استقبال مرکل از وحدت اروپایی ها درقبال برجام

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ایرنا نوشت:آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از وحدت اروپایی ها در قبال توافق هسته ای با جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

استقبال مرکل از وحدت اروپایی ها درقبال برجام

مرکل در مصاحبه با روزنامه زوددویچه سایتونگ که روز چهارشنبه منتشر شد، گفت: آلمان، فرانسه و انگلیس رویکرد متفاوتی با آمریکا درقبال مساله توافق هسته ای با ایران دارند. ما حتی به رغم اختلافاتی که با روسیه و چین داریم، با آنها در خصوص این مساله منافع مشترک داریم.

وی اضافه کرد: اروپا دیگر در خصوص این مساله مهم دچار شکاف نیست که این خود یک ارزش است.

آسوشیتدپرس که گزارشی از این مصاحبه منتشر کرد، نوشت: مرکل اذعان کرد که به دلیل نقش دلار به عنوان ارز مهم جهانی، به نظر می رسد اروپا در خصوص ایران ضعیف است و در رابطه با تقابل با تحریم های آمریکا به منظور حفظ توافق هسته ای با چالش روبرو است. اما وی گفت که اروپایی ها پیشرفت هایی نیز حاصل نموده اند.

صدراعظم آلمان با اشاره به تاثیر چالش های برآمده از چین، روسیه و آمریکا بر اروپا گفت که این چالش ها باعث شده که اتحادیه اروپا به دنبال ایجاد مواضع مشترک باشد.

وی با اشاره به اینکه دستیابی به این مواضع مشترک اغلب سخت است، اضافه کرد: اما موفقیت هایی داشته ایم مثلا در خصوص اوکراین و آفریقا.

صدراعظم آلمان گفت: قدرت سیاسی ما هنوز با قابلیت های مالی ما منطبق نشده است.

خروج آمریکا از برجام و تحریم های آن علیه مردم ایران با مخالفت و محکومیت گسترده جهانی روبرو شده است. طرف های دیگر برجام خواستار حفظ این توافق شده و بر پایبندی خود به آن تاکید نموده اند.

اروپایی ها وعده داده اند که به رغم تحریم های آمریکا، با اجرایی کردن سازوکار اینستکس به حفظ روابط تجاری با ایران یاری نمایند اما این سامانه به دلیل تعلل اروپایی ها عملیاتی نشده است.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته جاری با تاکید بر پایبندی اروپا به اجرای کامل برجام ابراز امیدواری کرد که نخستین تراکنش اینستکس ظرف چند هفته آینده انجام گردد.

17231

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 7678

به "استقبال مرکل از وحدت اروپایی ها درقبال برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال مرکل از وحدت اروپایی ها درقبال برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید