یک مورد عجیب و جالب ، دکتری که در 98 سالگی هنوز طبابت می نماید تا ابله نشود

به گزارش مجله یک کامپیوتر، هنگامی که کریستین شنه نخستین بیمارانش را در سال 1951 ویزیت می کرد، پنی سیلین هنوز تازه به بازار آمده بود.

یک مورد عجیب و جالب ، دکتری که در 98 سالگی هنوز طبابت می نماید تا ابله نشود

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، او اکنون 98 ساله است، هنوز کار می نماید و دو روز در هفته صبح ها مطبش را در حومه پاریس باز می نماید و بیمارانی را می بیند که برخی از آنها را ده ها سال درمان نموده است.

شنه که خودش در سلامت کامل است - حتی موقع ویزیت بیماران عینگ نمی زند - او می گوید بازنشستگی آرام برای او جذابیتی ندارد.

او می گوید: اگر به بالای 60 سال برسید، شما را در رده سالمندان قرار می دهند. در این دوران یک روز خودتان را به بازی با کارت مشغول می کنید، یک روز بینگو، یک روز دیگر سودوکو... با این شرایط شما به یک ابله تمام عیار تبدیل می گردد. من ترجیح می دهم دکتر باشم!.

  • از جوشکاری تا رادیولوژی

شنه که در اهل انگرز در غرب فرانسه است، پیش از آنکه دکتر گردد، جوشکار بود. او رشته رادیولوژی را ادامه داد و بعدها به طبابت عمومی بازگشت.

مطب چنای وسائل پیشرفته ای ندارد - یک ماشین فکس روی میزش هست، اما کامپیوتری به چشم نمی خورد، اما او می گوید با خواندن آخرین ژورنال پزشکی آنلاین که مشترک است، خود را از آخرین تحولات پزشکی مطلع نگه می دارد.

او می گوید تحول جدیدی او در طول تقریبا هفتاد سال طبابتش با این روبرو شده است، این است بیماران به اشتباه به خواندن مطالب بیماری خودشان را تشخیص می دهند و بعد هنگام وارد شدن به مطب تقاضای دارو می نمایند.

بسیاری از بیمارانش می گویند دریافت نوبت دکتر در منطقه شوی لارو در حومه جنوبی پاریس که با جمعیت 19 هزار نفری سه پزشک دارد، کار سختی است، بنابراین از صبح زود صف می کشند تا جزو 20 بیمار اولی باشند که او هر روز می بیند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه ماه هاست که با ناآرامی و اعتراض کارکنان بیمارستان ها روبرو است که از شرایط سخت کاری و کمبود سرمایه گذاری در این حوزه شکایت دارند و شنه می گوید هرگز بحرانی به این بدی در این بخش را ندیده است.

  • دکتری که نمی خواهد بازنشسته گردد

سن بازنشستگی پزشکان در فرانسه 67 است و پسر شنه که او هم پزشک قبلا بازنشسته شده است.

اما شنه می گوید نمی خواهد کارش را متوقف کند.

او می گوید: اگر همه روز بنشینید و تلویزیون تماشا کنید، می توانید کانال ها را به سرعت عوض کنید، اما مغزتان زیاد دوام نمی آورد.

  • مجله سالمندان

  • توصیه هایی که قبل از بازنشستگی باید بدانید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 دی 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 17902

به "یک مورد عجیب و جالب ، دکتری که در 98 سالگی هنوز طبابت می نماید تا ابله نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک مورد عجیب و جالب ، دکتری که در 98 سالگی هنوز طبابت می نماید تا ابله نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید