اختصاص 2 هزار میلیارد تومان به تقویت برند سازی محصولات صادراتی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: در مباحث بازار یابی تجاری بسته ای حمایتی در قالب بسته سه امضایی آماده شده که بیش از دو هزار میلیارد تومان به تقویت برند سازی اختصاص می یابد.

اختصاص 2 هزار میلیارد تومان به تقویت برند سازی محصولات صادراتی

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، حسین مدرس خیابانی چهارشنبه شب در حاشیه کارگروه توسعه صادرات استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به شرایط تحریم در کشور، استان های مرزی نقش بسیار حائز اهمیتی در توسعه صادرات دارند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی ظرفیت های خراسان جنوبی می تواند در حوزه های مختلف در زمینه صادرات با کشور افعانستان که به عنوان یکی از شرکای مهم تجاری محسوب می شود، نقش آفرینی کند.

مدرس خیابانی افزود: همچنین این استان به لحاظ ترانزیتی می تواند هم از طریق افغانستان به سایر کشور های حوزه خلیج فارس و هم اولویت هایی که ما در توسعه سایر مبادلات تجاری با کشور های همسایه و اور آسیا داریم، ارتباط داشته باشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه زیرساخت های خوبی در خراسان جنوبی شکل گرفته است، افزود: به طور مشخص بازارچه مرزی و پایانه صادراتی ماهیرود زیرساخت های خوبی هستند، اما به اندازه کافی از این ظرفیت و زیرساخت ها استفاده نمی شود.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی بیان نمود: امید است بتوانیم در برنامه هایی که در حوزه توسعه صادرات و متنبه سازی داریم از این ظرفیت های خراسان جنوبی استفاده کنیم.

مدرس خیابانی تاکید کرد: باید بتوانیم پایانه های صادرتی را محصولاتی مانند زرشک و عناب را به خراسان جنوبی منتقل کنیم یا هاب تخصصی برای محصولات استراتژیک از این استان شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه عمده کالا هایی که در کشور صادر می کنیم، صادرات واردات محور هستند یعنی بخشی از نهاده ها و تجهیزات آن ها وارداتی است، گفت: این در حالی است که کالا هایی مانند زرشک، زعفران، فرش، پسته، خرما، عناب، خشکبار کالا های سنتی ما را تشکیل می دهند و ارز آوری و اشتغال آن ها بسیار حائز اهمیت است.

مدرس خیابانی اظهار کرد: خراسان جنوبی به طور مشخص در زمینه میز تخصصی کشور افغانستان، میز تخصصی عناب و زرشک و پایانه صادراتی می تواند نقش آفرینی داشته باشد که این امر سطح مبادلات تجاری ایران با افغانستان را فزایش می دهد.

وی با بیان اینکه در مباحث بازار یابی تجاری بسته ای حمایتی در قالب بسته سه امضایی بین وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر صمت و رئیس سازمان برنامه و بودجه آماده شده است، گفت: بیش از دو هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل بانک های عامل برای تقویت برند سازی تخصیص پیدا خواهد کرد.

مدرس خیابانی تأخیر در استرداد اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده را از جمله مسائل پیش روی صادر کنندگان اعلام کرد و گفت: با توجه به قانون 34 رفع موانع تولید، باید ظرف یک ماه اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده برگشت داده شود.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با بیان اینکه در قوانین جدید، بازگشت اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده صادر کنندگان به بازگشت ارز موکل شده که این امر با تأخیر بوده است، گفت: طی جلسه ای در مرکز، بانک مرکزی گفت که تأخیر چند ماهه به تأخیر یک ماهه تبدیل می شود که در این صورت بنیه نقدینگی صادر کنندگان افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اقدامات اجرا شده در راستای اصلاح قوانین بیان نمود: در اصلاح مقررات، امروز هیئت وزیران مصوبه ای در خصوص تسهیل مبادلات تجاری مرز نشینی انجام داده که به زودی ابلاغ خواهد شد.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی ادامه داد: هدف ما این است که از معافیت های مرز نشینی برای توسعه مبادلات مرزی و توسعه صادرات و تأمین نیاز های دو کشور استفاده کنیم.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 19638

به "اختصاص 2 هزار میلیارد تومان به تقویت برند سازی محصولات صادراتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 2 هزار میلیارد تومان به تقویت برند سازی محصولات صادراتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید