حرف خود، پس زمینه ای نامعمول را برگزیده؛ ولی در عین حال، مثل همه آثار دیگرش به سوالات اساسی انسانی می پردازد و از جمله به این سوال که: انسان بودن به چه معناست و هوش مصنوعی ما را تا کجا به انسان نزدیک می نماید؟

امیرمهدی حقیقت در شرح سبک نوشتاری این اثر گفت: در کلارا و خورشید هم باز سبک روایت شیرین و سحرآمیز ایشی گورو در توصیف اندک اندک فضای داستان و آن چه در حال وقوع است، تکرار می گردد. خواننده به تدریج و با دیدن نشانه هایی جزئی ولی مهم به عظیم ترین حقیقت های زندگی شخصیت ها پی می برد و این کشف همیشه لذت بخش است.

رمان کلارا و خورشید را نشر فیبر اند فیبر در انگلستان منتشر نموده و نشر چشمه حق انتشار قانونی آن در ایران را خریداری نموده است. امیرمهدی حقیقت پیش تر رمان غول مدفون را از همین نویسنده ترجمه نموده بود که نامزد جایزه کتاب سال در حوزه ادبیات شد.

کازوئو ایشی گورو تا به امروز علاوه بر جایزه نوبل، برنده جوایز ادبی متعددی از جمله بوکر برای رمان بازمانده روز شده است که نجف دریابندری فقید آن را ترجمه کرد. از دیگر آثار ایشی گورو می توان به منظره پریده رنگ تپه ها، هرگز رهایم نکن، وقتی یتیم بودیم، تسلی ناپذیر و مجموعه داستان شبانه ها اشاره نمود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 53955

به "کلارا و خورشید در بازار نشر آفتابی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلارا و خورشید در بازار نشر آفتابی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید