کیکاوس سعیدی:کمیته المپیک برنامه ای برای کمک مالی به فوتبال ندارد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کیکاوس سعیدی در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه کمیته ملی المپیک طی دو هفته گذشته به تمام تعهدات مالی خود در قبال فدراسیون ها و المپین ها عمل کرد، گفت: پرداخت بخش دوم حقوق مصوب برای ورزشکاران صاحب سهمیه المپیک و اعضای کادر فنی آنها بر عهده کمیته بود. در این مرحله به 72 ورزشکار المپیکی و 30 نفر از سرمربی و مربیان آنها حقوق ماهانه 5 و 2.5 میلیون تومانی برای 6 ماهه دوم پرداخت شد.

کیکاوس سعیدی:کمیته المپیک برنامه ای برای کمک مالی به فوتبال ندارد

وی شرح داد: علاوه بر این 17 ورزشکاری که شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارند هم در این مرحله از حمایت مالی کمیته برخوردار شدند. این ورزشکاران بر اساس بررسی های کارشناسی از رشته های قایقرانی، دوومیدانی، ژیمناستیک، تنیس روی میز، وزنه برداری، کشتی آزاد و فرنگی و کاراته انتخاب شدند. به هر یک از این ورزشکاران 2.5 میلیون تومان برای 6 ماه پرداخت شد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک همچنین به پرداخت مرحله دوم بودجه مصوب برای فدراسیون های ورزشی اشاره کرد و یادآور شد: در این مرحله همچون مرحله اول 25 درصد بودجه فدراسیون ها که رقمی معادل 7.5 میلیارد تومان می شود را در اختیارشان قرار دادیم. بدین ترتیب سقف بودجه دریافتی فدراسیون ها از کمیته به 50 درصد رسید.

سعیدی در پاسخ به این پرسش که مرحله سوم پرداختی کمیته ملی المپیک به فدراسیون ها چه زمانی انجام می شود؟ گفت: هیچ تضمین و قولی در این زمینه نداریم. اینکه پرداختی سوم یا در کل تخصیص بخش باقی مانده بودجه فدراسیون ها توسط کمیته چه زمانی انجام شود به زمانِ دریافتی ما از خزانه کشور بستگی دارد. قطعا کمیته ملی المپیک همچون سال گذشته به دنبال تخصیص صد درصد بودجه فدراسیون ها است اما اینکه این مهم چه زمانی انجام شود اصلا قابل پیش بینی نیست.

هنوز نیمه نخست سال به سرانجام نرسیده اما کمیته ملی المپیک نیمی از بودجه مصوب فدراسیون ها را پرداخت کرده اند در حالی که آنها فعلا هیچ اعزام و اردویی ندارند. کمیته ملی المپیک برنامه ای برای نظارت بر هزینه کردِ به جا و مناسب این بودجه دارد تا بعدها انتقادی بابت کمبود مالی توسط روسا مطرح نشود؟ وی در پاسخ به این پرسش گفت: کمیته ملی المپیک با لحاظ کردن 5 شاخص برگزاری اردو، اعزام و شرکت در مسابقات، فعالیت های آموزشی، حق الزحمه مربیان و ورزشکاران و خرید تجهیزات به فدراسیون ها بودجه تخصیص می دهد. قاعدتا گزارشی که از فدراسیون ها در مورد چگونگی هزینه کرد آنها دریافت می کنیم باید منطبق بر این شاخص ها باشد. نظارت لازم را در این زمینه داریم.

وی در این رابطه ادامه داد: البته تمام فدراسیون ها و به خصوص فدراسیون های المپیکی در تلاش برای آغاز برنامه ها و فعالیت هایشان هستند. مجوز لازم برای برخی از فدراسیون ها صادر شده است. امیدواریم این اجازه کتبی به زودی در اختیار دیگر فدراسیون ها قرار بگیرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک همچنین در مورد اینکه پرداختی به فدراسیون ها شامل فوتبال هم می شود؟ گفت: حمایت مالی کمیته ملی المپیک از فوتبال فقط در رابطه با تیم امید و فعالیت های این تیم انجام می شود کمااینکه سال گذشته که تیم امید رقابت های گزینشی المپیک را در پیش داشت و با درخواست خودِ فدراسیون بیش از 200 میلیون تومان کمک مالی به این تیم داشتیم. امسال تیم امید هیچ برنامه ای ندارد. فدراسیون هم درخواستی مطرح نکرده و در کل هیچ برنامه ای مبنی بر حمایت مالی از فوتبال در کمیته نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 39818

به "کیکاوس سعیدی:کمیته المپیک برنامه ای برای کمک مالی به فوتبال ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیکاوس سعیدی:کمیته المپیک برنامه ای برای کمک مالی به فوتبال ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید