افزایش 18هزار هکتاری فضای کشت گلخانه ای در کشور مدنظر است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، محمد علی طهماسبی عصر شنبه در مراسم اختتامیه نمایشگاه ملی گل و گیاهان زینتی محلات، گفت: برمبنای قانون برنامه ششم توسعه طی چند سال آینده بایستی بیش از 18 هزار هکتار به وسعت گلخانه های کشور اضافه گردد و توسعه کشت گلخانه ای یکی از اصلی ترین سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است.

افزایش 18هزار هکتاری فضای کشت گلخانه ای در کشور مدنظر است

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه در یک هکتار گلخانه 12برابر فضای آزاد فراوری محصول صورت می پذیرد و در مصرف آب و خاک صرفه جویی می گردد، اضافه نمود: در همین راستا تا خاتمه امسال دو هزار و 400 هکتار به وسعت اراضی گلخانه ای کشور اضافه نموده خواهد شد.

طهماسبی بیان نمود: در حال حاضر مجموع اراضی گلخانه ای کشور بیش از 13هزار هکتار است و با توجه به اینکه کشت گلخانه ای یک فعالیت موثر در حوزه اقتصاد و اشتغال است، بنابراین گسترش آن در دستور کار واقع شده است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان ساخت: برای حمایت از فعالان و سرمایه گذاران این عرصه یک بسته تشویقی توسط دولت تدارک دیده گردیده که مبتنی بر پرداخت تسهیلات مطلوب است.

وی توضیح داد: در حوزه کشت گلخانه ای کشور باید به نحوی فراوری انجام گردد که هزینه های تا حد امکان کاهش یابد، اما در حال حاضر به خاطر استفاده از روش های سنتی و بهره وری پایین، هزینه فراوری بالا است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: قطعا بهره گیری از روش های جدید و مکانیزه در کشت گلخانه ای هزینه های فراوری را تا حد زیادی کاهش می دهد و به همین سبب باید روش های مدرن فراوری در این حوزه به کارگیری گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 آبان 1397 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 620

به "افزایش 18هزار هکتاری فضای کشت گلخانه ای در کشور مدنظر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 18هزار هکتاری فضای کشت گلخانه ای در کشور مدنظر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید