احتمال شیوع کرونای آفریقایی و هندی در مازندران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شناسایی کرونای هندی و آفریقایی در کشور و از احتمال شیوع آن در این استان خبر داد.

احتمال شیوع کرونای آفریقایی و هندی در مازندران

به گزارش ایسنا، قاسم اویس امروز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه ویروس کرونای هندی و آفریقایی در کشور شناسایی شده است، اظهار کرد: احتمال شیوع این سوش ها در استان طبیعی است و باید با رعایت پروتکل های بهداشتی، تجربه تلخ گذشته را تکرار نکنیم.

وی شیوع ویروس کرونای انگلیسی در مناطق مختلف کشور و استان را از مهم ترین نگرانی ها در سال جاری مطرح کرد و گفت: در آستانه عید فطر و تعطیلات شاهد کاهش فرایند بیماری هستیم و از عادی انگاری و سفر به عنوان عامل های تشدید کننده نگران هستیم.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اجرای برنامه ملی واکسیناسیون کرونا، خاطرنشان کرد: شرایط کرونایی استان از نظر بیماران بستری و فوتی رو به نزول است.

اویس اظهار کرد: این طرح از 21 بهمن سال قبل آغاز شد و قرار بود در زمستان فاز اول واکسیناسیون مربوط به گروه های نخست شامل بخش بهداشت و درمان و ... انجام شود.

وی با بیان اینکه در فاز دوم گروه های سنتی 80 سال به بعد و سپس گروه های بعدی واکسینه می شوند، گفت: تا به امروز 130 هزار دوز واکسن دریافت کردیم و 80 درصد تزریق واکسن در استان اجرا شده است.

اویس یادآور شد: تمامی واکسن ها در سامانه ثبت می شود و تا به امروز واکسن گروه های مختلف شامل همکاران بهداشتی درمانی، پاکبانان، سالمندان و ... اجرا شده است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با اعلام گروه سنی جدید نسبت به تزریق واکسن افراد جامانده از گروه های قبلی اقدام می شود.

اویس در انتها یادآور شد: عادی انگاری شرایط، رفت و آمد ها و دید و بازدید ها سبب می شود به پیک جدید وارد شویم اما خوشبختانه طی یک هفته گذشته در یک شرایط پایدار و باثبات قرار داشتیم.

منبع: فرارو
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 57138

به "احتمال شیوع کرونای آفریقایی و هندی در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال شیوع کرونای آفریقایی و هندی در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید