این ادویه تمام مسائل پوستی شما را از بین می برد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اگر استفاده از ماسک های آماده و گران قیمت برای شما مقدور نیست، از ماسک های خانگی بهره ببرید تا پوستی مانند هلو داشته باشید.

این ادویه تمام مسائل پوستی شما را از بین می برد

خواص زردچوبه برای پوست را بشناسید و با آن مسائل پوستی تان را درمان کنید. از صدها سال پیش تا به امروز، مردم در سراسر دنیا زردچوبه را به علت داشتن خواص درمانی و فواید آرایشی بسیار عالی آن در مصرف روزانه خود گنجانده اند. به علاوه از زردچوبه برای سلامتی در بسیاری از درمان های طب سنتی و طب چینی استفاده می گردد که مهم ترین اثر آن ضدالتهاب بودن است. همراه مجله اینترنتی دلتا باشید.

خواص زردچوبه برای پوست

درخشان کننده طبیعی پوست

زردچوبه حاوی آنتی اکسیدان ها و اجزای ضدالتهابی است. این خصوصیات باعث درخشش بیشتر پوست می گردد. بعلاوه مانند یک لایه بردار عمل می نماید و با ازبین بردن سلول های مرده سطحی پوست، پوست شما را زنده نگه می دارد.

شاید بخواهید ماسک صورت زردچوبه را در خانه امتحان کنید تا ببینید که آیا این ادویه اثرات مثبتی روی پوست شما دارد یا خیر؟

در این صورت باید توجه داشته باشید که حتماً از زردچوبه خالص تهیه شده از مراکز معتبر بهره ببرید یا بهتر است خودتان ساقه زردچوبه را گرفته و در خانه آسیاب کنید.

زردچوبه در صورت داشتن ناخالصی می تواند برای پوست ضرر داشته باشد. برای امتحان کردن زردچوبه جهت درخشش پوست می توانید مقادیر کمی ماست یونانی یا ساده، عسل و زردچوبه را با هم مخلوط نموده و روی صورت خود بمالید. این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی پوستتان نگه داشته و سپس بشویید.

ازبین بردن جای جوش

زردچوبه باعث کاهش التهاب و افزایش کلاژن می گردد بنابراین می تواند درمان آکنه و از بین برنده جای جوش باشد. خاصیت ضدالتهابی که زردچوبه دارد، منافذ باز پوستتان را هدف قرار می دهد و پوست را آرام می نماید.

زردچوبه بعلاوه برای کاهش جای زخم شناخته شده است. از طرفی استفاده از این ترکیب در ماسک های خانگی می تواند به صورت شما در پاک سازی پوست و افزایش کیفیت پوست یاری نماید. شما می توانید برای ازبین بردن چین وچروک صورتتان به مطلب برطرف چین و چروک فقط با یک شکلات + ویدیو مراجعه کنید.

نحوه استفاده از زردچوبه برای پوست

شما می توانید زردچوبه را از فروشگاه های معتبر بخرید یا چوب آن را تهیه نموده و خودتان در خانه آسیاب کنید و برای انواع ماسک های خانگی که می توان با زردچوبه ساخت، استفاده نمایید.

البته باتوجه به اینکه واکنش پوستی افراد نسبت به مواد طبیعی مختلف کاملاً فرق دارد، حتماً قبل از زدن هر نوع ماسک زردچوبه بر روی پوست اندازه کمی از آن را روی قسمت کوچکی از پوست پشت گوشتان امتحان کنید و بعد از 24 ساعت اگر واکنش هایی مانند سوزش، خارش، التهاب و غیره را تجربه نکردید می توانید از آن برای کل پوستتان بهره ببرید.

برترین ترکیب برای استفاده از زردچوبه برای پوست نیز مخلوط کردن آن با عسل یا ماست است. طوری که یک خمیر یکدست ایجاد گردد و بعد آن را روی صورت بگذارید و حدود 10 الی 15 دقیقه بعد آن را بشویید.

پیشنهاد مطالعه: بعلاوه می توانید مطلب کوچک کردن بینی فقط با 3 خوراکی را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 23 دی 1401 بروزرسانی: 23 دی 1401 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 85202

به "این ادویه تمام مسائل پوستی شما را از بین می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ادویه تمام مسائل پوستی شما را از بین می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید