برگزاری رویداد جذب سرمایه ویژه طرح های فناوری

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری رویداد جذب سرمایه ویژه طرح های واحدهای فناور و دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد اطلاع داد.

برگزاری رویداد جذب سرمایه ویژه طرح های فناوری

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، مهدی کشمیری در نشست شروع فرآیند برگزاری این رویداد جامع برای جذب سرمایه در هفته پژوهش و فناوری برای فناوران و استارتاپ های مستقر در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد گفت: موضوع سرمایه پذیری و مشارکت با صاحبان سرمایه یکی از موضوعات مهمی است که در مجموعه های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد خیلی به آن توجه نشده است، این در حالی است که در جهان شرکت های کوچک می توانند با صاحبان سرمایه عظیم مشارکت داشته باشند.

عضو هیئت عامل صندق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه هرچه در این مقوله فعال شده و فرهنگ سازی کنیم، امکانات خوبی برای شرکت های دانش بنیان و فناور فراهم می گردد، ادامه داد: بر این اساس در راستای طرح هم سرمایه گذاری صندوق نوآوری وشکوفایی با موضوع پارک های علم و فناوری و مراکز رشد، در نظر داریم که طرح های قابل سرمایه گذاری در هر استان را دریافت نموده و فرآیند جذب سرمایه برای آن را به وسیله رویداد هم سرمایه گذاری در هفته پژوهش و فناوری اجرایی کنیم.

وی به همکاری صندوق های پژوهش و فناوری در کنار پارک های علم و فناوری در عملیاتی شدن این برنامه تاکید نمود و گفت: انتظار داریم پارک های علم و فناوری کوشش نمایند تا صندوق های پژوهش و فناوری را برای سرمایه گذاری با طرح ها همراه نمایند.

کشمیری در انتها در خصوص طرح سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی نیز شرح داد و گفت: برنامه ها و طرح های خوبی در صندوق نوآوری وشکوفایی اجرا شده است که یکی از آنها برنامه جذب سرمایه برای استارتاپ ها است، به طوری که با اجرای این برنامه برای واحدهای فناور و نوپا در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد امکان تجاری سازی ایده های بیشتری فراهم می گردد. صندوق نوآوری و شکوفایی نگاه مثبتی به فعالان زیست بوم دارد و اکوسیستم نوآوری کشور می تواند از این فرصت ها به خوبی استفاده کند.

لازم به ذکر است صندوق نوآوری و شکوفایی برای این رویداد جذب سرمایه مبلغ 35 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی نموده که با سهم صندوق های پژوهش و فناوری تا مبلغ 44 میلیارد تومان افزایش می یابد که می.تواند انگیزه لازم را برای سرمایه گذاران علاقه مند جهت سرمایه.گذاری در استارتاپ ها و طرح های فناوران مستقر در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ایجاد کند.

بر این اساس پارک ها تا انتها آبان ماه فرصت دارند طرح های برتر خود را به وسیله صندوق های پژوهش و فناوری به صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی نمایند.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 44266

به "برگزاری رویداد جذب سرمایه ویژه طرح های فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری رویداد جذب سرمایه ویژه طرح های فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید