8 تن چوب تاغ در شاهرود کشف شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود گفت : در پی گزارش های دریافتی از مردم ، هشت تن چوب تاغ غیرمجاز کشف و ضبط شد.

8 تن چوب تاغ در شاهرود کشف شد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدرضا کشاورزیان شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه نمود: در پی دریافت گزارش های مردمی با تلفن 1504 امداد و جنگل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود مبنی بر نگهداری چوب تاغ در 2 باغ اطراف شاهرود گروه های یگان حفاظت این اداره به محل اعزام شدند.

درختچه تاغ برای مقابله با پیشروی بیابان در حومه شهر و روستاهای کویری کاشته می گردد .

هر ساله اعتبار زیادی از سوی منابع طبیعی برای کاشت این درختچه هزینه می گردد اما بعضی سودجویان به صورت غیر مجاز اقدام به بریدن آن نموده و پس از تبدیل به زغال در بازارها به فروش می رسانند.

وی با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت این اداره بطور نامحسوس برای شناسایی اقدام کردند، اظهارداشت: یکی از موارد گزارش شده باغی در منطقه زیراستاق بود که پس از 2 ساعت پایش اطلاعاتی، محل نگهداری چوب تاغ که بطور ماهرانه ای پنهان شده بود، شناسایی و با همراه داشتن حکم قضایی و همکاری پاسگاه نیروی انتظامی مرکزی وارد این باغ شدند.

کشاورزیان از کشف حدود پنج تن چوب تاغ در این باغ اطلاع داد و ابراز داشت: پس از ساعت ها کوشش ، محموله کشف شده برای تشکیل پرونده قضایی و انجام کارهای قانونی به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود منتقل گشت.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود ادامه داد: در پی گزارش دوم هم در یکی از باغ های منطقه دیزج مقدار 2 تن چوب تاغ کشف و ضبط شد.

به گفته وی این محموله کشف شده نیز پس از بارگیری برای تشکیل پرونده قضایی و انجام کارهای قانونی به محل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود منتقل شد.

کشاورزیان اضافه نمود: روز گذشته هم در پی گزارش های مردمی یک نیسان حامل یک تن چوب تاغ در منطقه بیارجمند کشف و 2 فرد مسلح به کلت کمری دستگیر و به نیروی انتظامی بیارجمند تحویل داده شدند.

وسعت مراتع و عرصه های بیابانی شهرستان شاهرود به ترتیب حدود یک میلیون و 750 هزارهکتار و 2 میلیون 300 هزار هکتار است.

از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 43202

به "8 تن چوب تاغ در شاهرود کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 تن چوب تاغ در شاهرود کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید