آغاز انتخاب رشته ویژه دارندگان مدال نقره و برنز المپیاد در کنکور

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دارندگان مدال های نقره و برنز داخل المپیاد های دانش آموزی واجد شرایط درصورتی که در کنکور 1400 شرکت کرده باشند، باید از 5 تا 7 مهر نسبت به ثبت نام و انتخاب 5 کدرشته اقدام کنند.

آغاز انتخاب رشته ویژه دارندگان مدال نقره و برنز المپیاد در کنکور

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، دارندگان مدال های نقره و برنز داخل المپیاد های دانش آموزی واجد شرایط استفاده از آئین نامه پذیرش با آزمون استعداد های درخشان به شماره 21/77897 مورخ 5 مرداد 1393 مصوب شورای هدایت استعداد های درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درصورتی که در آزمون سراسری سال 1400 شرکت کرده باشند می توانند انتخاب رشته کنند.

این افراد باید از 5 تا 7 مهرماه 1400 با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت نام و انتخاب 5 کدرشته محل از دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1400 (دفترچه شماره 2) اقدام کنند.

مطابق ماده 2 آیین نامه یادشده حداکثر 10 درصد ظرفیت هر کدرشته محل به حائزین شرایط این آیین نامه اعم از دارندگان نشان طلا، نقره و برنز کشوری المپیاد های دانش آموزی، دانشجویان نمونه کشوری در دوره کاردانی، رتبه های اول تا سوم نهایی جشنواره جوان خوارزمی در دوره های دانش آموزی یا کاردانی و دانش آموخته رتبه اول دوره کاردانی به شرط کسب حدنصاب نمره علمی لازم اختصاص می یابد.

برای دارندگان نشان های طلا، نقره و برنز کشوری المپیاد های دانش آموزی حسب مصوبات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حدنصاب علمی لازم 80 درصد و برای سایرین 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد کدرشته محل مورد تقاضا است.

سازمان سنجش آموزش کشور براساس اولویت نمره و انتخاب رشته متقاضیان نسبت به معرفی آن ها در ظرفیت تخصیصی اقدام می کند.

در راستای مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مبنی بر اعمال محدودیت در پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی داوطلبان و خانواده های آن ها و برای ارائه خدمات سریع تر و دقیق تر این سازمان به تمامی متقاضیان، ضمن عذرخواهی از داوطلبان امکان پاسخگویی حضوری وجود ندارد.

بررسی و پاسخ گویی به درخواست ها به صورت اینترنتی انجام می شود و داوطلبان از مراجعه حضوری جداً خودداری کنند. تمامی داوطلبان می توانند سوالات خود را از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی https://request.sanjesh.org مطرح کنند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 65168

به "آغاز انتخاب رشته ویژه دارندگان مدال نقره و برنز المپیاد در کنکور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز انتخاب رشته ویژه دارندگان مدال نقره و برنز المپیاد در کنکور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید