گاندو دوباره به تلوزیون می آید؟ ، غافل گیری شبکه سه برای نوروز 1400 خبرنگاران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، لوتی به کارگردانی جواد افشارو نویسندگی آرش قادری در حال ساخت است. کارگردان و نویسنده ای که پیش از این هم در گاندو با یکدیگر همکاری می کردند. تم امنیتی سریال و حضور بازیگران مشترک هم احتمال اینکه لوتی ادامه مجموعه گاندو باشد را بالا برده است.

گاندو دوباره به تلوزیون می آید؟ ، غافل گیری شبکه سه برای نوروز 1400 خبرنگاران

گروه فرهنگ و هنر خبرنگاران؛ اسفند است و با نزدیک شدن به سال جدید بازار معرفی و صحبت درباره سریال های نوروزی هم داغ می گردد. شبکه سه سیما تا چند روز قبل از بوتیمار به عنوان سریال نوروزی خود خبر داده بود. سریالی که به به کارگردانی علیرضا نجف زاده، تهیه نمایندگی مهران مهام و نویسندگی سعید جلالی در حال ساخت است. درون مایه طنر دارد و حمیدلولایی، مرجانه گلچین، علی صبوری بازیگران آن هستند.

با این وجود، اما در روز های اخیر برنامه این شبکه برای ایام نوروز دچار تغییر شد و لوتی به عنوان سریال نوروزی شبک سه سیما انتخاب شد. مجموعه ای که در سکوت خبری در حال ساخت است و اطلاعات چندانی هم از آن در دسترس نیست. مهدی آذرپندار مدیر فیلم و سریال شبکه در گفتگویی اعلام نموده بود:

با توجه به اتفاقات پیش بینی نشده ای که در اواخر سال گذشته و از زمان شیوع ویروس کرونا در راستا فراوری سریال های نوروزی و رمضانی شبکه سه رخ داد، از ابتدای سال جاری سه گزینه برای نوروز 1400 درنظر گرفتیم و فراوری همزمان هر سه سریال شروع شد تا هم حق انتخاب داشته باشیم و هم اینکه در صورت وقوع اتفاقات پیش بینی نشده، گزینه های جایگزین برای آنتن داشته باشیم.

وی در ادامه به دلایل رسانه ای نشدن دو مورد از این پروژه ها پرداخت و اضافه نمود: البته مراحل فراوری یکی از این سه پروژه به نام بوتیمار رسانه ای شد، اما بنابر صلاحدید تهیه نمایندگان دو پروژه دیگر به نام های چوب خط و لوتی و با نظر خود ایشان، مراحل فراوری آن ها در سکوت خبری پیش رفت.

آذرپندار اضافه نمود: در نهایت، با توجه به فضای متفاوت سریال لوتی که در ژانر امنیتی جاسوسی ساخته شده و اقبالی که مردم به این ژانر در چند سال اخیر نشان داده اند، این سریال برای پخش در نوروز 1400 انتخاب شد.

مدیر گروه فیلم و سریال در خصوص فضا و داستان این سریال ادامه داد: لوتی تقلای یکی از سرویس های جاسوسی بیگانه برای ضربه زدن به ایران و مقابله نیرو های داخلی با این توطئه را به تصویر خواهد کشید.

لوتی همان گاندو2 است؟

لوتی به کارگردانی جواد افشارو نویسندگی آرش قادری در حال ساخت است. کارگردان و نویسنده ای که پیش از این هم در گاندو با یکدیگر همکاری می کردند. توضیحات مهدی آذرپندار هم نشان می دهد که تم سریال همچنان امنیتی است. این موارد در کنار اخباری که از گوشه و کنار از بازیگران سریال به گوش می رسد احتمال اینکه لوتی ادامه مجموعه گاندو باشد را بالا می برد.

بنابر اطلاعاتی که از سریال در دست است، وحید رهبانی، بازیگری که در سریال گاندو خوش درخشید، به همراه خسرو سهراز و داریوش فرهنگ در لوتی بازی می نمایند. بازیگران امنیتی جوانی مثل پندار اکبری و علی افشار نیز به ایفای نقش می پردازند. علاوه بر این امیریل ارجمند، سیاوش قاسمی و بهمن دان که گفته می گردد نقش یک ارتشی را در این سریال تلویزیونی ایفا می نماید نیز به عنوان بازیگران جدید در این سریال حضور خواهند داشت.

سیاوش قاسمی در گفتگویی دربار بازی در لوتی گفته است: من فکر می کنم قبل از هر اظهارنظری، این بهترین تصمیمی بود که شبکه سه سیما گرفت و مجموعه تلویزیونی لوتی یا همان گاندو 2 را برای آنتن نوروزی اش انتخاب کرد. چون اعتقاد دارم این سریال رقیب جدّی برای دیگر سریال های نوروزی شبکه های تلویزیونی خواهد بود.

وی با اشاره به ریزِش ساختمان چند طبقه ای در یکی از سکانس های سریال، تأکید کرد: جالب است بدانید در سریال سکانسی فیلمبرداری می شد که ساختمان چند طبقه ای بدون اینکه بازیگران خبر داشته باشند ریزش می نماید. البته تا جایی که اطلاع دارم گروه فیلمبرداری می دانستند. وقتی این صحنه را پشت مانیتور می دیدیم آن قدر طبیعی بود که در سینمای هالیوود هم دیده نمی گردد. بیشتر این صحنه ها در کروماکی طراحی می گردد، اما جواد افشار اصرار داشت این صحنه طبیعی باشد. منتظر کاری بسیار جذاب و دیدنی باشید که سال جاری عید نوروز 1400 با گاندو رقم خواهد خورد.

بازگشت گاندو در سکوت!

سریال گاندو که در زمان پخش با استقبال بالایی روبرو شد یکی از پیروز ترین تجربه های صدا و سیما در ساخت آثار امنیتی جاسوسی بود. سریالی که پرونده جسیون رضاییان، جاسوس معروف آمریکایی را به تصویر می کشید و با واکنش های متععد سیاسی و بین المللی نیز روبرو شد. نمایش کاراکتری شبیه به محمد جواد ظریف و پربحث شدن دیالوگ های سریال در زمان پخش باعث شده بود که گاندو سریالی برای تقابل صدا و سیما و دولت به حساب بیاید و حتی اخباری از احتمال توقیف بخشی از بودجه سازمان صدا وسیما نیز در رسانه ها وجود داشت. حاشیه های ایجاد شده برای سریال به حدی بود که این سریال تا کنون و پس از گذشت بیش از یک سال از هیچ شبکه ای بازپخش نشده است.

به همین دلیل احتمالا جواد افشار تصمیم گرفاه است تا مجموعه دوم سریال گاندو را در سکوت خبری و به دور از حواشی بسازد. سال گذشته و پس از درخواست بینندگان برای ساخت سری دوم این سریال اخباری از انتخاب پرونده روح الله زم برای ساخت گاندو 2 به گوش می رسید. با این وجود، اما خبری از موضوع دقیق سریال لوتی در دست نیست.

لوتی با وجود تجربه پیروز قبلی تیم خود احتمالا در جذب مخاطب خوب عمل خواهد نمود. با این وجود باید منتظر ماند که آیا گاندو 2 حواهد توانست مخاطب از دست رفته تلوزیون را که با ساخت سریال های ضعیف امنیتی جاسوسی در ماه های اخیر، بیشتر هم شده است به آنتن نوروزی سیما برگرداند یا خیر؟

مجله شرقیا

مجله شرقیا | مجله آموزشی و اطلاع رسانی تحصیلی
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 52274

به "گاندو دوباره به تلوزیون می آید؟ ، غافل گیری شبکه سه برای نوروز 1400 خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاندو دوباره به تلوزیون می آید؟ ، غافل گیری شبکه سه برای نوروز 1400 خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید