واکنش وزیر اسبق بهداشت به ادعای واکسیناسیون 70 درصدی جامعه، مرندی: ایمنی جمعی پس از دریافت دو دُز واکسن ایجاد می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: اینکه اعلام کردند با تزریق 70 درصد دز اول واکسن جشن واکسیناسیون برگزار می کنیم منطقی نیست و دز اول واکسن تأثیر بسیار ناچیزی دارد.

واکنش وزیر اسبق بهداشت به ادعای واکسیناسیون 70 درصدی جامعه، مرندی: ایمنی جمعی پس از دریافت دو دُز واکسن ایجاد می گردد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سید علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در واکنش به ادعای واکسیناسیون 70 درصدی جامعه گفت: به طور مثال با تزریق واکسن سرخک 75 درصد مصونیت ایجاد می گردد، اما برای کرونا این طور نیست و این مصونیت کمتر است و متأسفانه اکنون اشتباهی که از مسؤولان دانشگاه ها یا وزارتخانه می شنوید و دیگران هم از آن تبعیت می نمایند، این است که اعلام می نمایند اگر70 درصد واکسینه شوند جاده ها، مکان های عمومی و... بازگشایی خواهند شد، ولی این موضوع منطقی نیست.

مرندی افزود: اینکه اعلام کردند با تزریق 70 درصد دز اول واکسن جشن واکسیناسیون برگزار می کنیم منطقی نیست و دز اول واکسن تأثیر بسیار ناچیزی دارد و درواقع اصلا اثر محافظتی در برابر کرونا نخواهد داشت. لذا باید حداقل دو دُز تزریق شده باشد که در این صورت هم به صورت کامل ایمنی و مصونیت ایجاد نمی کند.

وی ادامه داد: لذا باید حدود دو هفته زمان از تزریق دز دوم بگذرد تا مصونیت ایجاد گردد. بنابراین هر درصدی که از واکسینه شده ها اعلام می گردد باید شامل دز دوم هم باشد؛ نه اینکه دز اولی ها را جزو واکسینه شده ها اعلام کنیم. اکنون در رسانه ها مجموع دز اول و دوم را محاسبه و اعلام می نمایند؛ در صورتی که اصلا نباید این طور باشد، لذا باید شمارش دو دز تزریقی محاسبه گردد.

وزیر اسبق بهداشت توضیح داد: تزریق دو دز واکسن کرونا به 12 میلیون نفر قطعا مصونیت بیشتری ایجاد خواهد نمود تا اینکه به 50 میلیون نفر دز اول تزریق شده باشد! زمانی که به مردم این طور و به این شکل اطلاع رسانی و القا می گردد، اصلا در پی تزریق دز دوم نمی فرایند و می گویند ما جزو واکسینه شده ها هستیم و دیگر نیازی به تزریق دز دوم نداریم.

مرندی اظهار داشت: ضمناً همان طور که اعلام کردم واکسن کرونا مانند سرخک، دیفتری، فلج اطفال و... مصونیت بالا ایجاد نمی نمایند، بنابراین با 70 درصد تزریق دز دوم هم ایمنی اجتماعی که انتظار می رود به صورت کامل در سطح جامعه ایجاد نخواهد شد.

وی ادامه داد: به طور مثال یکی از اساتید بنده که برای دوره آموزشی چند هفته ای به کانادا سفر نموده، برای بنده ایمیلی ارسال و اعلام نموده است با اینکه بیش از 80 درصد مردم در آنجا دو دز واکسن فایزر دریافت نموده اند ولی هنوز مرزهای خود را به شدت کنترل می نمایند تا از کشور آمریکا در همسایگی خودشان ترددی صورت نگیرد.

این متخصص بچه ها توضیح داد: به طور کلی می خواهم این موضوع را اعلام کنم که آنان احتیاط واجب را در نظر می گیرند ولی متأسفانه در کشور ما مردم را گمراه می نمایند و مردم هم به پشتوانه این یک دز واکسن تالار عروسی رزرو می نمایند، مراسم ختم می گیرند، درخواست بازگشایی نماز آدینه و حرم ها را می نمایند و...، در صورتی که همه این موضوع را می دانند که خدای نانموده با این شرایط پیک بدتر از پیک های قبلی ایجاد می گردد.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به اینکه مسؤولین نباید به مردم قول های خلاف واقع بدهند، گفت: مردم ما دو سال زندگی سختی داشتند، پس باید اجازه داده گردد هر زمانی که اطمینان حاصل شد و 90 درصد مردم دو دز واکسن را دریافت کردند، در آن موقع محدودیت ها را برداریم. وعده هایی که می دهیم باید بر مبنای علم باشد و قول خلاف واقع به مردم داده نگردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 65465

به "واکنش وزیر اسبق بهداشت به ادعای واکسیناسیون 70 درصدی جامعه، مرندی: ایمنی جمعی پس از دریافت دو دُز واکسن ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش وزیر اسبق بهداشت به ادعای واکسیناسیون 70 درصدی جامعه، مرندی: ایمنی جمعی پس از دریافت دو دُز واکسن ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید