گشایش نمایشگاه صنایع دستی و اقوام در کاشمر و چناران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/خراسان رضوی به طور همزمان نمایشگاه ملی صنایع دستی، سوغات و اقوام در شهرستان های کاشمر و چناران گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه صنایع دستی و اقوام در کاشمر و چناران

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر 8 دی ماه در مراسم گشایش این نمایشگاه که در محل سالن چمران برگزار گشت، گفت: برای دومین سال متوالی نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات در این شهرستان گشایش یافته است. در این نمایشگاه 15 استان کشور در 60 غرفه محصولات خود را به نمایش گذاشته اند، شهروندان با حضور در این نمایشگاه ضمن اینکه با فرهنگ اقوام و قومیت های مختلف آشنا می شوند، می توانند سوغات شهرستان های دیگر را تهیه کنند.

رضا یوسفی اضافه نمود: اجرای برنامه های فرهنگی آیینی در هر شب از دیگر برنامه های جنبی نمایشگاه است که تا 13 دی ماه هر روز از ساعت 15 تا 22 در محل سالن چمران دایر خواهد بود.

وی مطرح نمود: با توجه به آموزش هایی که طی دو سال متوالی در خصوص بسته بندی و آموزش تجاری سازی صنایع دستی در شهرستان برگزار گشت، برخی از این افراد بسته بندی را که جزء مشاغل خانگی نیز به شمار می رود، به صورت حرفه ای انجام می دهند دهند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر گفت: با آموزش های داده شده برخی رشته های صنایع دستی بازار خود را پیدا کرده اند، امسال سه کارگاه صنایع دستی، سنگ تراشی، کارگاه فرت بافی و رودوزی در شهرستان کد استاندارد ملی گرفتند و این اتفاق بسیار خوشایندی است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 130 رشته صنایع دستی در شهرستان کاشمر فعال است.

فعالیت 90 هنرمند چنارانی در حوزه صنایع دستی

همچنین مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران گفت: این نمایشگاه با حضور 20 استان کشور در 60 غرفه در چناران گشایش یافت. حمایت از صنایع دستی، مشاغل خانگی و ترویج و توسعه آن از اهداف برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره اقوام و سوغات در چناران است.

محمد طاهریان مقدم اضافه نمود: اگرچه در سال های گذشته برای رشته صنایع دستی و مشاغل خانگی تسهیلاتی پرداخت شد اما چون مکانی برای فروش محصولات خود نداشتند به همین دلیل برای اولین بار در شهرستان چناران نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره اقوام به صورت کشوری گشایش یافت؛ همچنین خانواده های کم درآمد نمی توانند به مسافرت بروند که با گردآوری صنایع دستی استان های مختلف می توانیم تمام اقشار شهرستان را با صنایع دستی دیگر استان ها آشنا کنیم.

وی یادآور شد: اکنون در شهرستان چناران بیش از 90 هنرمند در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند که اغلب آن ها مربوط به مشاغل خانگی هستند، از این رو ایجاد این گونه جشنواره ها و نمایشگاه های صنایع دستی فرصت خوبی برای عرضه محصولات صنایع دستی بخش خانگی هنرمندان است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران گفت: علاوه بر صنایع دستی و سوغات سایر استان ها جشنواره موسیقی سنتی و برنامه های متنوع از دیگر برنامه های جنبی نمایشگاه است که برای ایجاد روحیه نشاط اجتماعی برگزار می شود. این نمایشگاه تا 13 دی ماه در سالن ورزشی بعثت چناران واقع در بهشتی 15 میزبان علاقه مندان خواهد بود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 19857

به "گشایش نمایشگاه صنایع دستی و اقوام در کاشمر و چناران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشایش نمایشگاه صنایع دستی و اقوام در کاشمر و چناران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید