با همکار مشکل ساز و بی ادب چگونه رفتار کنیم؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، داشتن همکار بی ادب یکی از مسائل در محل کار است که می تواند ساعات کاری تان را سخت و سخت کند. ما قصد داریم در این مطلب در مورد همکاران بی ادب و نحوه مواجهه با آن ها در محیط کار صحبت کنیم.

با همکار مشکل ساز و بی ادب چگونه رفتار کنیم؟

به گزارش، داشتن همکاران بسیار خوب و شاد یکی از موهبت های محل کار است، زیرا هر فردی بیشترین ساعات عمر خود را در آنجا سپری می نماید و بنابراین بسیار مهم است که شاد و راضی باشد.

اما بعضا پیش می آید در میان همه انسان های خوب یک فرد نامناسب، با شخصیتی مسموم و مملو از انرژی های منفی هم وجود داشته باشد. کسی که جز شایعه پراکنی، ایجاد تفرقه و ناراحتی کار دیگری بلد نیست.

بدون شک تعامل و داشتن ارتباط مستقیم با چنین افرادی صبر ایوب می خواهد. به این خاطر که این افراد به هر نحوی شده تفکرات منفی خود را روی اطرافیان تخلیه می نمایند و حضورشان همیشه مساوی است با مشکل و دردسر.

اما در هر صورت شما نمی توانید مستقیما با این افراد برخورد کنید. رفتار حرفه ای هیچ گونه واکنش مستقیمی را بر نمی تابد. از طرفی هم شما نمی توانید رفتار و طرز فکر دیگران را تغییر دهید. بنابراین، بهترین کار این است که با استراتژی صحیح و حرفه ای، تعاملی سودمند، مفید و عاری از مشکل و ناراحتی را با چنین افرادی رقم بزنید.

برای این منظور توصیه می کنیم راه چاره های زیر را همیشه مدنظر داشته باشید.

هر اندازه که آن شخص از نظر شما بد و آزاردهنده هم باشد نباید پشت سرش نزد بقیه همکاران بدگویی کنید. محل کار، مدرسه نیست. غیبت کردن به هیچ عنوان پسندیده نیست و کاری بی کلاس به حساب می آید. پرستیژ خود را حفظ کنید. در مواجهه با فردی که از او بدتان می آید مراقب زبان بدن خود باشید از حرکات دست و نگاه گرفته تا آه کشیدن های عمدی.

شاید تصور کنید با غیبت کردن در مورد شخص نالایق بقیه هم خوشحال خواهند شد، اما مطمئن باشید که این طور نیست. حرف زدن پشت سر دیگران (هر کسی که باشد) خوب نیست و از اعتبار شما می کاهد.

درست است که مهربانی کردن با فردی که از او خوشتان نمی آید به هیچ عنوان آسان نیست. اغلب وقتی کسی را دوست نداریم، سعی می کنیم از او فرار کنیم، با او همکلام نشویم، در صورت اجبار به حرف زدن، از کوتاه ترین جملات استفاده می کنیم و سعی می کنیم از برقراری تماس چشمی با این افراد خودداری کنیم؛ زیرا چشم ها نفرت یا ناراحتی ما را نشان خواهند داد.

اما ما توصیه دیگری داریم. سعی کنید با این فرد مهربان باشید. برخلاف حس درونی خود، به او سلام کنید، سوالاتش را درست و کامل پاسخ دهید. این را به یاد داشته باشید که شما نمی توانید رفتار بقیه را عوض کنید، اما می توانید محیط اطراف خود را شاد و سرشار از انرژی مثبت کنید. سعی کنید نفرت و ناراحتی را فراموش نموده و فقط روی خوبی ها تمرکز کنید.

فقط با تغییر رفتار خود خواهید دید که این فرد به آن اندازه که تصور می کنید هم بد و منفی نیست. در اولین روز های کوشش خود شاید بد نباشد حتی به مهربانی تظاهر کنید تا اینکه به تدریج خودتان یاد بگیرید که با همه انسان ها باید درست، حرفه ای و مملو از مهربانی رفتار کرد.

اگر سر یک یا چند مساله معین با همکار خود مشکل پیدا نموده اید و کدورتی بین شما پدیدار شده، بهتر است شهامت رو در رو صحبت کردن را پیدا کنید. از فردی که خوشتان نمی آید درخواست کنید به اتاق کنفرانس برود. برای او یک فنجان چای یا قهوه ببرید و در مورد ناراحتی ها با هم صحبت کنید. از او بخواهید در مورد هر چیزی که ناراحتش نموده و باعث شده اکنون به شایعه پراکنی، بدرفتاری و غیبت کردن بپردازد برایتان شرح دهد تا اگر سوتفاهمی وجود دارد، رفع گردد.

در صحبت های خود یادآور شوید که شما قرار است هر روز در کنار هم کار مشترکی انجام دهید و بدون شک احتیاج است که آرام، خوشحال و راضی باشید.

برخی از انسان ها به هیچ وجه ارزش وقت و انرژی شما را ندارند. شاید همکار شما یک انسان واقعا بی عرضه، ناکارآمد یا مسموم باشد، اما شما نباید اجازه دهید شخصیت یا رفتار او روی کار و حرفه شما تاثیری بگذارد. به جای فکر کردن به رفتار های بی ارزش او به بهبود کار خود فکر کنید. برای ارتقا شغلی خود برنامه ریزی کنید و ذهن و انرژی خود را روی مسایل ارزشمند بگذارید نه مسایلی که از کنترل شما خارج هستند.

همان طور که قرار نیست همه آدم ها از شما خوششان بیاید، شما هم قرار نیست همه را دوست داشته باشید. این را باور کنید که در برخی مواقع ضروری است با انسان هایی که دوست ندارید همکار باشید. این مساله نباید روی فعالیت های حرفه ای شما تاثیر بگذارد. محل کار مملو از اتفاقات و انسان هایی است که می توانند انرژی منفی برایتان داشته باشند. اما این را به خود یادآوری کنید که همه آن ها گذرا هستند و در نهایت، شب به خانه و نزد عزیزان خود خواهید رفت. پس وقتتان را برای فکر کردن به کسانی که دوستشان ندارید تلف نکنید.

منبع: روزیاتو

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 3543

به "با همکار مشکل ساز و بی ادب چگونه رفتار کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با همکار مشکل ساز و بی ادب چگونه رفتار کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید