گوگل مشغول توسعه چیپست است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، گوشی های پیکسل و کروم بوک ها ممکن است در آینده به چیپست اختصاصی گوگل مجهز شوند.

گوگل مشغول توسعه چیپست است

بر اساس گزارش Axios، غول موتورهای جستجو در حال توسعه چیپست بوده و محتمل است پیکسل سال بعد را به آن مجهز کند. اسم رمز این چیپست Whitechapel بوده و گوگل برای طراحی و فراوری پردازنده هشت هسته ای خود بر پایه معماری ARM از سامسونگ یاری گرفته است.

گفته می گردد چیپست مورد بحث از فناوری 5 نانومتری سامسونگ بهره می گیرد و نسبت به چیپست های 7 نانومتری که امروزه در بیشتر گوشی های پرچمدار یافت می شوند، رجحان دارد. علاوه بر این، سخت افزار آن برای یادگیری ماشینی بهینه شده و قطعه ای مختص قابلیت های همواره روشن دستیار گوگل خواهد داشت.

گوگل میخواهد با فراوری پردازنده اصلی، سرعت و شارژدهی گوشی های خود را بیش از پیش بهینه نموده و با اپل که مدت هاست از چیپست اختصاصی در آیفون ها استفاده نموده، رقابت کند. گفتنی است که پیکسل 4 از تراشه ساخت این شرکت به نام Pixel Neural Core برای وظایف هوش مصنوعی و قابلیت های هوشمند دوربین استفاده می نماید.

گوگل فوریه سال گذشته میلادی تیمی را در هند مامور طراحی چیپست کرد و طراحان شرکت هایی مثل اینتل و کوالکام را به خدمت گرفت.

در گزارش سایت Axios نوشته شده با اینکه گوگل در حال حاضر کار روی نمونه اولیه چیپست را شروع نموده، ولی تا سال آینده از آن استفاده نخواهد نمود. نکته جالب اینکه شایعه شده پیکسل 5 و پیکسل 5XL از چیپست میان رده اسنپدراگون 765G برخوردار خواهند بود، بنابراین احتمال عرضه پیکسل 6 با چیپست اختصاصی بالاست.

منبع یاد شده اشاره می نماید که گوگل در درازمدت از چیپست خود در کروم بوک ها هم استفاده خواهد نمود. در حال حاضر معلوم نیست این تراشه در محصولات مبتنی بر کروم سازنده هایی مثل دل یا ایسوس هم به کار خواهد رفت یا خیر.

منبع : دیجیاتو

مجله شرقیا

مجله شرقیا | مجله آموزشی و اطلاع رسانی تحصیلی
منبع: آی تابناک
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 28933

به "گوگل مشغول توسعه چیپست است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل مشغول توسعه چیپست است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید