آشنایی با 10 تجربه شگفت انگیز سافاری در گوشه و کنار جهان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در گوشه و کنار جهان مقاصد گردشگری فراوانی وجود دارند که به دلیل شرایط اقلیمی و حیات وحش غنی، مناسب ذائقه خاص سافاری دوستان بوده و خاطراتی خوش از خود برجای می گذارند.

آشنایی با 10 تجربه شگفت انگیز سافاری در گوشه و کنار جهان

وقتی در مورد سافاری فکر می کنید، ناخودآگاه و به سرعت ذهن تان به یاد جاذبه های مثال زدنی و غیرقابل انکار قاره آفریقا کشیده می شود. اگرچه نمی توان جذابیت شگفت انگیز قاره سیاه برای سافاری دوستان را نادیده گرفت، اما در گوشه و کنار جهان مقاصد گردشگری دیگری نیز وجود دارند که تجربه سحرانگیز سافاری را به یکی از زیباترین خاطرات مسافران بدل کرده و حتی از نظر جذابیت گهگاه با آفریقا برابری می کنند. با این حال باید اذعان کرد که آفریقا هنوز هم منزلگاه جادویی ترین چشم انداز و درخور توجه ترین مخلوقات این سیاره است و از این منظر، در جهان کسی توان رقابت با آن را ندارد.

اگر به دنبال یک سفر مملو از هیجان و تجریات شیرین هستید که خاطراتش تا سال ها در ذهن تان باقی بماند، سافاری انتخاب مناسبی است. در طول سافاری فرد احساس نزدیکی بیشتری به طبیعت کرده و در عین حال اطلاعات فراوانی در مورد طبیعت، گونه های مختلف گیاهی و جانوری و چشم انداز و مناظر طبیعی گوشه و کنار جهان کسب می کند. تجربه سافاری به شما اجازه می دهد تا زیبایی طبیعت را بهتر درک کنید و اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید، حیوانات را حین گشت و گذار در طبیعت مشاهده خواهید کرد که خود به تنهایی تجربه ای ارزشمند است.

در عین حال مسافران در خلال این تجربه اطلاعات بیشتری در مورد اقلیم زمین و منابع طبیعی به دست آورده و در مجموع دید بازتری نسبت به جهانی پیرامون خود پیدا می کنند. چیزهای فراوانی در مورد تجربه سافاری وجود دارد که شاید صحبت در مورد تمامی آن ها در این مجال نگنجد، به همین دلیل از شما دعوت می کنیم همراه ما باشید تا ببینیم در میان این همه جاذبه گردشگری ریز و درشت در اقصی نقاط جهان، کدام کشورها از نظر تجربه سافاری قابل توجه بوده و جذابیت بیشتری دارند؟

بوتسوانا

اگر از علاقه مندان پر و پاقرص مسافرت به سبک سافاری باشید، قطعا پیش از این نیز نام صحرا باشکوه کالاهاری (Kalahari Desert) را شنیده اید. جاذبه ای شگفت انگیز و طبیعی که در کشور بوتسوانا واقع شده و خود به تنهایی یک تجربه مثال زدنی از سافاری را به علاقه مندان عرضه می کند.

در حالی که میزان بارندگی در این منطقه بسیار ناچیز و اندک است، اما تالاب آبی در این بیابان وجود دارد که زیستگاه حیات وحش بسیار غنی و متنوع این ناحیه بوده و از این نظر بسیار مورد توجه گردشگران واقع شده است. با این حساب باید اشاره کرد که علی رغم اقلیم خشک و حال و هوای کویری، اینجا یکی از محبوب ترین نقاط جهان برای تجربه سافاری است.

کنیا

کنیا از جمله کشورهای آفریقایی است که هر ساله میزبان جذاب ترین تورهای سافاری است که در میان شان نام تور ماسایی مارا (Masai Mara) درخشش خاص دارد. مسافران حق انتخاب دارند که بین گشت و گذار در حیات وحش و تماشای گربه سانان بزرگ جثه یا تماشای کرگدن و فیل های باشکوه، بازدیدی فراموش نشدنی را رقم زده و هیجان و تماشای چشم اندازهای طبیعی را توأما تجربه کنند.

با این تفاسیر به نظر می رسد کنیا در جهانی تورهای سافاری دستی پر داشته و تجربیات متنوع و گسترده ای را تقدیم بازدیدکنندگان می کند. در یک کلام هر آنچه که فکرش را کرده و در موردش خیال پردازی کردید، اینجا در انتظار شما است.

هند

هند کشور رنگ و پویایی و موسیقی است، کشوری پهناور که از چشم اندازهای مختلف و فریبنده بهره برده و هر ساله میزبان سیل عظیمی از گردشگران است که دوست دارند اندکی بیشتر با تاریخ، فرهنگ و جاذبه های توریستی اش، آشنا شوند.

اما هند در کنار این جاذبه های غیرقابل انکار، بهشتی زمینی برای سافاری دوستان است. از کوهستان های باشکوه تبت گرفته تا تماشای پلنگ های برفی و ببر و جنگل های انبوهی که زیستگاه شیر، پلنگ، گونه های مختلف مار و حیات وحشی متنوع و غنی است، هندوستان را باید گنجینه ای عظیم و تماشایی از جذابیت های سافاری دانست.

پارک ملی رانتامبور (Ranthambore) در ایالت راجستان، در شمار محبوب ترین نقاط این کشور برای مشاهده ببر، شغال و گونه های متنوع دیگر جانوران واقع شده است، جاذبه ای که بی شک ارزش یک بار بازدید را دارد.

تانزانیا

یکی از معروف ترین نقاط سافاری جهان در کشور تانزانیا واقع شده است، مرداب فوندو (Fundu Lagoon) که زیستگاه حیات وحشت آبی و غنی این ناحیه است. شاید برای بسیاری باورپذیر نباشد که آفریقا تنها در تماشای شیر و زرافه خلاصه نشده و حیات وحشی به مراتب متنوع و شگفتانگیزتر برخوردار است. ما تصویری ثابت از آفریقا در ذهن داریم، دشت های گسترده، بیابان های خشک، جنگل های انبوه و موجودات خشکی زی متنوع، اما تانزانیا این دید را به کل تغییر می دهد.

در حقیقت مرداب فوندو به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا به تماشای وال، دلفین و حتی لاک پشت های آبی بنشینند، رویدادی که شاید تصور تجربه اش در آفریقا را نداشته باشیم.

آفریقای جنوبی

در حالیکه آفریقای جنوبی به عنوان یکی از توسعه یافته ترین کشورهای قاره سیاه شناخته می شود، اما در عین حال این کشور فرصت های بی نظیری در حوزه گردشگری به سبک سافاری را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

پارک ملی کروگر (Kruger) یکی از بهترین مثال ها در این زمینه است که به بازدیدکننده اجازه می دهد در میان شیر، پلنگ، گاو میش کوهان دار و دیگر موجودات بزرگ جثه به گشت و گذار پرداخته و حیات وحش را از نزدیک لمس و تجربه کند.

استرالیا

برای افزودن اندکی تنوع به تجربه سافاری، بد نیست استرالیا را نیز به عنوان یکی از مقاصد احتمالی سفر خود در نظر بگیرید که خوشبختانه به دلیل شرایط اقلیمی، از حیات وحش و چشم اندازهای قابل توجهی برخوردار است.

سافاری های برگزار شده در این کشور به بازدیدکنندگان امکان می دهد تا به نقاط دورافتاده سفر کرده و با شماری از حیوانات بومی و محبوب این کشور که شانس تماشای شان در زیستگاه طبیعی را در هیچ نقطه دیگر جهان ندارید، از نزدیک آشنا شوید، از این جمله می توان به کانگورو و کوالا اشاره کرد.

همچنین بازدیدکنندگان می توانند سری هم به پارک های ملی داروین (Darwin) و کاکادو (Kakadu National park) بزنند، جایی که چشم اندازهای مبهوت کننده و بی نظیری در انتظارشان است.

برزیل

بی شک حضور طولانی ترین رود جهان یعنی آمازون زیبا و لیمویی رنگ، یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت برزیل به عنوان مقصد گردشگری ایده آل عاشقان طبیعت و ماجراجویی است، رودخانه ای معروف که در میان جنگل های انبوه بارانی پیچ و تاب خوران در حرکت است.

از سوی دیگر همین مسئله باعث شده کشور برزیل مقصدی محبوب برای عاشقان تجربه سافاری بوده و تورهای گردشگری متنوعی با موضوع سافاری در جنگل های بارانی در این ناحیه برگزار شوند. با توجه به کمیاب شدن جگوار (یوزپلنگ خال دار آمریکایی)، جاذبه برگزاری این چنین تورهایی هر روز پررنگ تر شده و افراد بیشتری تمایل دارند فرصتی برای بازدید جنگل های آمازون و بالطبع اینگونه نادر گربه سانان داشته باشند.

در حین هیجان جستجوی جگوار، بازدیدکنندگان می توانند حین گشت و گذار خود در میان سایه روشن های درختان سربه آسمان ساییده این منطقه، به تماشای دیگر موجودات ساکن جنگل از جمله مارها و به ویژه آناکوندای غول پیکر بنشینند که جثه اش ترس به دل ها انداخته و شناکنان درمیان رودخانه، این سو و آن سو می رود.

تایلند

تجربه سافاری در تایلند شاید برای گروهی بسیار لذت بخش تر از سافاری در هند باشد. سفری که به شما فرصت می دهد به تماشای گونه های جانوری بنشینید که قاره آسیا یا به دلیل کمیاب بودن یا فراوانی شان به خود می بالد.

در عین حال خدا می داند در این سفر ممکن است به تماشای چه گونه های جانوری دیگری بنشینید؟ شاید در این میان فرصتی دست داد تا لمور، میمون و دیگر موجوداتی که به نوعی در این کشور با انسان ها سهیم هستند را نیز مشاهده کنید.

مالاوی

مالاوی از جمله کشورهایی است که پیشنهادات متنوع و گسترده ای در زمینه تجربه سافاری دارد. این کشور بیش از هرچیز به دلیل جاذبه های آبی خود به شهرت رسیده، امری که با تشکر از حضور دریاچه های بزرگ و مناطق ساحلی آن میسر شده است.

البته ناگفته نماند علاوه بر حیات آبی جالب توجه، تماشای شیر، پلنگ و دیگر موجودات بومی و خشکی زی از دیگر جاذبه های بازدید از حیات وحش این کشور است.

مصر

مصر سرزمین شگفتی ها است. از هر نظر که بنگریم، مصر یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان است که به مدد تاریخی غنی، آثار باستانی شگفت انگیز همچون اهرام و مجسمه ابوالهول و البته فرهنگی قابل توجه، یکی از مورد توجه ترین مقاصد گردشگری جهان بوده و اغلب میزبان گردشگران بسیاری از گوشه و کنار جهان است.

اما مصر در زمینه سافاری نیز حرف هایی برای گفتن دارد و عمده دلیل این مسئله، وضعت جغرافیایی و اقلیم این کشور است.

عمده چشم انداز این کشور مناظر بیابانی است، همین امر باعث شده تورهای گردشگری با شتر یکی از محبوب ترین انواع گشت و گذار در این کشور باشد که زیبایی کویر را به علاقه مندان هدیه می دهند. البته ممکن است بازدیدکنندگان به قدری خوش شانس باشند که حین عبور از کویر و بازدید از واحه های سرسبز بین راه، حیوانات بومی این منطقه را نیز ملاقات کنند.

امیدوارم از مطالعه این مطلب و همراهی با ما لذت برده باشید. مقصد ایده آل شما برای گردشگری به سبک سافای کدام است؟ دوست دارید نخستین گشت و گذار سافاری خود را در کدام یک از مقاصد گردشگری معرفی شده تجربه کنید؟ از قلم نیاندازید نظرات خود را با ما نیز در میان بگذارید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: کجارو / 10mosttoday.com
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 17493

به "آشنایی با 10 تجربه شگفت انگیز سافاری در گوشه و کنار جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با 10 تجربه شگفت انگیز سافاری در گوشه و کنار جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید