با استارتاپ توان توانمندی خود را به دست آورید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ایده اولیه استارتاپ توان به احتیاجها و کمبودهایی باز می گشت که خودم و همکاران جوانم آنها را در حوزه فیزیوتراپی احساس می کردیم. مهم ترین احتیاج ما کسب درآمد در حوزه فیزیوتراپی به وسیله درمان در منزل، به صورت خصوصی بود.

با استارتاپ توان توانمندی خود را به دست آورید

استارتاپ توان توسط علیرضا عید، بنیانگذاری شده است. علیرضا 25 ساله و متولد شهر قم است. او دانش آموخته رشته فیزیوتراپی از دانشگاه علوم پزشکی قم است.

ایده استارتاپ توان چطور شکل گرفت؟

ایده اولیه استارتاپ توان به احتیاجها و کمبودهایی باز می گشت که خودم و همکاران جوانم آنها را در حوزه فیزیوتراپی احساس می کردیم. مهم ترین احتیاج ما کسب درآمد در حوزه فیزیوتراپی به وسیله درمان در منزل، به صورت خصوصی بود.

از طرف دیگر بعضی از کلینیک های فیزیوتراپی بودند که درمانگر مورد تایید برای معرفی به بیماران شان را نداشتند. بنابراین یک احتیاج مشترک میان درمانگران و مراکز فیزیوتراپی وجود داشت که باید پوشش داده می شد.

موضوع دیگری که در شکل گیری استارتاپ توان تاثیر داشت، احتیاج به آموزش های تکمیلی در حوزه تخصصی مان بود چرا که در دانشگاه در رابطه با آموزش های تخصصی تکمیلی کمبود داشتیم. ایده اولیه ایجاد پلتفرم توان برای برطرف احتیاجهای چند جانبه بیماران، متخصصان و مراکز درمانی فیزیوتراپی بر همین مبنا شکل گرفت.

قبل از راه اندازی استارتاپ تان، مشغول چه کاری بودید؟

قبل از اینکه استارتاپ توان را راه اندازی کنم، در یک کلینیک فیزیوتراپی مشغول کار در حوزه تخصصی فیزیوتراپی ورزشی بودم و همزمان در دوران سربازی نیز به عنوان فیزیوتراپیست تیم والیبال مقاومت خدمت می کردم.

استارتاپ شما چه خدماتی ارائه می دهد و کاربران چطور می توانند از این خدمات استفاده نمایند؟

توان یک استارتاپ آموزشی درمانی با موضوع پوشش احتیاج های دو جامعه هدف تخصصی و عمومی است. توان همچنین به دنبال ایجاد پل ارتباطی مستقیم و موثر بین دو جامعه هدف تخصصی یعنی فیزیوتراپ ها و مراکز درمانی و جامعه هدف عمومی یعنی مردم است.

ما در استارتاپ توان یک کلینیک مجازی به منظور پاسخگویی به کلیه احتیاجهای درمانی اعم از پیشگیری، معاینه، مشاوره و ارائه فیزیوتراپی در منزل به جامعه هدف عمومی داریم. خدمات ما به صورت منظم، سریع، در دسترس همگان و همراه با فیزیوتراپ های متعهد و قابل اعتماد است.

خدمت دیگری که در توان ارائه می گردد، فراهم کردن بستر و تمهیدات آموزشی منعطف، بالینی محور و پیشرفته برای جامعه هدف متخصص است. شروع کار ما به صورت بیزینس b2b و همکاری با کلینیک های فیزیوتراپی بود اما در حال حاضر علاوه بر ارتباط موثر با بیش از 30 کلینیک فیزیوتراپی در سطح تهران، کاربران می توانند به وسیله وب سایت توان خدمات تخصصی فیزیوتراپی را از مجموعه درخواست نمایند.

توان از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

توان از 2 بخش آموزش و درمان تشکیل شده است. در بخش درمان وب سایت توان کوشش دارد تا ضمن برقراری ارتباط با خانواده بیماران و سالمندان، امکان ثبت سفارش درمان در منزل توسط متخصصان فیزیوتراپ را برای این عزیزان میسر کند.

هدف ما این است که کاربران ما تجربه درمانی مطمئن و با کیفیت را زیر نظر متخصصان این حوزه تجربه نمایند و توانایی های حرکتی قبلی خود را به دست آورند. همچنین تیم های فنی، مارکت و پشتیبانی با دقت پروسه درمان بیماران و فرایند سفارش دهی و اطمینان از نتیجه درمان را پیگیری نموده و قدم به قدم مخاطب را برای بهره بردن از خدمات درمانی همراهی می نمایند اما این انتهای جهت نیست.

توان به اصلاح سیستم های حوزه سلامت نگاه ویژه ای دارد و لازمه این اصلاح در کنار خدمات حوزه سلامت، ارائه آموزش های لازم به متخصصان فیزیوتراپ است. ما در توان به دنبال ایجاد ارتباط موثر در بین هر دو قشر عمومی و متخصص مرتبط با فیزیوتراپی هستیم.

از چه زمانی استارتاپ خود را راه اندازی کردید؟

شروع کار b2b استارتاپ توان از مهرماه 97 بود. ما از تابستان سال 98 مدل b2c را ایجاد کردیم و از دی ماه سال جاری نیز وب سایت توان به صورت رسمی راه اندازی شد.

سرمایه اولیه تان برای شروع کار چقدر بود؟

شروع کار مجموعه توان بدون سرمایه اولیه و با شیوه بوت استرپ بوده و طی یک سال گذشته جذب سرمایه نداشتیم. در حال حاضر به دنبال آنالیز شرایط برای مراحل اولیه جذب سرمایه و گسترش محصول تا 6 ماه آینده هستیم.

هدف استارتاپ توان، ایجاد پل ارتباطی میان متخصصان فیزیوتراپ، مراکز درمانی فیزیوتراپی و بیماران است

از زمانی که استارتاپ خود را راه اندازی کردید، چه تعداد کاربر از خدمات شما استفاده کردند؟

از زمان راه اندازی استارتاپ تا امروز حدود 200 کاربر داشتیم که 30 کاربر توان مربوط به دوره پس از راه اندازی وب سایت هستند. حدود 20 فیزیوتراپیست در حال فعالیت درمان در منزل هستند. همچنین از زمان راه اندازی محصول تا امروز حدود 30 بیمار توسط درمانگران مجموعه توان درمان شدند.

شیوه درآمدزایی تان چگونه است؟

شیوه درآمدزایی توان به این صورت است که از هزینه درمان که توسط خانواده بیمار پرداخت می گردد، مبلغی به عنوان کمیسیون از متخصص فیزیوتراپ دریافت می گردد. شیوه قیمت گذاری خدمات هم بر اساس ارزیابی اولیه و طبق مصوبات انجمن علمی فیزیوتراپی است.

برای معرفی استارتاپ خود و اینکه بیشتر شناخته شوید، چه کارهایی انجام دادید؟

شبکه های اجتماعی بستری مناسب برای شروع فرایند مارکت استارتاپ ها ست. طبیعتا فعالیت در بستر فضای مجازی اولین انتخاب ما هم بود. همچنین ورود به فضاهایی که مخاطب بالقوه محصول ما حضور دارد و ایجاد ارتباط مستقیم با کاربر از اقدامات دیگری بود و هست که مجموعه توان برای معرفی خود از آن بهره می برد.

مهم ترین چالش پیش روی شما از وقتی که کارتان را شروع کردید، چه چیزی بوده؟

بزرگ ترین چالش مجموعه توان جلب اعتماد کاربران است. بهبود و درمان بیمار و رسیدن به سلامت کامل یکی از اصلی ترین احتیاجهای انسانی است که به اعتماد بسیار زیادی از طرف خدمات گیرنده احتیاج دارد. این چالش در ابتدای امر به خاطر ارتباط غیر حضوری و به وسیله فضای مجازی سختی کار را دوچندان می نماید. به همین خاطر روانشناسی مخاطب در این زمینه امری بسیار ضروری بود.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: مجله شنبه
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 22082

به "با استارتاپ توان توانمندی خود را به دست آورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با استارتاپ توان توانمندی خود را به دست آورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید