این کیست این در نگارخانه شیرین

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نمایشگاه نقاشی این کیست این شامل آثار علیرضا آسانلو با الهام از اشعار مولانا 26 بهمن در نگارخانه شیرین افتتاح می گردد.

این کیست این در نگارخانه شیرین

به گزارش خبرنگاران، این کیست این ارتباط وجود انسان و جریان هستی را از زاویه ای عارفانه و شرقی بازنمایی می نماید. هنرمند با محور قرار دادن پیکره انسانی به عنوان عالی ترین موضوع وجودیافته در عالم، ذهن مخاطب را به پرسش از ماهیت زندگی فرامی خواند. تأمل در تابلوهای آسانلو دربردارنده پاسخ های او به این پرسش های بنیادین است که در ضرباهنگ پویای قلمو و کاردک، آثاری پرتپش، زنده و پویا خلق نموده و در گذرگاه شک و یقین معلق مانده اند.

آسانلو که سال ها ممارست در ساخت و سازهای کلاسیک فیگور انسانی در هنر نقاشی را در کارنامه خود دارد، با فاصله دریافت از فضاهای رئالیستی و نزدیک شدن به آن نگاری و در لحظه بودن از وادی فلسفه به عرفان شرقی گام نهاده و ندانستگی، ابهام و محوشدگی را به عنوان اساسی ترین دستاورد این سفر ذهنی بر بسترهای عریض بوم جاودانه نموده است.

به گفته این هنرمند نقاش و مجسمه ساز، نمایشگاه این کیست این از اشعار مولانا اقتباس شده و در آن 15 اثر ارائه می گردد. آسانلو کار خود را با نقاشی شروع کرد و از حدود 10 سال پیش به مجسمه سازی روی آورد که حاصل آن برگزاری 10 نمایشگاه گروهی و هفت نمایشگاه انفرادی است.

مجسمه های این هنرمند از مفاخر ایران در موزه مفاخر، دانشگاه تهران و خانه هنرمندان ایران نصب شده که شاخص ترین آنها پرتره های عباس کیارستمی، عزت الله انتظامی، ملک الشعرا بهار و... است. آسانلو همچنین شش مجسمه در آمریکا ساخته که مجسمه فروغ فرخزاد برای دانشگاه مریلند یکی از آنهاست.

نمایشگاه آثار علیرضا آسانلو 26 بهمن شروع به کار می نماید و تا هشتم اسفندماه در نگارخانه شیرین واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه 13، شماره پنج میزبان هنردوستان است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 4491

به "این کیست این در نگارخانه شیرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کیست این در نگارخانه شیرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید