4.2 دهم مقاله به ازای هر استاد در دانشگاه امیرکبیر ، 200 واحد فناور در دانشکده ها فعال هستند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: بیش از 200 واحد نوآور و فعال در مراکز نوآوری دانشکده های دانشگاه امیرکبیر فعال هستند.

4.2 دهم مقاله به ازای هر استاد در دانشگاه امیرکبیر ، 200 واحد فناور در دانشکده ها فعال هستند

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران سید احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم گرامی داشت روز پژوهش و فناوری که عصر امروز در محل این دانشگاه برگزار گردید اظهار کرد: ما فاصله زیادی تا رسیدن به دانشگاه نسل سوم داریم، اما به خوبی می دانیم جهت رسیدن به آن تحقیق، توسعه و فناوری است.

وی ادامه داد: در بحث پژوهش دو محور در برنامه های راهبردی این دانشگاه واقع شده است که یکی فراوری علم و دیگری نوآوری فناوری و فراوری دانش فنی است.

معتمدی در مورد فراوری علم در این دانشگاه گفت: از گذشته در حوزه فراوری علم شرایط خوبی داشتیم و جزو دانشگاه های برتر کشور هستیم به طوری که در حال حاضر امتیاز ما 4.2 دهم مقاله به ازای هر استاد بوده و مقام اول در کشور را در بین دانشگاه ها داریم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مورد محور راهبردی نوآوری، فناوری وفراوری دانش فنی توضیح داد: همه دانشگاه های کشور به نوعی در این حوزه نقص دارند و ما هنوز هم جزو دانشگاه های نسل اول و دوم به حساب می آییم و فاصله زیادی با دانشگاه هایی داریم که فراوری فناوری می نمایند.

وی تاکید نمود: برای توسعه فناوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر چند برنامه مهم تدوین شده که شامل افزایش قرارداد های صنعتی، افزایش واحد های نوآوری و فناوری و مهارت افزایی است.

معتمدی با بیان اینکه در عقد قرارداد های صنعتی با توجه به اعضای هیئت علمی که داریم مطلوب نیست اظهار کرد: سال جاری کوشش کردیم تا بر روی پروژه های ملی تمرکز داشته باشیم و با توجه به اینکه اجرای این پروژه ها یک کار تیمی است قطعا اثرگذاری مطلوبی خواهد داشت و امیدواریم تا خاتمه سال به قرارداد منجر گردد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر توضیح داد: در نوآوری دانشگاه امیرکبیر شرایط بهتری دارد، زیرا توانسته واحد های نوآور در دانشکده های مختلف راه اندازی کند که استقبال خوبی از سوی فارغ التحصیلان و شرکت های دانش بنیان اجرا شده به نحوی که امروز از سقف 200 واحد گذشته ایم و هم چنین از سوی معاونت علمی نیز حمایت های خوبی در این حوزه دریافت نموده ایم.

وی با اشاره به اینکه برج ابن سینا با حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور توسعه خواهد یافت و 5 طبقه به آن اضافه می گردد تاکید نمود: امیدواریم برج دوم فناوری دانشگاه امیرکبیر که در خیابان ولیعصر مستقر است تا خاتمه سال به اتمام برسد.

معتمدی ادامه داد: در حال حاضر 9 دانشکده دانشگاه درخواست ایجاد واحد فناور و نوآور داشته اند که همه این واحد ها تا خاتمه سال اجرایی خواهند شد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه نسبت به دانشگاه های دیگر شرایط مطلوبی در حوزه نوآوری و فناوری داریم اضافه کرد: کوشش شده تا یک مدل حمایتی متفاوت برای رشد شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های مشغول در دانشگاه در نظر گرفته گردد.

وی در مورد مهارت افزایی فارغ التحصیلان این دانشگاه توضیح داد: ما معتقدیم هر فارغ التحصیل باید مهارت لازم را داشته باشد و البته لزوما همه مهارت آموزان نباید فناور یا نوآور باشند.

معتمدی ادامه داد: در واقع ما باید یاری کنیم تا فارغ التحصیلانی که می خواهند وارد بازار کار شوند مهارت لازم را د. اشته باشند و البته این برای ما یک اصل و ضرورت است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر یاداور شد: در گذشته یک فارغ التحصیل به راحتی جذب بازار کار می شد، اما امروز شاهدیم علاوه بر اشباع بازار کار، تعداد فارغ التحصیلان نیز افزایش یافته و اگر فارغ التحصیلی مهارت لازم را نداشته باشد با کاریابی مشکل خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: ما باید برای بحث تحقیقات تسهیلات بیشتری در نظر بگیریم و امیدواریم صندوق نوآوری دانشگاه امیرکبیر به زودی راه اندازی گردد.

هم چنین لازم به ذکر است مقرر شده تا دانش یارانی که تا سقف 50 میلیون قرارداد صنعتی داشته باشند می توانند از گرنت های پژوهشی و ارتقا بهره مند شوند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 19465

به "4.2 دهم مقاله به ازای هر استاد در دانشگاه امیرکبیر ، 200 واحد فناور در دانشکده ها فعال هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4.2 دهم مقاله به ازای هر استاد در دانشگاه امیرکبیر ، 200 واحد فناور در دانشکده ها فعال هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید