گردشگران خارجی مشتریان بومگردی در مازندران هستند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، تهمینه اسدی ظهر چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه اکثر روستاهای استان در حاشیه سواحل به شهر - روستاها تبدیل شده است گفت: هنوز روال زندگی سنتی در روستاهای کوهستانی جریان دارد و می توان فرهنگ بومی استان را به نظاره نشست.

گردشگران خارجی مشتریان بومگردی در مازندران هستند

وی با اشاره به استقبال گردشگران خارجی از طرح های بومگردی در استان گفت: در اقامتگاه های بومگردی، پذیرایی از مسافران با محصولات بومی و مزرعه صورت می گیرد و امیدواریم با آشنایی مردم، به هدف اصلی یعنی استفاده از محصولات ارگانیک روستایی رشد یابد.

اسدی با اشاره به استقبال مسافران از روستاها عنوان نمود: طرحی با عنوان 120 روستای مقصد و جهت گردشگری در استان تهیه شده است تا مقاصد جدید در گردشگری استان شناسایی گردد.

کارشناس مسئول گردشگری میراث فرهنگی مازندران، اشتغال و بازگشت به روستاها را هدف اجرای طرح های بومگردی روستایی اعلام کرد و گفت: در گردشگری باید 80 سازمان و مؤسسه یاری نمایند تا چرخ های این صنعت به حرکت درآید.

وی با اظهار اینکه مازندران یکی از مقاصد اصلی سفر و گردشگری انبوه به شمار می رود عنوان نمود: مازندران مقصد سفر برای کلیه افراد خانواده ها است.

وی با بیان اینکه شمار گردشگران خارجی استان کم و محدود است توضیح داد: مازندران رتبه اول گردشگری داخلی در کشور به شمار می رود و به رغم وقوع سیل و شلوغی و ترافیک، بازهم شاهد سفر شمار زیادی از مسافران به استان هستیم.

وی جنگل، دریا، بازدید از اماکن تاریخی و روستایی را عامل سفر بسیاری از مسافران به استان یاد کرد و گفت: در حال حاضر گردشگری اقتصاد اول استان مازندران به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 تیر 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 5917

به "گردشگران خارجی مشتریان بومگردی در مازندران هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگران خارجی مشتریان بومگردی در مازندران هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید