12 مورد از مهم ترین عادت های افراد پیروز

به گزارش مجله یک کامپیوتر، همه ما آرزوی پیروزیت و تبدیل شدن به انسانی مفید و خوش نام را داریم، اما فقط تعدادی کمی از ما برای این آرزو کوشش می نمایند. علت این است که افراد پیروز واقعاً به پیروزیت و توانایی خود ایمان دارند و سخت کوشی را پیشه خود قرار داده اند. در حالی که اغلب ما فقط تماشا می کنیم و آه حسرت می کشیم. در ادامه با تعدادی از عادت های افراد پیروز آشنا می شوید، عادت هایی که آن ها را از سایرین متمایز می نماید. شاید ما هم با در پیش دریافت این عادت ها بتوانیم پیروز شویم!

12 مورد از مهم ترین عادت های افراد پیروز

عادت های افراد پیروز

1. اهداف بلندپروازانه مشخص می نمایند

اندرو کارنگی (سرمایه دار و خیّر اسکاتلندی آمریکایی تبار و بنیان گذار شرکت فولاد کارنگی) می گوی: اگر می خواهید فردی شاد و شاد باشید، هدفی برای خود مشخص کنید تا افکارتان را جهت دهی کند، موجب افزایش انگیزه و انرژی شما گردد و امیدهای تان را زنده کند.

مشخص اهداف بلندپروازانه

یکی از خصوصیاتی که افراد پیروز را از سایرین متمایز می نماید، داشتن اهداف عظیم و بلندپروازانه است. این عامل آن ها را به سمت سخت کوشی و انجام غیرقابل تصورها سوق می دهد. به طور مثال مارک زاکربرگ (بنیانگذار فیسبوک) بر خلاف اغلب ما هر سال اهدافی سخت گیرانه برای خود مشخص می نماید. او در یک سال اهدافی با عنوان ایجاد یک کنترل نماینده خانه هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماندارین (زبان چینی) را برای خود تعریف کرد که اتفاقاً تا خاتمه سال به هر دو هدف خود رسید. در سال های اخیر هم او مشغول ایجاد تغییراتی برای بهبود فیسبوک است.

تنها زاکربرگ نیست که مشغول تحقق اهداف عظیم خود است، سایر کارآفرینان پیروز، هنرمندان، ورزشکاران و… نیز در حال مشخص و کوشش برای رسیدن به اهدافی هستند که شاید اغلب ما آن ها را غیرممکن بدانیم.

2. علایق خود را دنبال می نمایند

اپرا وینفری (تهیه نماینده، هنرپیشه، مجری، خّیر، برنده اسکار، کاندیدای گلدن گلوب و…) می گوید: اشتیاق و علاقه، حکم انرژی زا را دارد. پس شور و هیجانی که از چیزی دریافت می کنید را رها نکنید.

چه تعداد از ما کاری را که واقعاً به آن علاقه مند است، انجام می دهد؟ متأسفانه تعدادی بسیارکم. در حالی که یکی از راز های پیروزیت افراد عظیم و تأثیرگذار، دنبال کردن علایق شان است. همه آن ها نه تنها عاشقانه شغل خود را دوست دارند، بلکه شور و اشتیاقی بی خاتمه نسبت به آن دارند.

کارآفرینان یا سایر انسان های پیروز در بستری از گل رز به جایی که در حال حاضر هستند، نرسیده اند. رسیدن به چنین صندلیی چندان ساده نیست و سخت کوشی خستگی ناپذیر می خواهد. در حقیقت خستگی ناپذیری و داشتن شور و اشتیاق بی خاتمه از عادت های افراد پیروز است. اهمیتی ندارد شرایط چقدر بد و راستا پیروزیت چقدر ناهموار باشد. اشتیاق آن ها برای رسیدن به هدف شان، سختی های راستا را از یاد می برد. همانطور که استیو جابز می گوید: افراد مشتاق می توانند دنیا را تغییر دهند.

مطالعه یکی دیگر از عادت های افراد پیروز

3. کتاب خوان هایی حرفه ای هستند

جوزف ادیسون (نویسنده و شاعر سیاسی مسلک انگلیسی) در این رابطه می گوی: خواندن برای ذهن مانند ورزش برای بدن است.

چقدر کتاب می خوانید؟ یک بار در هفته؟ دوبار؟ باید بدانید که افراد پیروز دنیا ساعت های طولانی از روز پرمشغله خود را به خواندن کتاب اختصاص می دهند. بیل گیتس (هم بنیانگذار مایکروسافت) هر سال 50 کتاب می خواند، وارن بافت (کارآفرین و سرمایه گذار آمریکایی) روزانه پنج تا شش ساعت از زمان خود را به خواندن می گذراند، او علاوه بر خواندن روزنامه ، روزانه 500 صفحه اسناد اقتصادی را مطالعه می نماید و به سایر سرمایه گذاران هم همین توصیه را می نماید. در نتیجه افراد پیروز علی رغم پیروزیت های عظیم، همواره در حال یادگیری هستند.

4. پایدار و ثابت قدم هستند

پیروزیت نه جادویی است و نه مرموز و اسرارآمیز. پیروزیت نتیجه طبیعی تداوم در انجام یک سری کارهای ساده است. - جیم ران (کارآفرین، نویسنده و سخران انگیزشی آمریکایی)

همه ما لحضاتی درخشان در زندگی خود داریم که می توانیم به آن ها افتخار کنیم. اما چند بار توانسته ایم چنین پیروزیت هایی را تکرار کنیم؟ اغلب قادر به تحت فشار قرار دادن خود نیستیم تا نام مان در کتاب های تاریخ به یادگار بماند! شما هرگز نمی توانید یک شبه مایکل فلپس یا اوسین بولت شوید. آن ها برای این صندلی، سال ها و شاید دهه ها کوشش نموده اند. حتی اگر شکست بخورند با کوشش مجدد به رینگ برمی گردند و قوی تر ادامه می دهند.

اغلب ما فکر می کنیم افراد پیروز شانس یا استعداد بیشتری نسبت به ما دارند. در حالی شانس یا حتی استعداد به تنهایی نمی تواند راه به جایی ببرد. بلکه پشتکار و سخت کوشی است که چنین صندلیی در دنیا برای آن ها حاصل نموده است. شما نیز اگر می خواهید در کارهای خود پیروز باشید، باید سخت کوش، پایدار و ثابت قدم بمانید و تسلیم مسائل و شکست ها نشوید.

برقراری ارتباط با افراد مناسب

5. با افراد مناسب ارتباط دارند

شخصیت شما میانگینی از شخصیت 5 نفری است که ارتباط بیشتری با آن ها دارید. جیم ران

یکی دیگر از عادت های افراد پیروز این است که آن ها صرف نظر از اینکه چقدر در کار خود پیروز و عالی هستند، همواره به دنبال افرادی مناسب برای برقراری ارتباط و تشکیل تیم هستند. آن ها این حقیقت را به خوبی می دانند که نمی توان به تنهایی به پیروزیت ها و اهداف عظیم دست یافت.

حتی استیو جابز هم بدون همکاری استیو وزنیاک نمی توانست به چنین صندلیی برسد. بله شاید استیو جابز نابغه ای بی نظیر بوده و به تنهایی کارهای زیادی انجام داده است. اما به طور قطع می توان گفت هیچ وقت نمی توانست بدون حمایت دیگران، به صندلی امروزی اش دست یابد.

6. به راه های سخت و مبهم علاقه منداند

اغلب ما همواره به دنبال راهی روشن و مشخص برای کارهای خود هستیم و از امتحان کردن روش های جدید دوری می کنیم. در حالی افراد پیروز بیشتر به دنبال راه های مبهمی هستند که کسی آن را امتحان ننموده باشد. علت این علاقه، یادگیری از چالش های جدید، پرورش خلاقیت و فرصتی برای تصمیم گیری های چالش برانگیز است.

اگر چنین راستای وجود نداشته باشد، خود یک میسر می سازند و از آزادی تصمیم گیری در آن، لذت می برند. این همان عاملی است که موجب پیروزیت های بی خاتمه آن ها شده و پاداش کوشش های شان را می دهد.

داشتن سبک زندگی سالم

7. به سلامتی اهمیت می دهند

همه ما انسان هستیم و ممکن است دچار بیماری شویم. اما آیا تا به حال دیده اید افراد پیروز عمداً خود را در معرض بیماری قرار دهند؟ خیر. چرا که آن ها به اصل سلامتی سرمایه است اعتقاد دارند و تا جایی که ممکن است از سلامتی خود مراقبت می نمایند. آن ها می دانند که اگر بیمار باشند و سلامتی کافی نداشته باشند، نمی توانند به اهداف خود برسند.

چنین افرادی به طور مرتب ورزش می نمایند، رژیم غذایی سالم برای پیش گیری از بیماری ها و چاقی دارند و با مدیتیش، یوگا و… از سلامت روان خود مراقبت می نمایند. در حالت کلی داشتن یک سبک زندگی سالم، یکی دیگر از اهداف آن هاست و هرگز تمام زندگی خود را به کار کردن نمی گذرانند.

8. در بین کارها، گاهی استراحت می نمایند

افراد پیروز علاوه بر کوشش برای پیش برد برنامه های خود، هر زمانی که خسته باشند، کمی استراحت می نمایند تا انرژی خود را بازیابی نمایند. یکی از عادت های افراد پیروز سعی بر پایند بودن بر اصل تعادل بین کار و زندگی است. اجازه نمی دهند کار بیش از حد، قبل از چشیدن طعم پیروزیت آن ها را از پای درآورد.

بنابراین شما هم اگر در حین کار احساس خستگی کردید، استراحتی کوتاه به خود بدهید. می توانید در دفتر خود کمی قدم بزنید یا دقایقی را به مدیتیشن بپردازید، فنجانی قهوه میل کنید یا هر کار دیگری که بتواند احساس برطرف خستگی و شادی به شما بدهد.

9. مثبت اندیش هستند

کار زیاد، خستگی و گاهاً شکست زمینه خوبی برای منفی نگری ایجاد می نماید. اما سعی کنید جنبه های مثبت زندگی خود را ببینید و مثبت اندیشی را در خود تقویت کنید. هر زمانی که دچار استرس یا ناامیدی شدید، دستاوردها و جنبه های مثبت زندگی خود را بنویسید. در این حالت خواهید دید که باید برای داشتن چنین چیزهایی سپاس گزار باشید.

انجام دادن سخت ترین کارها قبل از هر کار دیگر

10. ابتدا سخت ترین کار را انجام می دهند

مانند آب خوردن می توان انجام کارها را تا خاتمه روز به تعویق انداخت! در واقع زمانی که تصمیم گرفته اید انجام کاری را به بعداً موکول کنید، یعنی به تعویق اندازی و تنبلی را در ذهن خود پذیرفته اید. در حالی که این کار فشار روانی و روحی زیادی را متحمل شما می نماید.

حداقل سعی کنید کارهای موردعلاقه و ساده خود را انجام دهید تا کمی از این فشار روانی کاسته گردد. افراد پیروز ابتدا سخت ترین کار لیست روزانه خود را قبل از انجام سایر کارها انجام می دهند.

11. همواره به بهتر شدن فکر می نمایند

ونوس ویلیلمز (قهرمان تنیس دنیا و قهرمان تنیس دونفره ویبلدون) خود را معتاد پیشرفت و بهتر شدن می داند. او می گوید: همواره به بهتر شدن فکر می کنم. چرا که محور همه چیز همین طرز تفکر است. از خود بپرسید امروز چه کاری می توانید برای بهتر شدن انجام دهید؟

12. سحرخیز هستند

حتماً شنیده اید که می گویند، اولین پرنده کرم را می خورد! این ضرب المثل در همه زمینه ها صادق است. افراد پیروز زودتر از هر کسی به محل کار می رسند و زودتر به انجام کارهای خود می پردازند. یک روز پرثمر و پیروز، هرگز با به تعویق انداختن آلارم ساعت و در نتیجه دیر رسیدن به محل کار، به دست نمی آید. بنابراین سعی کنید آنچه را که باید زودتر از هر چیز دیگری انجام گردد، انجام دهید (مانند زود بیدار شدن از خواب).

کارهایی که افراد پیروز انجام نمی دهند

افراد پیروز هیچگاه وقت خود را صرف امور بی فایده نمی نمایند. بعضی از این امور عبارتند از:

1. برنامه ای بی سروته

2. بیش از حد در خانه ماندن

3. چند کار را همزمان انجام دادن

4. گفتن بله زمانی که واقعاً دوست دارند نه بگویند

5. نداشتن اهدافی مشخص

6. پاسخ دادن به تلفن در حین کار

7. تحت اتوماسیون بودن

8. دریافت عکس برای صفحات اجتماعی

9. ناله و شکایت کردن

10. منتظر زمانی ایده آل بودن برای آغاز انجام کار

11. برنامه ریزی و سپس انجام ندادن آن ها

12. قرار دادن خود در آخرین اولویت

حرف آخر

برای این که شما هم به اهداف تان برسید و به پیروزیت های خود افتخار کنید، باید از عادت های افراد پیروز الگوبرداری کنید. هر چند که یکی از اصلی ترین نکات برای رسیدن به پیروزیت، سخت کوشی در کار موردعلاقه است، اما می توانید از سایر نکات الهام بخش زندگی آن ها نیز بهره ببرید. روش های موجود در مطلب رازهای پیروزیت انسان های عظیم هم می تواند در این راستا، یاری تان کند. در آخر نباید فراموش کنید منتظر نظرات، پبشنهادات و تجربیات شما همراهان خوب انگیزه هستیم.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 40616

به "12 مورد از مهم ترین عادت های افراد پیروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 مورد از مهم ترین عادت های افراد پیروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید