1269 پروژه عمرانی در گیلان به بهره برداری می رسد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، محمد علی نجفی در نشست شورای اداری استان که شامگاه پنج شنبه و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، در تشریح این خبر گفت: این پروژه ها در بخش های کشاورزی، بنادر و دریانوردی، گردشگری، صنعتی، شلات، حمل و نقل، گاز، آب و برق رسانی، آسفالت روستایی به بهره برداری می رسند.

1269 پروژه عمرانی در گیلان به بهره برداری می رسد

وی با اشاره به سهم استان گیلان از حوزه آبریز سفید رود تاکید کرد: یکی از اولویت های استان پیگیری و احیای حق آبه گیلان از حوزه آبریز سفید رود است و از آنجایی که کشاورزی استان به این مهم وابسته بوده و طی سالهای اخیر سهم حق آبه استان کاهش چشمگیری داشته است، به همین دلیل تا روشن شدن موضوع و معین تکلیف در این باره به پیگیری ها ادامه خواهیم داد.

استاندار گیلان همچنین به کاهش نرخ بیکاری طی دو سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: با وجود مسائل فراوانی که همچنان وجود دارد ولی طی دو سال گذشته توانسته ایم به رقم قابل قبولی در بحث کاهش نرخ بیکاری دست پیدا کنیم با این وجود هنوز نرخ بیکاری در استان بالا است.

وی افزود:استان گیلان بهدلیل بهره مندی از مواهبی چون دریا، جنگل و زمین های کشاورزی مرغوب ظرفیت این را دارد که در حوزه های گردشگری، کشاورزی و حتی صنعت به موفقیت های زیادی برسد که تحقق این امر نیازمند توجه ویژه دولت به این استان است.

صنعت فرش تقویت شود

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با اشاره به ظرفیت قابل توجه گیلان در بخش تولید فرش دستباف تاکیدکرد: اتکا به محصولات غیر نفتی یکی از مهمترین راه های تحقق اقتصاد مقاومتی است که استان گیلان ظرفیت های بالقوه ای در این زمینه دارد.

نجفی افزود: بهره گیری از ظرفیت تولید فرش دستباف یکی از راهکارهایی است که می تواند علاوه بر محقق کردن اقتصاد مقاومتی، سهم بسزایی در کاهش نرخ بیکاری در استان داشته باشد.

وی با اشاره به بلا استفاده ماندن چند سوله از کارخانه فرش گیلان شرح داد: کارخانه فرش گیلان از شرکت های تحتپوشش شستا بوده و این شرکت موظف است طرح های تولیدی درآمدزا را در این کارخانه اجرا کند که در صورت اجرا نکردن برنامه های تولیدی، مسئولیت کارخانه فرش گیلان به استان واگذار خواهد شد.

استاندار گیلان همچنین بر تقویت صنایع و کارخانجات در گیلان تاکیدکرد و گفت: سرمایه گذاران زیادی در بخش ها مختلف صنعتی از جمله پتروشیمی و صنایع چوب اعلام تمایل برای سرمایه گذاری کرده اند که امیدواریم با مساعدت های دولت بتوانیم با تقویت صنایع گام مهمی در جهت اشتغالزایی در استان برداریم.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 22122

به "1269 پروژه عمرانی در گیلان به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1269 پروژه عمرانی در گیلان به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید